Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Hits MariMoon Unconventional

Publicerad 2012-01-03 12:59:45 i Naglar - duokromatiska,

Unconventional är min favorit från Hits kollektion MariMoon. Det är så oerhört vackert! Jag målade med det i mörkret igår och det syns för det ser allt annat än perfekt ut men eftersom jag ändå lovat swatcha flera av lacken så visste jag att det skulle sitta endast en kort tid så jag brydde mig inte om det. Det blir sjutusen bilder på lacket som ni säkert förstår. Enligt mig är det värt det.
Unconventional är multikromt och går från rött till magenta till lila till blått. Skiftningarna är starka och distinkta när man rör händerna men färgskalan gör det ändå till ett harmoniskt lack. Det får mig att tänka på ett av mina absoluta favoritlack, Sally Hansens Magical Amethyst och även systerlacket till det, SH NP Burgundy Orchid. Jag pratade med Sofia på One Inch Nails igår och då nämnde hon Magical Amethyst varvid jag egentligen ville lacka med det bums. När jag tittade på mina nya MariMoons valde jag alltså det som var mest likt det. Succé! Unconventional är kankse aningens varmare och rödare i tonen, men jag vill minnas att alla fall Magical Amethyst kan upplevas som väldigt röd på naglarna. Mina bilder gör förövrigt inte rättvisa åt något av de här lacken.
En väldigt positiv sak med det här lacket är att det täcker väl, ett lager om man får det jämnt men två ifall det uppstår flammor. Det är en aningens tjock formula på alla MariMoonslacken jag hunnit testa (swatschfest idag) men den här var okej trots det. Jag gillade det på alla sätt. Helt klart ett lack att älska och skaffa backuper av! :D

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-01-03 13:20:17

Nämen hjälp vilken skönhet! När jag har råd måste jag beställa detta och ett gäng till från Llarowe.

Postat av: Lenore
Publicerad 2012-01-03 13:28:26

Oj så innerligt vackert!

Postat av: Lina
Publicerad 2012-01-03 13:39:18

Ohh vad otroligt vackert! Måste köpas, blir nog en beställning snart tror jag.

Postat av: Karin
Publicerad 2012-01-03 14:50:09

Vad är det som hänt med bloggen? Den senaste tiden ser jag inte inläggen om jag går via bloglovin utan allt är förskjutet till vänster, och om jag försöker kommentera så går de inte om jag inte förminskar storleken typp 5% för annars syns inte ens kommentarrutan.

Vill gärna kunna läsa era inlägg via bloglovin som tidigare :)

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-01-03 15:42:24

Helt fantastiskt vackert!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-03 16:11:03

Det ser faktiskt alldeles fantastiskt ut. Nästan så jag överväger ett köp...får se vad det kan bli om de får in de andra jag vill ha i lager. Vet du om man kan förhandsboka på Llarowe?

Postat av: Annie
Publicerad 2012-01-03 17:49:51

WOW vilken färg!!! Otroligt snygg!

Postat av: BrilliantNail
Publicerad 2012-01-03 18:05:01

åh, vad magiskt det ser ut!

Postat av: Vikab
Publicerad 2012-01-03 19:53:01

Awesome! Börjar mer och mer känna att jag borde lägga en order hos Llarowe.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-03 20:19:43

Nailtastic! Ja, den är ljuvlig!



Lenore! Det är den!



Lina! Ja, den är värd att äga.



Karin! Ingen aning. Hoppas det ordnar sig.



Kerstin! JA, jag gillar den!



Emma! Jag tror det går. Maila henne. Hon har tagt pre-orders på Lynnderella alla fall.



Annie! Ja, den är grym!



Brilliant! JA, helt klart magiskt!



Vikab! Ja, det är min nya favoritshop!

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-01-03 20:49:32

Wow så vackert! Jag är otroligt svag för duo/multikroma lack!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-01-03 22:11:57

Mhrmmrhrmmmmmmmmmmm! Du hade så rätt, jag älskar redan det här lacket och jag har inte ens sett det på riktigt!!!! klappar bilderna på skärmen

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-04 08:45:21

MNPO! Jag med!



Chaosophia! Du anar inte hur mycket jag älskar det! Det är väldigt likt Magical Amethyst faktiskt. Kärlek!!

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-01-04 11:23:12

Karin - Jag har precis samma problem! Jag läser numera Sminkans blogg i Firefox istället för Internet Explorer där jag läser alla andra bloggar, då funkar det :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-04 19:10:34

Cactus! Aj då, en till med problem... Jag fattar inte vad det kan vara för hos mig ser allt okej ut i alla webläsare. Fattar ingenting...

Postat av: Christel
Publicerad 2012-01-05 20:25:05

Underbar! Har denna på beställning från Llarowe, så det är bara en tidsfråga...:) Tack för superfin swatch!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-05 20:35:44

Christel! Ja, den är väl värd att skaffa! Det är så vackert!

Postat av: Andreza
Publicerad 2012-06-12 23:26:05

Proud of Brazillian Polishes!!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela