Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Hits MariMoon Chameleon

Publicerad 2012-01-03 20:25:00 i Naglar - duokromatiska,

Hits MariMoon Chameleon är ett av lacken i Unique-setet. Det är en grön som påminner en del om Ozotic Pro 503 "Rainforest" som ju också är multikromt grön med en obestämd lavendelgrå disighet över sig. Det är också väldigt likt Ludurana Admiravel. Man behöver alltså inte skaffa alla de varianterna om man inte är sjukligt svag för duo- och multikroma lack, som jag. :D
Chameleon är alltså i huvudsak grönt. Det finns en grålila ton som sedan går över kakigrönt, gräsgrönt, smaragdgrönt till aqua och då nästan ser lite blått ut, alla fall turkost. Jag tycker det är vackert när färgen blir klarare men när det är den lavendelgrå disigheten som dominerar tycker jag det ser lite blekt ut. Tack och lov är växlingarna många och snabba och man får inte tråkigt med lacket i en sekund.
Det är aningens skirt trots en tjock formula. Det här är tre lager av lacket. Penseln var spretig och jag tvingades frisera den en del för att få det att fungera. Den tjocka formulan är faktiskt inte så kul, jag ska nog tunna ut den en del nästa gång jag använder lacket. Kanske även lägga det över en grön bas för att inte slösa på det. Den tjocka formulan gör att lacket är väldigt "fluffigt" och man ser snabbt nivån sjunka i den lilla flaskan. Ändå ett spektakulärt vackert lack. Vill ni ha den här färgen skulle jag ändå föredra Admiravel från Ludurana.

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-01-03 20:50:26

Japp, det här såg också helt underbart ut!

Postat av: Karianne
Publicerad 2012-01-03 20:59:45

Så nydelig! Fine bilder! :)

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-01-03 21:01:19

Jag är kär! Så vackert.

Postat av: Karusell
Publicerad 2012-01-03 21:04:17

Båda de lack du visat från Marimoon har sett allldeles, alldeles underbara ut! Lade förresten upp lite dåliga swatcher på 121:an. Men jag har för mig att jag gett en flaska till Féline så jag skulle ha puttat lite på henne. ;)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-01-03 22:15:14

Vad ska jag göra? Skaffa detta trots att jag har både Rainforest och Admiravel? Det låter inte roligt med fluffiga lack som bara räcker till 18 händer, eller att borstarna är spretiga. Behöver jag detta? Eller? Va? Hjälp!

Jag ångrar så att jag inte la den där beställningen i torsdags...

Postat av: Annie
Publicerad 2012-01-03 23:24:22

Så himla snyggt!!

Postat av: Sarah
Publicerad 2012-01-03 23:59:40

Niiiice.



Är ni medvetna om att er layout är lite off? Det har varit så ett tag nu.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-04 08:43:44

MNPO! Ja, det är himla snyggt!



Karianne! Oh, tack! En sådan komplimang från dig betyder mycket!



Pamsan! Ja, den är vacker!



Karusell! Ska absolut kolla in dina bilder. Den låter spännande!



Chaosophia! Nej, jag ska visa dig en jämförelse. Håll hårt i plånboken så länge.



Annie! Ja, den är det!



Sarah! Jag har fått klagomål från några men det är tyvärr inget jag kan ordna själv. Jag har mailat "min" bloggdesigner så hoppas vi att det ordnar sig snart.



Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-05 11:29:18

Ja den är ju fin alltså. Men vette sjutton om inte Depends gröna duochroma är bättre...

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-05 14:11:12

Emma! Ja, det räcker nog att ha den för dig.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela