Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Ludurana Aurora Boreal Maravilhosa

Publicerad 2012-01-23 20:24:00 i Naglar - holografiska lack,

Förra veckan bar jag det här lacket från söndag till torsdag och vet ni, det är fotograferat på torsdagen efter jobbet. Inte så bra ljus för holo men det är min kortaste dag så det blev alla fall några dagsljubilder. Några tog jag med blixt, fortfarande ute på balkongen i förhoppning om att få någorlunda färgkorrekta bilder. Det är svårt... Nå, så här ser det alla fall ut.
Maravilhosa är det rosa lacket från Luduranas hololackskolektion. Effekten är bra, det är tydliga regnbågar i de flesta ljus, som ni kan se på de mulna dagsljusbilderna så finns regnbågen där om än svagt. Det är ett iögonenfallande lack i elektriskt ljus och jag hade många elever och andra som lade märke till lacket och funderade över vad det egentligen är för färg eftersom regnbågarna var väldigt framträdande.
Tre lager lack, Seche Vite som överlack. Höll alltså utan problem i fem dagar. Jag är imponerad av att det inte blev någon tipwear alls och inte en nagel ser ut att vara annat än nylackad trots att det alltså fotades på den femte dagen. Suveräna egenskaper alltså. Jag älskade att bära det. Med tanke på att det är rosa så överraskade det mig att jag utan att blinka kunde ha det i så många dagar utan att ledsna. Till sist var jag dock mätt på rosa och ville ha något annat. Lacket hade nog kunnat hänga med ett bra tag till annars.
Dags för bildspam! Eller, hela inlägget är ju ett bildspam. Som vanligt...

Kommentarer

Postat av: Lenore
Publicerad 2012-01-23 20:42:45

Funkar det bra i formulan att lacka flera lager? Jag äger bara två hololack (ack så ny jag är på just de fantastiska lacken) och när jag lägger andra lagret så drar det med det första och blir fläckigt... (Britta och Siw från MUS). Finns det nåt sätt att slippa det? Kan man ta ett lager överlack mellan eller drar det också med det undre lagret?

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-23 20:47:38

Lenore! MUS lack tillsammans med Nfu Oh och Laylas är kanske de knepigaste i hela holo-världen att lacka med. Det problem du beskriver är uttalat hos alla de märkena. Det du kan göra är att låta lacket torka mellan lagren. Det kan vara skitsvårt att få det bra men ofta självutjämnar lacken om du låter dem torka upp innan lager två.



Luduranas, liksom t.ex Hits och Glitter Gal, har inte de problemen utan går att måla på som vilket nagellacks om helst. Betydligt enklare att använda alltså. :D

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-01-23 20:57:31

Wow, vilken toppenhållbarhet! Fint är det också!

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-01-23 21:20:59

Oj vad bra det höll! Hololack brukar inte hålla så länge :)

Postat av: Åsa
Publicerad 2012-01-23 21:26:23

Imponerande hållbarhet och snyggt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-23 21:34:55

Det ser väldigt fint ut, skulle kunna tänka mig denna, är nog den jag gillar mest av Luduranaholosarna. Satsar dock på Layla i första hand:)

Postat av: Honi
Publicerad 2012-01-23 21:52:29

Oj vilken hållbarhet :) Så kan man ju njuta skönheten lite längre än normalt.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-24 05:57:46

Kerstin! Ja det höll bra!



MNPO! Jag har sällan burit lack så länge så jag vet inte hur hållbarheten är på de flesta. Jag tror hololacken är rätt olika i hållbarheten beroende på märke, men jag har inte några belägg för det.



Åsa! Ja, det är väldigt snyggt!



Emma! Ja! Layla är ju fantastiska!



Honi! Ja, om man har tålamod nog att ha färgen länge.

Postat av: Annie
Publicerad 2012-01-24 10:29:04

Vilken söt färg och vad bra den har hållit!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-24 18:01:19

Annie! Den var suverän. Speciellt som de lack jag burit efter chippat efter mindre än en dag...

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-01-25 08:52:17

Färgen är förstås alldeles för söt och flickig för min smak, men jäklar vilken hållbarhet! Jag är imponerad!



Superior satt iofs helt ochippat på mig i fyra dagar också innan jag tog av det. :D

Postat av: Ann
Publicerad 2012-01-26 18:13:45

Använde du något underlack under detta? Ludurana verkar ha en hel del spännande lack!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-26 20:43:32

Chaosophia! Ja, de verkar galet hållbara!



Ann! Bara mitt vanliga OPI NNS som ju inte är ett egentligt baslack utan en nagelstärkare.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela