Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Layering med Short&Sassy och Ares

Publicerad 2012-01-31 06:21:00 i Naglar - holografiska lack,

Jag pratade med Emma igår och berättade om den enastående layering jag bar i helgen och igår. Det är så vackert! Hon ville se bilder och tack och lov så tog jag några innan jag började städa i söndags och vi har ännu mer tur, jag hade nämligen sol ute när jag tog bilderna!
Som ni ser av rubriken är det China Glaze Short&Sassy som är grund för detta layeringexperiment. Short&Sassy är ett underbart, mörkrött lack som har utsökta egenskaper och den där glowigheten som lacken i kollektionen Retro Diva uppvisar. Det är en fantastisk kollektion, jag har sagt det förr men säger det igen, kanske den bästa från China Glaze om man tänker på både färg, formula och finish. Ja, Kaleidoscope och OMG vinner vad gäller finish, Rodeo Diva och Vintage Vixen har större bredd i färgerna, julkollektionerna större bredd mellan både färger och finisher. Ingen annan kollektion har dock samma glow och lyster eller samma perfekta egenskaper som den här kollektionen.
Två lager av Short&Sassy, det var tänkt att vara min manikyr som det var. Det är en perfekt, vampig vinröd så jag var nöjd. Jag hade dock sett ett blogginlägg någonstans där en tjej lade Ares över svart. Det var jäkligt snyggt, minns jag, och jag har tänkt att prova det. När jag satt med Short&Sassy på naglarna började jag fundera på hur det skulle se ut med Ares över. Kanske skulle jag få till det som jag hittills inte lyckats franka fram, en holovamp med vinröd bas, inte lila. Ni vet hur det är, man får en idé och så gör man det. Den här gången var det en lysande idé dessutom! Ett lager Hits Ares över den befntliga manikyren och jag hade mina drömmars vamplack med holo!
Lite beroende på ljus och vinkel så ser man mer eller mindre av Ares varmröda färg. Huvudsakligen är det Short&Sassys färg jag ser, ibland kommer det röda poppande och tar över, som ni ser på bilderna. I skugga blir det ett vampigt skimmerlack utan den grå disighet som layering med ett silvrigt holo kan ge.
Jag gillar brytningen med den varma röda över den kalla bottenfärgen, den tillför en del till manikyren utan att bryta för mycket. Det ger mig också funderingar på vad man kan göra mer med olika hololack i layering. Kalla, röda Ozotic Pro 518 t.ex, hur skulle den bli över ett signalrött? Vad kan man få för effekter förutom just holot, liksom. Och för att ni inte ska överdosera på lack, lite kattbilder!
Siri tycker om att ligga i solen. Det gör i och för sig alla katter, men hon är inget undantag. Edit ville egentligen inte vara med på bild. Hennes plats är en kudde på armstödet till soffan så hon kan ligga bredvid mig hela tiden och prata eller bli klappad på. Hon ligger där nu med. Som ni ser har jag en jävla massa kuddar från Indiska... Ingen kan anklaga mig för att vara trendig eller ha ett hem som är vitt och ljust... :D

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-01-31 07:14:53

Vilken fantastiskt fin kombination!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2012-01-31 08:44:33

Ursnyggt! Det finaste jag sett på länge och så enkelt.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-01-31 08:47:33

Jäklar vad fint det blev! Så kul med layering av hololack egentligen. :D Och så blev jag påmind om att jag ännu inte postat om min layering med Ozotic 621:an heller... gah.

Postat av: Lina
Publicerad 2012-01-31 09:27:24

Herregud vad otroligt snyggt!!

Är nog lätt något av det snyggaste jag sett på länge!!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-01-31 12:49:40

Skitsnyggt ju!



Jag gillar indiska-kuddar och är trött på allt vitt och ljust överallt i alla tidningar. Nä, jag älskar mörkt och murrigt hemma. Mycket svart och rött. Mmm.

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-01-31 16:34:48

Väldigt, väldigt fint!

Postat av: Mona
Publicerad 2012-01-31 16:52:30

Mumsig kombo!

Fina Rodeo Diva, det är en kollektion som jag vill ha komplett.

Postat av: Annie
Publicerad 2012-01-31 17:04:36

Det var en väldigt vacker kombo.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-31 18:04:00

Kerstin! Jag tycker det!



Kajalen! Ja, helt perfekt!



Chaosophia! Var inte mening att ge dig dåligt samvete. Holo-layering är spännande. Jag ska prova mer efter det här!



Lina! Ja, jag är också förtjust!



Pamsan! Jag gillar också svart och rött. :D



MNPO! Ja, jag är väldigt nöjd!



Mona! Ja, den är värd att ha i helhet.



Annie! Jag älskar den!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-01-31 18:49:19

Helt fantastiskt vackert! Jag vill ha ett hololack som ser exakt sådär ut!

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-01-31 19:38:50

Väldigt snygg kombination!

Postat av: Christel
Publicerad 2012-01-31 19:43:06

Med ett ord: Fantastiskt! En genialisk kombination, varken mer eller mindre. Jag har testat att lägga Glitter Gals och Ozotics linjära röda över vampigt rött (RBL Moulin Rouge) och jävlar i min lilla låda... Varför kan ingen komma upp med en vampigt vinröd holo?? Den här kombon slår dock det mesta!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-31 21:19:58

Nailtastic! Ja, det vill jag med. Men det funkar med två lack som blir så här tillsammans också!



Cactus! Ja, jag är väldigt nöjd.



Christel! Jag vet inte varför det är så svårt med vampholo. Jag har inte lyckats så bra med frankenförsök heller.

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-02-02 18:26:51

Det blev verkligen skitsnyggt! Jag ska definitivt testa detta...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela