Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI You Don't Know Jaques

Publicerad 2012-01-17 17:41:00 i Naglar i brunt,greige,beige,

Kommer ni ihåg det här lacket? Det var verkligen hypat och startade hela den leriga trenden med alla gråbruna, brungrå och lilabrungrå lack som sedan sköljde över oss. Trevlig trend, jag gillar de nyanserna. YDKJ är väl vad man kan kalla en klassiker nu och borde alltså få mer uppmärksamhet av mig. Jag har använt det två gånger tror jag. Det kom ju så många andra lack efter det att min lust att bära lera på naglarna inte kunnar mäta sig med utbudet av lack, men nu har jag då kommit ikapp och fått tag i den här igen. Och den är fin. Den har dock en sak som talar emot den och det är att det är en OPI och alltså har Pro-Wide borsten. Jag kan inte måla med den penseln hur gärna jag än vill så kan jag ta ett Color Club, ett Nubar eller ett Essie istället så gör jag det. Och det kan jag ju. Alltså, YDKJ kommer nog bli stående i sn låda. Jag är lite nostalgisk dock, så jag vill inte göra mig av med det.
Fint är det alla fall när man väl fått på det. Man får blunda för kladdiga nagelband helt enkelt. Om man kan... Så, vad säger ni? Har ni det här klassiska lacket? Gillar ni fortfarnade lera eller är ni övermätta på det? Vilka favoriter har ni i just den här färggruppen?

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-01-17 18:11:23

Jag har inte detta, men många liknande. Och nej, taupe är och har aldrig varit någon favoritfärg. Tror jag tyckte bättre om färgen när den kändes ny dock, nu är jag så övermätt på den att det inte är klokt.

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-01-17 18:32:18

Blev aldrig så tagen av den färgfamiljen, så jag har väldigt få lack i samlingen.

Postat av: Ninni
Publicerad 2012-01-17 18:47:23

Japp har det, men är sådärförtjust...

Postat av: BrilliantNail
Publicerad 2012-01-17 19:29:28

Tycker att det är skönt med ngt vilsamt på naglarna ibland så jag trivs väldigt bra i taupe-färgade lack. Below Deck från China Glaze är favoriten just nu.

Postat av: Anna
Publicerad 2012-01-17 19:52:34

Jag undrar lite om du inte har några gamla smala penslar du kan använda till OPI lacken? Det verkar så onödigt att inte kunna använda lack som man gillar, bara pga borsten?

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-01-17 20:06:11

Jag har lacket i en matt version. Jag har dock fått för mig att den matta versionen är något mörkare än creme versionen, men har aldrig riktigt kunnat jämföra dem i verkligheten. Jag tycker fortfarande det är trevligt med den här färggruppen, på något sätt. Då och då funderar jag på att skaffa YDKJ-creme men det har inte blivit av pga så många andra intressanta lack som står på tur :D

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-17 20:25:08

Nailtastic! Det är ju en flod av lack i den här färgskalan som kommit så jag förstår att man blir trött...



Cactus! Ja, den kändes lite otippad för mig med men jag gillar faktiskt lertonerna. Inte favoriterna kanske, men snygga.



Ninni! Det finns bättre.



Brilliant! Ja, det kan vara otroligt skönt med lite beige, grått eller nudefärger.



Anna! Jag har inga tunna penslar över, de sitter ju i flaskor med andra lack. Men ja, det är en nackdel med OPI och bara de lack som jag verkligen gillar blir använda. Det här är inte det bästa i sin genre så jag kan välja annat hellre.



MNPO! Jag tycker det finns andra, bättre lack att välja i så fall. Strunta i det här.

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2012-01-17 20:27:36

Jag tycker det är jättesnyggt faktiskt, snyggare än något av de efterföljande lerfärgade lack som kom... Dock använder jag det ganska sällan, det är alltid nya lack som pockar på uppmärksamhet :-)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-19 20:43:28

Jag tänkte på YDKJ kvällen innan du la ut det här så jag har inte glömt:) Fast jag gillar det inte, lera är inte min grej. Har just nu skulls & glassbones. Den är ful. Visste att jag inte skulle gilla den men jag var så trött när jag målade med den och jag kände för ngt ospännande då.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-01-22 13:14:56

Jag må vara rätt mätt på lera trots att jag tycker om den här mörkare typen av taupe, men i vilket fall så är YDKJ en av mina favoriter i färggruppen!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-22 16:07:13

Makeupoholic! Ja, det blir lätt bortglömt.



Emma! Hahaha, vad roligt att se att fler än jag målar med lack de vet är fula. :D



Chaosophia! Jag tror inte den står kvar på min lertron. Nubars är bättre. Men det är mycket penselhat här...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela