Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Ludurana Flocado Vento

Publicerad 2012-01-02 19:37:00 i Naglar - flakes,

Minns ni att jag sa att flakes verkar bli detta årets stora trend? Alla nagellacksmärken är sugna att hoppa på tåget. Visst, vi nagellacksnördar har haft flakes bra länge nu, så är det ju alltid, men jag tror vi får se flakes på var och varannan nu till sommaren. Ett märke som släppt en kollektion med flakes förra året är Ludurana. De har en kollektion med sju spännande 3D-flakes och man kan köpa dem från Llarowes webshop. Llarowe är en suverän webshop, faktiskt, som jag varmt rekomenderar. Det är en kvinna, Leah Anne, som driver den själv och hon satsar på små, udda märken med speciella och unika lack. Det är fantastiskt bra fraktpriser även internationellt så tveka inte att göra en beställning. Jag är inne på min fjärde beställnng från henne nu, faktiskt, jag passade på i fredags då hon hade en drive med fraktfritt på alla order, även internationella. 
Det här lacket har jag dock haft ett tag. Det är ett inlägg ur arkivet. Lacket heter Vento och är ett flakelack med turkosa och gröna flakes. Det ni ser här är ett lager över ett mörklila lack. Jag tror det är Revlons Purple Pleasure som är basen för manikyren men jag svär inte på det då jag uppenbarligen inte fotat det ensamt. Jag har PP liggandes i arkivet men från en helt annan månad men jag har ändå någon idé om att det skulle vara den. Spelar ingen roll egentligen, det är ett mörklila skimmer. Flakesen ligger i en skir lilafärgad bas i flaskan och det var nog det som fick mig att välja lila som bottenfärg. Det är definitivt ett lack att använda i layering som ni förstår och möjligheterna blir ju oändliga. Alla effektlack är ju roliga på så sätt, de erbjuder så många varianter. Det här vore t.ex fint över gröna eller blå nyanser likväl som över svart, vitt eller kanske rosa. Gult? Ja, fantasin är det enda som sätter stopp. En flaska av detta lack kostar $7 hos Llarowe, det är ca en femtiolapp. Frakten beräknas på vikt så den beror på hur många lack man stoppar i varukorgen. Tre Luduranalack går på ca $6.


Kommentarer

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-01-02 20:30:04

Jag har inget emot om flakes blir nästa trend :) Bra mycket roligare än trenden med crackel som vägrar dö ut ^^

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-01-02 20:38:17

Det låter som väldigt bra fraktpriser hos Llarowes webshop! Har inte heller någonting emot om flakes blir nästa trend :) Just det här lacket ser jättefint ut!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-02 20:52:52

Det ser riktigt fint ut. Fast jag gillar ju inte flakes jättemkt så tror inte jag kommer hoppa på det tåget. LlaRowe är en bra shop dock, kommer garanterat beställa från dem igen. Dock troligare att det blir holo än flakes...

Postat av: PolishPig
Publicerad 2012-01-02 21:23:29

Tack!



Äntligen fick jag tummen ur och det visade sig att de hade kvar gratis-frakt-erbjudandet :-)



Alltså Sminkan, utan dig hade min lack-samling sett helt annorlunda ut.. antagligen något mera rimlig.. men vadå! Livet (och lacken) är ju till för att njutas av!!



Gott nytt år min bästa enabler! :-D

Postat av: Annie
Publicerad 2012-01-02 21:49:17

Så fint!!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-02 21:57:49

Cactus! Ja, det är kanske sant men allt blir tråkigt om det blir för mycket. Carckle var kul 2009. :D



MNPO! Ja, det är verkligen fint!



Emma! Ja, holo är ju alltid nummer ett. Och multikromt!



Polish Pig! hahaha, ja, jag känner mig smickrad om det är jag som drabbat dig så pass. Din samling är ju rätt enastående.



Annie! ja, inte dumt va!

Postat av: PolishPig
Publicerad 2012-01-02 22:49:46

Helt OT,

jag kommer ihåg hur det började.. denna galenskapen..



Du visade MF Momentum Moss på Sminkan. Jag frågade helt oskyldigt hur man skulle hitta detta fina lack. Du sa att det kanske inte skulle bli så lätt (ha!) men hänvisade till e-bay.



Från den dagen var jag såld! Innan solen gick ner hade jag budat hem Momentum Moss och några (20) till. Livet blev sig aldrig sig likt mer, och du får bara ta det, DET ÄR DITT FEL!!



Stora kramar och tack för att du gett mig ett intresse som bara fortsätter :-)

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-01-02 22:57:21

Tack för tipset och tack till PolishPig som bekräftade att gratis-frakt fortfarande fanns. Nu är min första (och förmodligen inte sista) beställning lagd hos Llarowe. Nu är det bara att sätta sig och vänta..precis som en ny julafton att snart se fram emot!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-03 08:09:36

Polish Pig! Haha, Jag tror Momentum Moss var det första lacket jag köpte från eBay faktiskt. Ja, det var tider det. Nu är eBay ett av mina fem snabbval på datorn... :D

Nagellack är ett härligt intresse!



Kitty! Du kommer inte bli besviken! ;D

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-01-03 08:17:24

Underbart vackert!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-03 09:23:45

Kerstin! Det är himla fint!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-01-03 22:04:44

Jag önskar jag hade köpt det här istället för en dublett av Relampago! Så fint!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela