Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Crystal

Publicerad 2012-02-28 07:09:46 i Naglar i blått,

Jag letade i arkivet efter något ljusblått för det är vad jag själv känner för just nu. Jag har dock fortfarande Event Horizon på naglarna så inget nytt har producerats för bloggen. Tur alltså att det finns en del inlägg i arkivet. Crystal har ni sett både här och på andra ställen många, många gånger. Det är dock ett oerhört fint lack så det skadar inte med en repris igen. Eller hur?
Som vanligt är det två lager lättapplicerat lack med kort torktid. Färgen är perfekt, blå med guldflecks, och det är ett lack som jag nästan överväger att köpa en backup av. Och jag har inte så många backuper och definitivt inte av annat än Ivanka och en hög hololack. Där har jag en del extraflaskor. Jag tror jag har tre av några holosar faktiskt. ;D
Så, vi hoppas på en trelvig tisdag. Jag jobbar bara halvdagar nu under sportlovet så jag kommer hem vid lunch. Det ska bli skönt. Jag måste dock städa för en kattallergiker kommer hem till mig på onsdag för Star Wars och cup cakes. Just nu är jag rätt opepp på att städa faktiskt. Jag skulle dammsuga oavsett men att behöva storstäda... Nå, jag får göra en intensivinsats och sen chilla med katterna. För de som är nyfikna så går det bra med Signe och brudarna. Hon sover i sängen på andra sidan om mitt huvud från Edit. En katt i nacken, en under näsan alltså. Funkar bra. Siri och Signe leker lite försiktigt men har inte blivit helt bekväma med varandra. Båda vill så gärna men när de får kontakt (alltså fysisk) så blir de nervösa och springer åt var sitt håll. Sen närmar de sig varandra igen och allt börjar om. De är väldigt söta och det är en vänlig nyfikenhet som gäller. Så här ser de ut på en riktigt dålig bild från igår:
Som ni ser var de i både sol och skugga och jag brände av en ögnblicksbild så den blev allt annat än bra och Signe ser självlysande vit ut, något hon inte är. Man kan dock se just nyfiket och vänligt, tycker jag.

Kommentarer

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-02-28 08:04:39

Tjusigt lack, och vilka sötnosar! Man ser verkligen att de är just nyfikna :)

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-02-28 08:45:29

Nu skäms jag lite men jag har fortfarande inte testat Crystal. Kan undra vad det är för fel på mig. Snaaaart så.

Postat av: Lina
Publicerad 2012-02-28 09:29:27

Söta små missar, vad skönt att det går bra och de verkar komma överens!

Crystal är ett väldigt fint lack, undrar lite varför jag inte har det nu när jag ser dina bilder.....

Postat av: Charlotte
Publicerad 2012-02-28 10:11:22

Jättefint lack (OPI:s Reflecting Pool är liknande är jag för mig) och så fina katter! Skulle så gärna ha katter själv men han jag delar lägenhet med säger nej... Så jag får beundra foton på små sötmissar istället. =)

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2012-02-28 11:52:14

Å Crystal Crystal Crystal. Så underbar på andra och så vidrig mot mig



Jag är så avundsjuk på dig och din kompisar till katter. Aska och Mister är inte fiender men definitivt inte vänner. Jag skulle så gärna vilja att de vore det.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-02-28 12:56:02

Crystal är verklilgen tokfin!



Men inget slår såklart kissarna. Jag vill kidnappa lilla Signe!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-02-28 15:20:22

Så galet jävla söt hon är när hon sträcker sig efter Siri sådär. Rent bedårande!!! Crystal är med fin:-)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-28 17:42:57

Kerstin! När jag kom hem från jobbet var de bästa kompisar och lekte i över en timme, hur fint som helst!



Pamsan! Ja, ta fram Crystal på en gång!



Lina! Missarna är ljuvliga och lacket är väl värt att äga!



Charlotte! Reflecting Pool är identiskt men jag föredrar Zoya. Vad trist att inte kunna ha katt. Är han allergisk?



Kajalen! Ja, Edit är inte bästis med någon, hon är mer på sin kant, men hon är snäll och fräser inte eller så.



Nailtastic! Ja, du får komma över på en fika och se om jag märker när du stoppar henne i handväskan. ;D



Emma! Katterna är helt klart bättre än nagellack. :D

Postat av: Veronica
Publicerad 2012-02-28 18:17:50

Gud så söta. Har du förresten sett de tecknade kortfilmerna Simons Cat (finns på youtube). Är så charmiga och fångar hur katter verkligen är. Crystal är verkligen fint också :-)

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-02-28 18:30:40

Crystal är väldigt fint! Siri och Signe är dock ännu finare :)

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-02-28 21:16:31

Om jag skulle välja bland alla finheter så kommer dom i den här ordningen; 1) Siri 2) Signe 3) Crystal. O då ska man veta att jag tokgillar Zoya och blått nagellack.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-29 06:25:24

Veronica! japp! Jag tittade på Cat in a box tusen gånger när vi höll på att flytta. Den var på pricken vad om hände hos mig med alla fall en flyttkartong om dagen...



Kitty! Jag håller helt med dig!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela