Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Face i mörkbrunt med guldskimmer

Publicerad 2012-01-12 16:20:00 i Naglar i brunt,greige,beige,

Vill ni se ett inlägg från försommaren? Ja, det är klart ni vill! Jag tror det är från maj. Det är alla fall ett lack som kommer från Face och påminner mycket om Color Clubs With Abandon. Det roliga är att alla lack från Face har en dupe från Color Club. Jag misstänker på allvar att det är samma lack faktiskt men att Face bara häller dem i sina flaskor och tar oanständigt mycket betalt för dem. Sen har jag inte några bevis för den teorin naturligtvis, men jag skulle inte bli förvånad om så var fallet. 
Jag tänker inte skriva så mycket om det här lacket utan istället blir den et massa bilder. Det är ett för mig namn- och nummerlöst lack från Face. Jag ramlade in i en av deras butiker och skulle kolla om de hade nagellack och det här var det första jag fick syn på. Kärlek vid första ögonkastet. Jag vet inte vad det är med mig och kaffefärgade lack med guldskimmer. Jag har haft många av samma slag genom åren, bland annat ett från Gli Amati som jag fortfarande saknar. Tyvärr är det så att de flaskor med nagellack jag köpte från butken, alltså Face lacken inte Gli Amati, saknar sina lappar med det intetsägande, men ändå bra att ha, nummer som ska sitta under flaskan. Den här är alltså helt namnlös men jag tänker kalla den Dagny.

Dagny är en magnifik liten skönhet. Mörkt kaffebrun, man nästan känner doften av ett nyöppnat paket mörkrost när man ser på henne, och så guldet som interfolierar och ger lyster. Mmm! Mycket guld är det! Alltså, man ska inte spara sina mörka skimmerlack till den mörka årstiden, det är nu man får hela upplevelsen!

Två lager, men ett hade räckt för full täckning om jag varit lite generösare. Penseln fungerar bra, lacket torkar utan problem och ja, det är vackert. Jag är oerhört nöjd med det här köpet trots det i mina ögon höga priset. 135 kronor kostar lacken hos Face. Det är egentligen i dyraste laget. Tyvärr har jag inte With Abandon annars hade jag gjort en jämförelse.

Kommentarer

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2012-01-12 18:41:34

Åh åh åh Dagny, kom hit och spill... ;)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-12 19:41:34

Mrs Data! Man blir lite sugen på en kaffetår!

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-01-12 21:29:36

Jättefint men något dyrt. Men man får komma ihåg att priserna i Sverige är lite höga :D

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-12 21:37:49

MNPO! Ja, sant, men Color Club kostar bara 2-3 dollar... Fast jag älskade det här lacket så jag klagar egentligen inte.

Postat av: Ia
Publicerad 2012-01-12 22:14:43

ååh vad läckert!!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-01-14 10:29:15

Det här är verkligen superfint! Tänker jag fel då det ser ut att vara rätt likt Midnight Magic från ChG?

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-14 15:27:57

Ia! Den är ju det! Mums!



Chaosophia! Vet ej, jag skaffade aldrig Midtown Magic.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela