Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Hits MariMoon Trendy

Publicerad 2012-01-07 07:56:00 i Naglar - duokromatiska,

Nu är det bara Cutie Pie kvar av MariMoonlacken efter att vi tittat på Trendy. Trendy var det minst intressanta av alla MariMoons för min del eftersom jag redan hade två dupes till den. Jag var alla fall rätt säker på att de skulle vara dupes och det är väl så också kan jag säga efter den lilla jämförelsen jag slängde ihop på slutet av swatchandet. Nu har det varit så mycket av de här guld/gröna lacken för mig på sista tiden så trots att jag har Evening at Ch Marmont på 20 i topp-listan så är jag lite mätt på färgen. 
Det är en swatch alltå, inte i de bästa ljusörhållandena och jag överansträngde mig inte för att få fram hela lackets skönhet för det var så fult med alla penseldragen. Japp, det är helt omöjligt tjockt och segt och det blir penseldragsmärken i det. Kraftigt uttunnande av den kanske kan hjälpa, jag vet inte för jag försökte inte med det. Jag tog bara av det och gjorde en riktig manikyr med Cutie Pie istället.
Ozotic Pro 507, Hits MariMoon Trendy, Kicks Evening at Ch Marmont och slutligen, för skojs skull, Ozotic Pro 507 över svart. De är alla tre otroligt lika. Identiska i princip vad gäller färgen. Ozotic har bra täckning, Hits täcker också med två lager men är tjock och jobbig att måla med och får lätt penseldrag. Kicks kräver fem-sex lager för täckning för mig. Den är ändå min favorit för fomulan är tunn! Jag gillar inte lack som är som gröt på penseln.

Kommentarer

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-01-07 09:57:35

Bra med jämförelser! Lär ju inte behöva den här då när jag har de andra. Alltid skönt att veta att man inte behöver alla lack som är jättefina :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-07 11:11:19

Okej, då avstår jag denna alltså. Bra att du jämförde dem!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-01-07 12:16:28

Japp, den här hoppar jag också över. Blir alltså att köpa dem styckvis och inte i set. Tack!



Jag har Superior på naglarna idag! Borde lagt det över en gul grund. Har redan lite ångest över nivån i flaskan. :|

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-07 13:36:16

Cactus! Nej, den är väldigt lik de du har.



Emma! Ja, hoppa över!



Chaosophia! Japp, mycket smartare att göra så.

Superior är så galet vacker att jag får andnöd när jag tänker på det. Måste ha en backup av det!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela