Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Tickle my France-y

Publicerad 2012-01-12 15:03:00 i Naglar i vitt, nude, beige,

Vi har haft så mycket vackra lack på sista tiden, alla underbara kollektioner med glitter, holo och multikromt hat helt översvämmat bloggen och nu måste vi faktiskt ta en kort andningspaus. Det här är ett av mina fulaste lack. Jag har visat det förrut men jag ids inte länka till det för det är kanske ännu fulare på de bilderna. Vill ni se det får ni söka på det. Hur som helst, det är från den franska kollektionen som väl kom 2008. Stämmer det? 2009 kanske? Vilken ordning kom de i egentligen, alla höstkollektionerna från OPI. Fransk före spansk, eller hur? Ja, det är alla fall några höstar sen. Jag vet inte varför jag köpte just det här. Det var väldigt många som älskade det, minns jag. Det har fortfarande en massa fans och rekomenderas ofta på olika nagellacksforum när folk vill ha rekomendationer på bra nudelack. Hejsan... På mig är det så fult, så fult...
Det ni ser är två lager och det är fortfarande VNL. Jag tror inte fler lager skulle hjälpa, det blir bara en mer smutsig känsla av lacket. Två lager är ultimat vad gäller färgen. Kanske skulle jag ha ett underklädeslack under? Men det känns ju bra konstigt när man har ett nudelack i handen. Naket med underkläder på är väl aningens motsägelsefullt? Vad har ni för fula lack hemma? Låt höra! Jag vill veta vilka misslyckade köp som gömemr sig i era lådor. ;D

Kommentarer

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2012-01-12 15:24:43

OPI Glamour game och China glaze Platinum pearl. Så fruktansvärt fula!

Och så hatar jag Color clubs Wish upon a rockstar. Inte för att den är ful utan för att den är dum.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-12 16:17:03

Mrs Data! Glamour Game tycker jag är rätt fin faktiskt. :D

Postat av: Sofia
Publicerad 2012-01-12 17:00:05

OPI malaysian mist är ingen favorit. formulan verkar misslyckad i min. Usch!

Postat av: Tina (Beleza)
Publicerad 2012-01-12 18:06:09

Jag gillar det för att det är så där "fulsnyggt". Skitigt och lite rockigt trots den mesiga färgen men jag kommer nog aldrig köpa det själv.

Ett riktigt fult lack jag har är MUS's Åsa som ger nikotinfingrar med skimmer ett ansikte.

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-01-12 18:39:46

Ja, det såg ju bara smutsigt ut... Men det kanske passar bättre på nån med en mycket mörkare hudton än vi bleka svenskar har :)

Postat av: Agneta - My Nail Mania
Publicerad 2012-01-12 19:22:25

Mina isslyckade köp kan man se här http://mynailmania.blogspot.com/p/swapas.html

Försökte hitta det perfekta nudelacket men det slutade med att jag hade 5-10 nudelack som alla står oprovade för att de inte passade min hudton.

Postat av: Martina J:son Gren
Publicerad 2012-01-12 19:35:27

Åh, mitt absolut fulaste lack är förmodligen Depend 199 som jag köpte för något år sen. Jag kunde inte motstå tanken på ett så ljusgrönt krämlack så det nästan var vitt! Jag har försökt måla med det typ fem gånger, men det är verkligen skitfult på. Tur att det var Depend och inte svindyrt!



Här är en länk till en bild med lacket! Dock inte min bild, för jag skulle nog aldrig vilja visa mig i detta lack.

http://3.bp.blogspot.com/_hZcmrgHkb6E/TGp-2HPi8fI/AAAAAAAAAaY/RTKh66Wgn5c/s1600/Depend+199.jpg



Fast man kanske skulle kunna använda det som underkläder? Eller kanske göra någon fräsig layering med det?

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-12 19:45:00

Sofia! Malaysian Mist måste jag googla... Jag är inte så bra på OPI-lack. :D



Tina! Åsa ska jag alltså undvika...



Cactus! Kanske. Man kan ju hoppas. Jag verkligen avskyr det så jag kan inte tänka mig den som snygg på någon men den har ju en hel del anhängare...



Agneta! Ja, jag har också ett antal fula nudelack. Det är lätt att hamna fel med dem. Måste kolla din lista!



Martina! Jag gillar ju den! Den är lite väl kritig men samtidigt skönt "nästanvit".



Postat av: Martina J:son Gren
Publicerad 2012-01-12 19:46:26

Fast på den bilden var det ju rätt fint... När jag tänker efter.

Postat av: Amanda
Publicerad 2012-01-12 20:52:21

OPI - You Don't Know Jacques, HM - Mustard och HM - Peppermint fusion. Och det som du visar nu.

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-01-12 21:05:11

Misslyckade köp... Hm... Ett av dem måste vara IsaDora white dream... Det ser så fint ut i flaskan och har en vidrig formula! Sen var det DelSol Pretty in Pink som var ganska trist trots färgskiftningen...

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-12 21:06:26

Amanda! Där ser man. Själv gillar jag både PF och YDKJ. Mustard låter inte som en färg som skulle klä mig... :D

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-12 21:39:06

MNPO! Vitt är ofta svårt... Del Sol lacken jag har är rätt leka om de skiftar färg. Inte så skojiga på det viset men roligare än de jag har med mer färg som inte skiftar alls...

Postat av: Amanda
Publicerad 2012-01-13 23:16:55

Mustard är en färg som ingen kan passa i. Den är inte ens senap, den är äckligt bebisbajs färgat. Blandat med smälta kolasnören. ;)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-14 07:44:16

Amanda! Det låter verkligen inte lockande...

Postat av: E
Publicerad 2012-01-16 01:26:27

Jag köpte faktiskt den här färgen för någon månad sedan, mycket pga alla rekommendationer. Behövde ett neutralt lack inför jobbintervjun. Tycker om färgen, men det hade varit ännu snyggare om den innehöll mer smutsig/dov rosa. Passar min hud och jag blingade upp det med glitter på ringfingrarna... :o)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-16 06:17:08

E! Ja, det är säkert helt beroende av hudton.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela