Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Skinfood Capuccino Gold

Publicerad 2012-01-16 06:30:00 i Naglar i guld, koppar, brons,

God morgon! Det är måndag igen och en ny vecka tar sin början. Vi får hålla tummarna att det blir en bra vecka. Vi börjar med ett nagellacksmärke jag aldrig provat förut, Skinfood från Korea. Det här lacket köptes på eBay strax före nyår och nu har jag alltså provat det. Formulan och egenskaperna är helt okej. Det täcker med två lager, det torkar fort, det här är bilder tagna utan överlack. Varför utan överlack när jag alltid har det annars? Jo, jag visste att jag skulle lägga på mer lack över. Den här manikyren skulle tjäna som bas för ett glitter och jag ville inte få för många "onödiga" lager då glitter ofta behöver ett par, tre lager överlack för att bli slätt.
Det är väl allt jag har att säga om det här lacket. Det är absolut inget fel på det men färgen ensam är kankse inte för mig. Det heter Cappucino Gold, det finns en liten kaffe-kollektion, men färgen får mig inte att tänka på kaffe alls. Det är en ganska mörk guldfärg som tippar lite mot brons kanske. En lite antik nyans men utan grönton.
Helt okej som sagt. Jag köpte, som sagt, mitt på eBay. Är ni intresserade så klicka här.  
Och Siri säger hej!

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-01-16 07:28:41

Inte så kaffig, kanske, men fin! Och vilken fin flaska!



Fin Siri också :)

Postat av: Annie
Publicerad 2012-01-16 09:31:22

Färgen var ju ganska fin, men inte alls lite fin som Siri! Så himla söt hon är <3

Postat av: Beautybylinda
Publicerad 2012-01-16 12:54:56

Herregud vilken snygg färg!! Ser hur fin ut som helst

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-01-16 13:17:11

Hej Siri <3

Postat av: Evelina
Publicerad 2012-01-16 15:43:47

Roligt att testa nya märken då och då :) Lacket ser ju inte så upphetsande ut dock...

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-01-16 16:49:17

Fint lack men ännu finare Siri <3

Postat av: Sara
Publicerad 2012-01-16 17:15:09

Hej! Jag undrar vad du använder för nagellacksborttagning? :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-16 18:21:00

Kerstin! Ja, flaskan är rätt snygg!



Annie! Sirisen slår det mesta, faktiskt. :D



BeautybyLinda! Ja, den är inte dum.



Sanna! Siri säger hej tillbaka!



Evelina! Nej, färgen är rätt "vanlig" men absolut inte något fel på den eller lacket. Kanske inte så snyggt på just mig.



MNPO! Ja, Siri är söt!



Sara! Ciens från Lidl eller Depends blå. :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-16 21:15:13

Jag gillade inte lacket, men Siri är ett gull som vanligt!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-16 21:27:47

Emma! inte vår favoritfärg men lacket är inte fult. Siri är ett litet gullefnuss!

Postat av: Marie
Publicerad 2012-01-17 18:48:42

Färgen var väl inte wow - men det var däremot flaskan, superläcker! :-D

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-17 20:27:48

Marie! Flaskan är snygg!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-01-20 15:02:27

Lacket ser helt okej ut, men mest reagerade jag på att Skin Food har nagellack! Jag läste ju det hos Feline för någon vecka sedan eller två, men jag blev lika förvånad den här gången också. Den bästa ansiktsskrubben jag någonsin testat kommer från Skin Food!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-20 18:21:44

Chaosophia! De gör lack i lite olika flaskor och massor av färger. Jag visste inte de gjorde annat än lack... :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela