Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nyårsnaglar med Liquid Leather och Rainbow Connection

Publicerad 2012-01-01 22:37:43 i Emmas NOTD i glitter och holo,

Hej på er allesammans och gott nytt år igen! Hoppas att ni hade en riktigt trevlig nyårsafton och att ni har fått en fin början på 2012. Jag spöade just min kille i alfapet, det tyckte jag kändes väldigt lovande, för min del i alla fall:)

Sminkan visade er ju tidigare sin utjusiga nyårsmanikyr med Deborah Lippmans tjusiga blåglittriga Across the Universe. Jag hade också glittriga naglar, men med betydligt billigare och lättillgängligare Rainbow Connection från OPI. Eller ja nu ljög jag kanske. Rainbow Connection är nog utan tvekan populärast av Muppets-lacken och den är nog ganska slutsåld på de flesta håll när jag tänker efter. På ebay finns den dock fortfarande, där köpte jag min och där kan ni knipa er en egen flaska för under hundralappen, så det är väl hyfsat okej.
Min nyårsmanikyr består av tre lager Liquid Leather från China Glaze. Det är en väldigt blank fin svart, men den kunde täcka lite bättre tycker jag, jag klarar mig aldrig med mindre än tre lager. På den yttersta halvan av nageln har jag sen lackat med Rainbow Connection. Det är glitterkorn i olika storlekar och i olika färger i en klar bas. Riktigt fint tycker jag att det är, som Confetti på naglarna Det får mig även att tänka på strasstenar i olika färger eftersom en del av glitterkornen är så pass stora. Det är således en manikyr som passade väldigt bra till min sminkning, men den får ni inte se ikväll, det blir i nästa vecka. Tills vidare får ni hålla till godo med min nagelbilder och så kan ni väl skriva en rad eller två om vad ni hade för nyårsmanikyr?

Kommentarer

Postat av: Åsa
Publicerad 2012-01-02 01:06:30

Vad snyggt! Jag hade så klart D Lippmann Candy shop eftersom den var oprövad. God fortsättning! Kram

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-01-02 01:07:11

Från vilken e-bay säljare handlade du Rainbow collection? :-) Kram!

Postat av: Martina
Publicerad 2012-01-02 01:32:01

Jättefin nyårsmanikyr! Själv bar jag IsaDoras Spellbound black tillsammans med Color clubs Covered in diamonds dagen till ära. Har lagt upp bilder på min blogg :) Gott nytt!

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-01-02 07:43:05

Jag hade Nails Inc - The Donmar Collection!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-02 07:45:17

Vad tjusigt det blev! Jag som var lite veksam till RC måste säga att den var 100% bättre än jag trodde. Det ser riktigt festligt ut men är ändå klassigt, liksom.

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2012-01-02 08:03:41

Tjusigt värre!

Själv körde jag på Depends #288. Firade "bara" hema med den närmaste familjen, så jag kände att jag inte behövde vara så himla glittrig den här gången. :)

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-01-02 08:23:26

Fantastiskt fin! Snart kan jag inte hålla mig från att klicka hem Rainbow connection!



Mina nyårsklor kommer förhoppningsvis senare idag :)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-01-02 09:14:01

Så snyggt! Nu ångrar jag ju att jag inte körde RC ändå.. fast jag hade nog lagt den över silver istället, och det hade säkert ändå inte blivit lika snyggt.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-01-02 10:27:59

Väldigt vackert! Det är så snyggt när man bara tar glitter på halva nageln, ändå tänker jag aldrig själv på att göra så.

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-02 10:30:12

Åsa: Tack! Det låter läckert:)



Andrea: Jag köpte min flaska från manipedisupplies. De är slut där dock. Jag brukar bara söka på billigaste och om den personen har vettiga omdömen så tar jag den:)



Martina: Tack! Det låter jättefint, jag ska gå in och kika sen..



Kitty: Låter snyggt, Nails Inc är ett trevligt märke...



Sminkan: Ja jag fattar inte varför du var tveksam, den är jättefin, ett av OPIs bättre glitter...



Mrs Data: Tack så mkt! Nej, ibland är det skönt att bryta av lite:)



Kerstin: Ja det är ett kalasfint lack. Visst ville du ha multifärgat glitter? Isf tycker jag att denna är ett bra alternativ, jag tycker den känns roligare än Party of Five... Ska kika sen:)



Chaosophia: Tack:) Äsch det finns väl ingen anledning, du hade ju superglamourösa naglar verkligen. Typ alla har ju glitter till nyår, kan vara kul att bryta av...

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-02 10:32:40

Nailtastic: Tack! Ja det är min glitterfavorit just nu:) Och så blir det ju bara hälften så jobbigt att få bort...

Postat av: lovisa
Publicerad 2012-01-04 00:22:07

åh, hittade din blogg idag, ska läggas till i favoriter. nagellack är min nya obsession!



och så tokigt, jag hade svart bas (essie licorice) med OPIs servin' up sparkle i en gradient från toppen mot basen, med ett par rhinestones på ring- och pekfingrarna :-) inte alls olikt din! och jag måste verkligen skaffa RC snarast, jag är världens glittermänniska..

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-04 15:55:55

lovisa: Vad roligt att du har hittat hit! Hoppas att du ska trivas:)



Där ser man, inte helt olikt min variant alltså, båda kombinationerna känns rätt klockrena för nyår:) Gillar du glitter kommer du säkert att gilla RC, den är jättefin verkligen...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela