Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Deborah Lippmann Across the Universe

Publicerad 2012-01-01 13:16:32 i Naglar i blått,

Deborah Lippmanns närmast legendariska lack Across the Universe blev min nyårsmanikyr. Inte bara min faktiskt, jag firade med mina föräldrar och när jag dagen innan nyår var hemma och åt hos dem så konstaterade min mamma att hon också ville ha det här lacket på nyårsaftonen. Hon fick som hon ville och vi trädde in i det nya året tillsammans med samma färg på naglarna. Lustigt nog har vi väldigt lika händer och för tillfället dessutom varsin bruten tumnagel på högerhanden. :D
Across the Universe alltså. Det här lacket kom 2010 om jag minns rätt. Jag orkar inte kolla upp det just nu men det var samtidigt som Bad Romance, systerlacket med lila glitter. När jag såg de första swatcherna var jag inte imponerad. Dels tyckte jag det var rätt fula lack på de bilder jag såg, dels är Lippmanns lack lite väl dyra för att man ska köpa dem bara för skojs skull. Med tiden såg jag fler swatcher, några jag gillade också, men det blev ändå inga köp. Det som blev var att jag i år skaffade kopior av den här och av Bad Romance. Jag älskade, älskade, älskade Essence Blue Addicted som ju är en kopia av det här lacket. Jag älskade det så mycket att jag petade in det på min topp 20-lista. Eftersom jag älskade det så mycket var jag tvungen att köpa originalet med. Då jag satte ihop topp 20-listan hade jag inte provat det här lacket även om det stod i min låda med oprovat, men i ärlighetens namn är det inte någon direkt skillnad på dem. Det här har lyxigare flaska men annars är det nog samma sak.
När jag visade Blue Addicted var det två lager av det lacket över ett mörkblått. Här är det två lager av AtU över ett svart lack. Samma "efterbehandling" med ett lager av Models Owns tre-i-ett lack och så Seche Vite. Bilderna här är tagna både dagen före nyår, nyårsafton och nyårsdagen. På bilderna tagna idag, nyårsdagen, är det ytterligare ett lager av Models Own 3-i-1 och ett lager Seche Vite. Det äter topplack alltså.
Även egenskaperna att lacka med och torktid är samma som för Blue Addicted så jag kan varmt rekommendera den som ersättning om man inte vill lägga pengarna på ett Lippmannlack. Jag är sjukt svag för Lippmanns flaskor dock, de är jäkligt snygga. Kanske att det är något slätare glitter alla fall i det här. Kanske. Jag måste prova dem sida vid sida någon gång för att veta säkert. Det är alla fall otroligt vackert. Jag förstår inte att jag inte älskade det från första början men jag misstänker att jag sett swatcher i fel ljus och eventuellt utan ett mörkt baslack. Glittren ligger visserligen i en svagt färgad jellybas men det är snyggare att lägga det över svart eller mörkblått än att försöka bygga det på egen hand. Dessutom kräver den här typen av glitter en viss teknik. Man får applicera lite "uppifrån" och inte dra runt glittren för mycket på nageln för att få det jämnt.
Det var mina nyårsnaglar och dessutom de naglar som jag inleder januari 2012 med. Jag har inte bråttom att ta bort den här manikyren. Mitt sista lackköp för 2011 blev förresten ett Lippmann. Jag satt och slösurfade på eBay och passade då på att klicka hem en flaska Razzle Dazzle. Vi får se när den kommer i brevlådan. 
Vi avslutar med lite bilder tagna i solen i mitt fönster dagen före nyårsafton. 


Kommentarer

Postat av: Ninni
Publicerad 2012-01-01 13:23:16

Helt freaking fantastic!

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-01-01 14:15:19

Japp, det här lacket måste jag skaffa. Underbart!

Postat av: Insouciant
Publicerad 2012-01-01 14:39:18

Den er bare nydelig! Den er øverst på min Lippmannønskeliste.



Razzle Dazzle er av mine absolutte favoritter. Neglene mine er ikke bare gule, men røde av å ha brukt den lenge med bare base coat under. Men med ett lag Nubar Enchanting Red mellom baselakk og Razzle Dazzle unngår du det, i tillegg til at overflaten blir jevnere, tørketiden bedre og sluttresultatet på farge mer vampete.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-01-01 15:18:13

Prislappshelvete! Jag är väldigt förtjust i DLs flaskor och jag hade gääääärna skaffat mig en flaska av AtU. Eller sju av BA, för de flaskorna är ju så små. Och inte heller så hemskt lätta att få tag på. :( Så otroligt vackert lack!

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-01-01 15:40:30

Väldigt snyggt! Känns bra att Blue Addicted är såpass likt dock, för DL's priser är inte i min liga riktigt :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-01 16:23:49

Ninni! ja, det är det!!



MNPO! Det är verkligen vackert!



Insouciant! Ja, jag föredrar alla mina Lippmanns ovanpå något annat, möjligen med undantag av Superstar.



Chaosophia! Ja, det är inte dumt, lacket. BA finns på eBay alla fall. Inte snorbillig men inte dyr heller.



Cactus! Nå, 150 spänn inklusive frakt ungefär. Något mindre kanske. Öven hundringen blir det nog. Men det är ju ungefär som ett MAC eller MUS-lack. Eller ett Ozotic.

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-01 18:31:34

Wow, verkligen ett jättetjusigt nyårslack! Fast Blue Addicted är lika fint i mina ögon...

Postat av: Annie
Publicerad 2012-01-01 19:21:23

Åh så snyggt!! En bra färg att fira in det nya året med :D

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-01 23:10:36

Emma! De är nog i princip identiska.



Annie! Ja, perfekt med blått och glitter!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-01-02 08:48:17

Det är verkligen magiskt vackert! Tänk om man kunde hitta en hel hög billiga DL-lack någonstans...

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-01-02 10:30:04

Oerhört tjusigt! Ska nog hålla utkik efter Essence-varianten framöver.

Postat av: Sophia
Publicerad 2012-01-02 19:06:25

Åh så fint! Galet vackert! :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-02 19:40:31

Kerstin! Ja, tänk om...



Nailtastic! Ja, gör det!



Sophia! Inte så tokigt, va!

Postat av: Sandra
Publicerad 2012-01-03 12:18:34

Det där var riktigt tjusigt! Namnet också, för den delen :)

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2012-01-04 20:48:31

Otroligt snyggt!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-04 20:55:37

Sandra! Det är verkligen ett fantastiskt lack!



Makeupoholic! Ja! Visst är det! Mamma har det fortfarande på naglarna och inte ens tip wear. Det är snyggt och BRA!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela