Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Mörkt blålila med och utan glitter

Publicerad 2012-01-31 17:00:00 i Emmas FOTD 2012,

Ytterligare en sminkning som blivit liggande, denna är faktiskt från i september. Jag hade Glamour på naglarna när jag gjorde det här sminket och jag var var så himla sugen på att tolka lacket som smink om ni förstår hur jag menar. Jag gjorde två försök och båda misslyckades totalt. Det ena har ni redan sett, här kommer försök nummer två.

Det är egentligen inte misslyckat som smink betraktat tycker jag, det är bara inte ett dugg likt glamour. Jag tror att jag använde en svart skugga samt Fyrinnae Nori. Sen blev det för mörkt och jag blev grinig och applicerade lila Aqua Glitter från Ben Nye. Vet inte precis om något blev bättre av det. Det allra värsta var hur som helst att jag använde Ardell 137 som visade sig vara riktiga skitfransar. Jag var övertygad om att jag skulle älska dem men kanten var hård och det var bara allmän misär. Köp dem inte! 136 är heller inte särskilt bra men de är i alla fall bättre än 137. Min ögon blev irriterade av de dumma fransarna och bilderna blev såklart kassa då. Jag blir faktiskt lite upprörd av att skriva om det, trots att det är typ 5 månader sen. Nåja ni får se själva och göra en egen bedömning. Några va bilderna är med utan. Tycker ni att nån av dem blev bättre än den andra? Just då tyckte jag inte det, men nu gillar jag dem med glittret mer helt klart...

Kommentarer

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-31 18:01:37

Med glitter är ju alltid bäst! ;D

Oerhört snyggt smink. Jag älskar dramatiska sotningar. Det syns inte att det är skitfransar heller. :D

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-01-31 18:09:46

Jag tycker att det blev finfint! Precis som Sminkan gillar jag den med lila glitter allra bäst :)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-01-31 18:50:09

Det var vackert både med och utan glitter - men precis som Sminkan och Kerstin tycker jag den med glitter är lite extra fin!

Postat av: bella
Publicerad 2012-01-31 22:47:08

Jättesnygg make up och jag gillar verkligen dina nya ögonbryn! Innan hade du en annan form, eller hur?

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-02-02 18:25:28

sminkan: Ja det blev absolut finast tycker jag med:) Nej vad bra, fast det va rdet, de var horribla...



kerstin: Tack:)



Nailtastic: Tack! haha, glittret verkar vinna helt klart..



bella: Tack så mkt! Vad roligt att du tycker det. Ja de var nog ganska mycket mer böjda innan. Jag gillade det då fast nu föredrar jag lite rakare bryn, i alla fall för stunden...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela