Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

A England Perceval

Publicerad 2012-01-29 14:58:00 i Naglar i rött,

Ett lack ni sett tusen gånger på tusen bloggar är Perceval, ett rött skimmerlack med fantastisk glöd. Det är verkligen så himla vackert att jag fullständigt förstår alla som höjt det till skyarna. Det skulle ha gått rakt in på topplistan om det inte vore för en grej som jag kommer till om en stund. Låt oss börja med att bara beundra den. Det här är ett närmast perfekt rött!
Det är fantastisk formula, det formligen glider på naglarna. Underbart att måla med alltså. Två lager täcker utmärkt, med kortare naglar kan ett räcka. Torktiden är bra. Glansen är magisk! Vad kan det vara för fel på en sådan här skönhet? Ja, jag kan berätta att jag efter mina fem dagar i streck med det rosa hololacket Maravilhosa från Ludurana kände att fem dagar med rött skimmer kunde vara en bra uppföljare. Perceval alltså. Jag målade mina naglar med det och njöt av att se mina lysande röda, glänsande naglar. Ett halvt dygn senare hade nagellacket chippat på flera ställen. Jag gav mig dock inte, jag "renoverade" lite i kanterna, slängde på glitter och höll tummarna. Det funkade inte, det fortsatte flaga. Fel på underarbetet, tänkte jag då. Lackade om och var oerhört noga med alla steg. Ett halvt dygn senare hade Perceval återigen börjat flaga. Jag har inte så stor erfarenhet av A Englands hållbarhet, jag tror jag bara swatchat Lady of the Lake för den tycker jag är rätt trist. Tristam har jag nog burit men frågan är hur länge. Kanske blev det bara några timmar? Minns inte längre. Jag vet alltså inte om det är ett problem jag har med A England eller om de är Perceval bara. Det kan även vara något tillfälligt med naglarna, men de är inte skivade eller så. Dessutom höll nästa manikyr utan problem och den satt i alla fall några dagar. Hoppas det var något tillfäligt för jag vill kunna lita på att det här lacket håller en hel dag alla fall. Det är så vackert att jag vill bära det och helst utan att ha flaskan i handväskan för snabba reparationsjobb.
Ni kommer få se massor av inlägg med Perceval, dels den med glitter över och sedan den sista versionen med samma glitter men bara i en halvnagel. De kommer dock någon annan dag för jag vill inte bara visa rött här. :D

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-29 15:20:57

Det är galet vackert! Och jag fattar inte att ditt håller så dåligt för mitt gör det verkligen inte. Jag har använt det i flera dagar utan att det har flagat alls. Så tråkigt att ditt inte sitter:(

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-01-29 16:29:16

Kör på du bara! Jag kan aldrig titta mig mätt på den galanta Perceval... Han är som lackvärldens version av Chippendales ;P

Postat av: Kajsa/Monticka
Publicerad 2012-01-29 16:39:50

Jag har också problem med min flaska. Har såvitt jag kan minnas, inte använt det på fingernaglarna, men tånaglarna ett par gånger.

Det har börjat chippa efter två duschar, när jag i vanliga fall kan ha nagellack på tånaglarna tills det växt ut (om jag nu skulle vilja det..) och fortfarande inte chippat.

Det är fint, men det irriterar mig som fasen!

Postat av: Polityr
Publicerad 2012-01-29 16:54:29

Vilken underbar färg och glans!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-01-29 17:24:38

Vad trist att det satt så dåligt på dig! Jag har inga minnen av att det hände mig, brukar komma ihåg lack som uppför sig så dåligt.

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-01-29 18:04:42

Verkligen vackert! Att det chippar så fort är kanske inga problem för oss bloggarna som gärna byter färg ganska ofta men för de som vill bära det en liten längre tid är det trist.

Postat av: Annie
Publicerad 2012-01-29 18:13:50

Den är så vacker! Men vad trist att den håller så dåligt på dig! På mig sitter den bra...

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-29 19:45:24

Emma! Jag hoppas det var tillfälligt. Jag älskar verkligen färgen.



Kitty! Det är ett vackert lack.



Kajsa! Vad kul att se din signatur! Jag har saknat dig! Och trist att du har samma problem med det.



Polityr! Ja, den är väldigt vacker.



Nailtastic! Jag hoppas det var tillfälligt.



MNPO! Nej, men en dag vill jag att det sitter. Hatar chippade naglar på jobbet... Sen är jag okej med att lacka om, oftast målar jag ju om varje dag.



Annie! Jag hoppas det bara var en slump och att den sitter bra på tredje försöket.

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2012-01-29 20:34:00

Perceval är bara SÅ vackert. Har inga problem alls med mitt. Kanske en dålig batch? Synd i så fall.

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-29 21:02:04

Alltså du måst ha fått en dålig batch! Jag tycker du ska maila Adina och höra vad hon säger. Tror att hon är ganska mån om att sälja kvalitetslack...

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-29 21:04:50

Mrs Data! Ja, jag hoppas det är ett övergående problem... Hur det nu skulle fungera. :D



Emma! Ja, kanske det. Vi får se.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-01-30 09:00:40

Så vackert, så vackert...



Jag har faktiskt lite av samma problem med A-Englands lack, i alla fall fyra av fem som jag äger. Excalibur satt bra, men de övriga har chippat på andra eller tredje dagen för mig. Inte superkort hållbarhet kanske, men när ett lack är så fint som St. George så vill jag kunna bära det tills jag ledsnar, och inte tills jag är tvungen att byta ut det bara för att det ser för fult ut. :(

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-30 18:47:22

Chaosophia! De har lite halvdan hållbarhet helt enkelt. Skönt att vi är några som upplevt det med tanke på hur hypade lacken är vad gäller just kvalitet.

Postat av: Christel
Publicerad 2012-01-31 19:55:53

Underbart vacker rödmetallic med unik glans. Jag använder den då och då och har blandade erfarenheter av hållbarheten. Någon gång höll den 12 timmar, annars 2 - 21/2 dag. Samma sak med Tristam och tyvärr även med ett par jag testat ur nya Legends-collectionen. Stora flagor efter 1/2 - 1 dag... Excalibur, Camelot och Lancelot har avgjort bättre hållbarhet.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-31 21:22:03

Christel! Vi är några med hållbarhetsproblem, tydligen. Jag har inte läst om det förut så det är bra att det kommer fram, tycker jag. Det är bra lack att måla med men det ska ju gärna sitta kvar också.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela