Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

W7 Metallic Neptune

Publicerad 2012-02-16 19:04:00 i Naglar - duokromatiska,

Här kommer ett inlägg från hösten, så klart, det blir ju bara arkivinlägg just nu. Jag tänker alltid på Sofia när jag lackar med mina duokroma lack. Hon är ju svag för duos, precis som jag, och för mig är det nästan omöjligt att lacka duokromt utan att tänka på vad Sofia skulle tycka. På samma sätt tänker jag alltid på min moster när jag lackar med vampiga lack och på Emma när jag bär ett rött skimmer. Har ni olika personer som poppar in i huudet på er när ni använder en viss typ av lack?
Duokromt har jag ju alltid gillat. Det är något speciellt med en färg som inte kan bestämma sig för exakt vad den vill vara. Blå eller lila? Brun eller grön? Ja, ni förstår hur jag menar. Metallic Neptune är ett duokromt lack i blått och lila. Tyvär lyckas jag inte fånga det lila. Jag får bara fram det blå. Det här är två lager av lacket och det är en fin färg även om det duokroma inte kommer till sin rätt i alla ljus. Det här är det närmaste jag kommit att fånga duokromen. Inte bra...

Kommentarer

Postat av: Lenore
Publicerad 2012-02-16 19:28:40

Trots att jag mest är sugen på ljusa vårlack alternativt glitter just nu så fastnade jag verkligen för det här! Riktigt läckert!

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2012-02-16 19:53:41

Tur att jag satt ner. Görsnyggt!

Postat av: Polityr
Publicerad 2012-02-16 20:04:00

Snyyyyyggt!

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-02-16 20:08:11

Blå? Lila?..nä.. looked GREEN to me! Okej, mörk blågrön då?

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-02-16 20:44:23

Snyggt! Kanske inte det mest spektakulära lacket, men alla lack kan ju inte vara spektakulära. Det räcker att det är snyggt. :-)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-16 21:06:10

Lenore! Jag gillar alltid de mörka lacken!



Mrs Data! Ja, den är rätt tjusig!



Polityr! Ja! Jag håller med!



Kitty! Kan nog vara grönt också. :D



Nailtastic! Det är vackert nog för att förtjäna en plats i samlingen.

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-02-16 21:30:01

Det som hade gjort duokroma lack ännu lite bättre är ju om de varit lättare att fota :)

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-02-16 22:09:19

Otroligt vacker färg!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-17 05:49:53

Cactus! Ja, det är sant. MAn får gå runt med kameran hela dagen och prova i olika ljus, men det kan man ju inte alltid.



Kerstin! Ja, den är fin. :D

Postat av: Fia
Publicerad 2012-02-17 10:56:51

Vilket snyggt lack! Jag gillar! Om det är nån som poppar när jag målar, så är det du. Jag tänker alltid på vad du tycker om mitt lackval. Idag fyller jag år och ett vampigt var det rätta, så valet föll på Lincoln Park After Dark. Ha en fin helg! :)

Postat av: Karusell
Publicerad 2012-02-17 14:04:12

Jättesnyggt! :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-18 07:44:03

Fia!Vad roligt att få poppa upp i ditt huvud! Roligt att se dig igen också! Saknat dig...

Och grattis!



Karusell! Ja, den är fin!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela