Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Admiravel vs Chameleon

Publicerad 2012-01-04 08:37:00 i Nagellack - jämförelser,

Chaosophia frågade igår om hon behövde Chameleon om hon har Ozotics Rainforest och Luduranas Admiravel. Här är en snabbt hopkommen jämförelse mellan Hits MariMoon Chameleon och Ludurana Admiravel.Jag orkade inte ta med Ozotic-lacket men det var ju redan del i samlingen, Sofia. ;D
De är väldigt lika. Ludurana har bättre formula och pensel så ska ni välja en av dem ta den. Har man Admiravel och inte har för avsikt att köpa de kompletta seten i de söta små askarna så säger jag nej, man behöver inte båda.
Admiravel överst, på pekfingret, Chameleon på ringingret. Jag såg ingen direkt skillnad i någon vinkel eller i något ljusförhållande vid jämförelsetillfället. Admiravel har lite grövre skimmerpartiklar och aningens mer mättad grönton. Mycket små skillnader men okej, de är inte exakt lika. Jag kan dock utifrån den skillnaden motivvera köp av båda och jag brukar vara väldigt snabb på att säga köp. :D

Kommentarer

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-01-04 09:01:13

Tack! ♥



Nu vet jag precis vad jag ska göra!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-04 10:08:27

Chaosophia! Du är nöjd med Admiravel, antar jag. ;D

Postat av: Honi
Publicerad 2012-01-04 10:26:05

Postat av: Honi
Publicerad 2012-01-04 10:26:43

Så trycker jag på enter innan jag skrivit det jag ville, suck! :p Tycker båda är fina, jag hade nog nöjts med en dock!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-04 19:09:25

Honi! Ja, en kan räcka. :D

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-01-04 19:42:49

Jag hade bestämt mig för att jag behövde Chameleon också, men nu vet jag ju inte längre. Om jag ändå ska köpa några av de andra lacken ur setten så är det nästan "lika bra" att köpa hela bunten ändå. Jag kan inte försvara det på något vis alls, men så tänker jag!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-04 20:19:47

Chaosophia! Ska du ha hela seten då? Jag ska inte säga nej till det, jag köpte dem ju och jag ångrar det inte en sekund. Många är lika andra lack och både formula och penslar är sådär men det är vackra lack.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela