Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Butter London Wallis

Publicerad 2012-01-25 06:28:00 i Naglar i guld, koppar, brons,

Igår tittade vi på två av China Glaze jullack, något efter säsongens slut, och idag kommer ett av av Butter Londons höstlack. Det är inte lätt att hänga med och hinna visa allt i tid, även om jag försöker vara lite aktuell när jag får in nyheter. Jag borde ha kunnat visa det här i höstas men sen kom så många andra fantastiska kollektioner och lack på en gång och översvämmade bloggen. :D
Butter London Wallis var ganska hypat när det kom. Jag såg det omskrivet på massor av bloggar och forum och det är klart, det är fint, men det är kanske inte så magiskt som man hade kunnat tro av den uppmärksamhet som det fick vid släppet.
Det är en antikguldig färg med några droppar grönt i. Som en gammal spegelram typ. Det är ganska grovt skimmer i det och den kan på mångas bilder se ut som en foil vilket jag nog lite förväntade mig, men på mig är det inte så "foiligt". Det är ett täckande lack som klarar sig bra med två lager. Det torkar snabbt och har bra egenskaper överlag. Jag gillar Wallis även om jag kanske inte direkt trollbands av det.

Kommentarer

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-01-25 06:47:38

Jag tyckte det var lite annorlunda, inget jag sett 1000 gånger förut.. Så jag ger två tummar upp för spegelramar på naglarna!

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-01-25 08:05:18

Mycket vackert!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-01-25 08:44:15

Det är ju verkligen snyggt även om det inte känns helt unikt. Inte för att jag kan komma på en exakt dupe på rak arm. Har prioriterat lite annat än nagellack det senaste så jag ligger efter som bara den. Inte lätt att hinna med när det kommer så mycket fint hela tiden. :S

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-01-25 09:01:51

Så fint, så fint! Dock inte magiskt nog för att jag ska förstå varför den blivit hypad, men visst blev jag lite köpsugen ändå!

Postat av: Annie
Publicerad 2012-01-25 10:49:44

Jag tycker att den är superfin!

Postat av: Olivia
Publicerad 2012-01-25 11:34:34

Normalt så tycker jag inte om liknande färger. Men att den har skimmer i sig gör att den blir lite mer unik. :)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-01-25 12:39:30

Det ser riktigt tjusigt ut! Jag väntar själv på att få hem denna, men tror kanske att den kommer få ligga otestad tills i höst. Är mest sugen på vårfärger just nu.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-25 17:56:43

Kitty! Ja, det är absolut inget köp jag ångrar.



Kerstin! Ja, helt klart fint.



Pamsan! Exakta dupes kommer inte jag heller på, men liknande har jag.



Chaosophia! Nej, hypen är obegriplig men det är ett fint lack ändå.



Annie! Ja, helt klart fin.



Olivia! Ja, den blir mer smickrande än om det vore krämlack, helt klart.



Nailtastic! Ja, den är ju lite höstig...

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-01-25 18:56:07

Det är ju fint, men jag har lite svårt att förstå hypen ändå.

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2012-01-25 20:45:13

Ovanlig färg - snygg tycker jag!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-25 22:06:34

MNPO! Ja, det är lite så jag känner också.



Makeupoholic! Ja, den är ju det. Men inte så snygg så man dånar direkt.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela