Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Hits MariMoon Cutie Pie

Publicerad 2012-01-07 13:33:00 i Naglar - duokromatiska,

Dags för det sista MariMoonlacket och det är Cutie Pie! Det här är så mycket finare än jag trodde det skulle vara. Hundra procent bättre faktikt. I flaskan ser det lite småtrist ut men det är mer färg än man kan tro vid en första blick och det finns en hemlighet i det. 
Formulan var bland de bättre i kollektionen. Det ni ser är tre lager men formulan är inte lika tjock och kladdig så lagren är tunnare. Färgspelet går från malvarosa till rosa, lilarosa, lila, blått och, i elektriskt ljus, aquagrönt!
Bild nummer två är tagen med blixt för att få fram det gröna men det funkade inte. Det finns där alla fall, inte rent grönt men en blåtonad grön, grönare än blått dock. Hm, skitdålg förklaring men jag kan inte bättre. Det är alla fall ett mycket snyggare lack än jag trodde innan jag bar det.

Kommentarer

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-01-07 14:13:47

verkligen jättefint!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-07 14:19:01

Också mycket vackert! Vilka tycker du är must haves? Jag kommer inte köpa alla men några vill jag nog gärna ha:)

Postat av: Annie
Publicerad 2012-01-07 14:22:41

Otroligt vackert!!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-01-07 15:00:16

Hmm, nu när jag ser det här tycker jag att det ser ut som en mjukare variant av Ozotics 505, även om jag personligen inte lyckats fånga något grönt i det lacket.



Ska fundera lite på saken! Just nu lutar det mest åt att jag bara skaffa tre av dem till att börja med. :D

Postat av: Solveig
Publicerad 2012-01-07 15:18:48

Så utrolig vakre disse er! Takk for at du la ut sammenligninger av alle, jeg har jo dupes for ganske mange av disse. Er jo så lett å bli revet med når man ser så fine swatches. ;)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-07 15:52:44

Sanna! Ja, det är vackert!



Emma! Jag listar mina must haves i inlägget ovan! :D



Annie! Ja!!



Chaosophia! Ja, du behöver det inte. Eller så kan du köpa det sen om du ändrar dig. Nu räcker det med de tre vi bestämt.



Solveig! Ja, jag vet. Jag sitter med många, många snarlika duokroma lack men jag älskar dem alla. :D

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-01-07 16:48:04

Rätt nära perfektion det där!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela