Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Layla Ultra Violet

Publicerad 2012-01-11 06:15:00 i Naglar - holografiska lack,

Är det dags för lite holo igen? Ja, det tycker jag! Jag har ju fortfarande många nya lack att visa upp från Laylas holokollektion och från Luduranas. Laylas är roligast så vi kör på med den. Det här är det lila lacket Ultra Violet och man kan säga mycket om det men man kan inte klaga på holoefekten. Här är det regnbågar i massor!
Lacket kräver ca 2-3 lager för att bli täckande och jämnt. Jag lade det över mitt vanliga baslack, OPI NNS, och det gick bra med appliceringen eftersom jag lärt mig hur Laylas lack funkar vid det laget. Man får dra så få penseldrag som möjligt för att inte riva med sig lack på penseln och skapa revor eller kala fläckar. Man får helt enkelt försöka lita på att lacket jämnar ut sig själv vilket det i viss mån gör. Man behöver också låta lacket torka helt mellan lagren för att inte omgång två med lacket ska riva upp ytan på omgång ett. Precis som Nfu Ohs lack så är det inte ett hololack för nybörjare men får man till det blir man rikligt belönad med regnbågar. Jag har överlack på bilderna, Seche Vite, men inte för att det ska torka fort för det gör det ändå, utan för att jag gillar att ha överlack helt enkelt. Jag har köpt lacket från Layla Cometics italienska webshop. Lacken kotar ca 12 euro (lite över 100 kronor) och frakten går på 30 euro om man inte handlar för mer än 80 euro då den sjunker till 15 euro. Paketet levereras genom DHL vilket går snabbt men är besvärligt då man måste kunna ta emot paketet. För mig, som inte kan ta emot paket på jobbet kan sådana leveranser bli väldigt besvärliga. En flaska av Laylas lack innehåller 10 ml lack vilket är jämförbart med Glitter Gal (9ml). En flaska OPI innehåller 15 ml lack som jämförelse.

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-01-11 06:47:40

Riktigt bra holoeffekt! Det är helt fantastiskt att det har kommit så många hololack det senaste året! Eller också är det bara jag som precis har upptäckt dem :D

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-11 07:10:04

MNPO! JA, det har verkligen kommit många bra holo på sista tiden. Det har varit en låååång torka. Inte sedan 2008 när OMG! kollektionen släpptes har det egentligen funnits riktigt bra holo (Undantaget Nfu Oh, GG och MUS och ett lack från GOSH typ) men nu det senaste halvåret har det totalt exploderat och kommit massor! Jag kommer bli ruinerad...

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-01-11 07:50:50

Vilka underbara regnbågar! Helt fantastiska!

Postat av: Annie
Publicerad 2012-01-11 08:12:43

Himlans vackert! Men jobbigt att de inte bara kan lämna in paketet på posten så att man kan hämta ut själv...

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-01-11 09:06:55

Du har så fina naglar! Och regnbågarna är helt fantastiska!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-11 20:16:09

Kerstin! Ja, jag är väldigt förtjust!



Annie! Ja, jag hatar när företag använder DHL...



Chaosophia! Ja, den har extremt fina regnbågar! Tänk dig den på dina naglar!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-14 10:48:08

Ett jättefin lack, laylalacken är ju så tjusiga att det inte är klokt....

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-14 15:30:53

Emma! Ja, de är enastående!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela