Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Real Silver Tribecca

Publicerad 2012-01-21 13:46:43 i Emmas FOTD 2012,

Jag har genomsökt Picasa och hittat den ena sminkningen efter den andra som inte har visats upp. De flesta inte superbra och lite småtråkiga, men man kan inte alltid vara på topp och den här bloggen behöver mer smink, alltså får ni se dem ändå.

Om jag inte är alldeles förvirrad så bar jag denna grönsilvriga sminkning på allhelgonamiddag hemma hos mina föräldrar. Det är en familjesminkning alltså, därför är den gansa dämpad. Skuggorna är Real Silver, en gammal skugga från L'Oreal och Tribecca från Make Up Store, den är hyfsat ny med endast ca 2 år på nacken:) Jag älskar båda skuggorna för sig men tillsammans blev de väl ingen hit precis. Dessutom är eyelinern skakig. Jag hade en dålig eyelinerperiod och fick för mig att min Fluidline var torr och att jag behövde en ny. Så jag klickade hem en svart Brush On Cream Eyeliner från Clinique på ebay eftersom de slutade sälja den i Sverige. Efter det fick jag såklart eyelinern att funka, alltså fluidlinen, det var nog mer hon som höll i penseln det var fel på, alltså inte produkten. Skit samma, jag hade redan minst 4 svarta eyeliner, en hit eller dit kan kvitta och min Fluidline börjar ändå se botten. Dessutom är Cliniques kräm eller gelliner eller vad man vill kalla den en av de allra bästa eyeliners jag har testat, ingen förlust att ha en ny sådan alltså.

Kommentarer

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-21 15:07:48

Jag tycker det var en snygg sminkning. Snygg men städad. Det är inspirerande det med.

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-01-21 15:20:00

Mycket snyggt! Grönt är så fint på dig!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-21 15:58:13

sminkan: Ja den är väl helt okej, lite trist bara. Men visst, ibland måste man se ordentlig ut:)



kerstin: tack! Åh jag älskar grönt, min favoritfärg!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela