Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Layla Coral Glam

Publicerad 2012-01-08 16:28:00 i Naglar - holografiska lack,

Jag har ju inte längre min hologafiska version av MUS Madeleine så det här lacket blev verkligen en stor glädje för mig. Den är nämligen ganska lik Madde och den är ordentligt holografisk. Färgen är en varm, rosatonad beige. Den är absolut inte i närheten av korall men det gör mig bara glad faktiskt. Jag älskar dessa hudiga holon! 
Precis som med Flash Black så är formulan lite ostyrig. Jag valde att tunna med Seche Restore, skaka ordentligt och måla med flödigt med färg på pensel. Sen gäller det att inte få panik när det ser ojämnt ut för den flyter liksom ut och blir slät när den torkar. Torktiden är supersnabb, så klart, men jag har ändå ett lager Seche Vite över då det inte alls försämrar den holografiska effekten. En tjej som verkligen är holo-expert och som frekventerar samma forum som jag påstår att den blir mer holo av överlack. Jag kan inte säga vare sig bu eller bä men det blir alla fall inte mindre.
Jag är galet, galet kär i den här. Jag ska ha en backup. Jag är så nöjd med Coral Glam att min förlust av holo-Madde inte alls känns lika tung längre.

Kommentarer

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-01-08 17:28:48

Hurra för att du slipper sakna Madde så mycket nu! Det kanske till och med är så att Coral Glam är bättre? :)

Postat av: Annie
Publicerad 2012-01-08 17:35:02

Inte lika snygg som den svarta du visade, men fortfarande helt otrolig :) Jag har aldrig märkt någon skillnad i holo-effekt med överlack, men om det nu blir en liten skillnad så kan jag leva med det eftersom lacket i alla fall sitter kvar på naglarna då :S

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-08 17:35:12

Min tanke var just att detta lack var likt Madde. Superfint verkligen, hololycka indeed...

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-08 18:01:06

Chaosophia! Det är alla fall inte sämre! ;D



Annie! Jag älskar det här lacket! Det svarta är mer spektakulärt men det här är läckert det med!



Emma! Ja, Madde-längtan är stillad. Eller lite stillad alla fall. Jag vill fortfarande ha original-Madde.

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-01-08 18:07:52

Jättefint, verkligen!



Lustigt att hon tyckte att det blir mer holo-effekt med överlack! För mig blev det tvärtom när jag hade överlack över Nfu-Oh 63:an!

Postat av: Shamrock
Publicerad 2012-01-08 19:28:33

jättesnyggt

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-08 19:41:11

MNPO! Ja, det var det hon tyckte ar underligt, att det normalt ett dämpar holo men inte hos Laylas lack. Jag brukar alltid ha överlack, jag står inte ut utan det.



Shamrock! Ja, det är det!

Postat av: Ninni
Publicerad 2012-01-08 19:46:59

Ljuvligt vackert i mina ögon.

Postat av: juliaaaaa
Publicerad 2012-01-08 20:46:13

Jättesnyggt, snyggare än de flesta hudtonade lack jag sett!

För ett tag sedan visade nästan alla nagelbloggare "den nakna sanningen", jag undrar om du gjorde det också? Annars, kanske ni kan göra ett inlägg om det? Sedan, hur mycket tar ni hand om era naglar? (nagelstärkare, olja osv)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-08 21:02:45

Ninni! Den är fantastisk i mina ögon med!



Juliaaa! Ja, det gjorde jag. Använd gärna sökrutan. Den nagelvård jag använder finns också någonstans i bloggen men de inläggen är nog flera år gamla. Ingen skilland från vad jag gör nu så jag kan repetera: OPI NNS som baslack. Inga oljor för de funkar inte för min typ av naglar, mycket handkräm. Filar aldrig, klipper om jag måste. Annars inget särskilt.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-01-08 21:51:58

Men hjälp, det var nog de mest imponerande regnbågar jag någonsin sett!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-08 21:53:30

Juliaaaaa: Jag visade inte mina naglar, får väl se om jag gör det nån gång. Jag gör egentligen inget särskilt, smörjer med apotekets skyddande handsalva på kvällen, händerna alltså. Smörjer även nagelbanden på kvällen och så använder jag över- och underlack, det är väl typ det.

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-01-08 21:54:10

Magiskt fint!

Postat av: Miss Pussy på nattjobbet
Publicerad 2012-01-09 00:52:16

Yaay, nu funkar det äntligen med kommentarerna igen -- man ser dem helt och inte bara i procent! :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-09 05:59:53

Nailtastic! De är inte dåliga! Jag hade bra med sol också när jag fotade!



Kerstin! Ja, visst är det!



Miss Pussy! Yay! Vi hoppas att alla små knepigheter ska ordnas inom kort.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela