Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Pros&Bronze

Publicerad 2012-01-10 05:41:00 i Naglar - duokromatiska,

Här kommer emr ur arkivet. Trots att inlägget har några månader på nacken så var det inte mitt första försök med det här lacket. Jag har provat Pros&Bronze en gång innan men då tog jag bort det omedelbart. Jag avskydde det. Det är en sådan där flimsig formula med massor av små glitterkorn i ofärgad bas där glittren liksom glider omkring utan att ha styrsel. Det är också hopplöst när man tar bort det för de ostyrliga glitten sitter överallt på fingrarna i dagar efteråt. Färgen är inte heller snygg egentligen. Men... Den är ju faktiskt nästan duokrom...
Ser ni? Det är guldgult och kopparrosa och faktiskt så pass att hela nageln ibland är rosa och ibland guldgul och ibland både och samtidigt. Alltså inte bara en flash av annan färg. Jag tycker det är en gittrigare och blekare variant av Sally Hansen Nail Prism Golden Cinnabar och den tycker jag faktiskt om. Japp, jag kommer klassa den här som duokrom. Tror jag. Nästan fyra lager krävs alla fall av detta glittriga och skira helveteslack. Jag ska ha det till layering om jag alls använder det igen. Som MNPO säger så har det likheter även med Wild&Willing från Color Club. Jag tycker W&W har mer färg dock och ävn gröna inslag. Jag föredrar det tusen gånger om. W&W är ett bra lack!




Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-01-10 06:21:57

Färgen ser jättefin ut :) Synd bara att lacket är så jobbigt att jobba med! Färgmässigt så skulle det också kunna likna Color Clubs Wild and Willing, vilket jag älskar.

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-01-10 06:32:30

Synd på formulan, för jag tycker att färgen ser jättefin ut!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-10 06:36:22

MNPO! Du har så klart helt rätt. Jag lade in en länk till W&W också. Det är så mycket bättre på alla sätt! Snyggare, bätte formula, billigare, bättre pensel...



Kerstin! Ja, men det finns bättre lack i liknande färg.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-01-10 07:21:58

Det ser underbart ut! Längtar efter att testa min flaska och hoppas jag kommer att tycka bättre om formulan än vad du gjorde.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-01-10 09:00:34

Jag tycker det ser hemskt ut, men sen brukar jag alltid hata den här typen av persikofärgade lack. Japp, jag kallar den för persikofärgad. Att den har duokroma intentioner hjälper inte ens...

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-01-10 09:57:35

Det ser ut som en fin färg, fast jag vet inte om jag skulle vilja ha det om det är så jobbigt att lacka med.

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2012-01-10 10:12:54

Färgen ser skitsnygg ut tycker jag men jag vet att jag skulle vantrivas med den på. Och formulan låter ju tyvärr som en smärre mardröm... Synd!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-10 17:22:38

Nailtastic! Ja, vi får hoppas...



Chaosophia! Jag förstår dig. Det är en ganska hemsk färg faktiskt...



Roxcat! Jag kanske är överkritisk. Vänta och se vad Nailtastic säger.



Makeupoholic! Ja, den är inte värd pengarna.

Postat av: Kia - Nailsncupcakes
Publicerad 2012-01-10 17:26:21

Really pretty! It looks like a combination of Warm and Fozzie and The show must go on

Postat av: Marie
Publicerad 2012-01-10 18:44:12

Superhärlig färg tycker jag! Jag ser det duokroma, det gör färgen spännande och inte alls mesig som den kanske skulle ha kunnat känts annars.

Men...trist med formulan! :-(

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-10 20:04:46

Kia! Yes, but a little paler.I love TSMGO, it is so pretty and glowing. This one is a tad pale and boring in my opinion.



Marie! Jag tycker nog den kunde haft lite mer färg... Lite mer rosa alla fall.

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-10 22:07:06

Jag tycker det är ganska fint. Fast jag tror inte att jag skulle trivas i det själv...

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-11 05:48:47

Emma! Nej, det är svårt att trivas i.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela