Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Picture Polish Tiffany

Publicerad 2012-02-22 06:01:00 i Naglar i blågrönt&turkos,

Här är ett av de tre lack jag vann i en utlottning hos More Nail Polish. Det är ett lack jag suktat efter sedan Sofia visade det på sin blogg under Picture Polish Blog Fest. Jag fick ju världens bästa ljusblå krämlack då, och var övertygad om att alla PP-lacken skulle vara lika fantastiska att måla med. Ha! Fel av mig. Första gången jag fick bli varse att inte alla lacken var lika bra var när Cactus skänkte mig sin Abyss. Hopplöst. Tiffany är bättre än Abyss men inte bra. Det är tjockt som satan. Det ska i Seche Restore i den här så det skvimpar om det. Jag hatar tjocka, tröga krämlack. Annars är det ett helt okej lack men eftersom det är så tjockt så vill torktiden bli trist och lång trots Seche Vite. Bu! Jag sabbar till och med några naglar en timme efter att jag lackat dem. Det är tre lager. Jag försökte göra dem så tunna som möjligt men det sista fick bli mer flödigt för att göra ytan jämn. Färgen är dock himla fin, eller hur!
Siri tyckte inte lacket förtjänade någon kommentar alls från henne. Hon vill bara kommentera Chanel och Deborah Lippmann från och med nu säger hon. Det blir svårt att få till för vi lägger för mycket pengar på lyxig kattmat för att faktiskt ha råd med de märkena så vi får se om hon omvärderar sitt beslut eller om Sheba har förlorat en storkund.

Kommentarer

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-02-22 08:26:19

Fina Siri! <3



Trist på konsistensen, för lacket är ju urfint!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-02-22 08:37:31

Mjölkigt och snyggt. Men fy bövelen för sån formula.



Missen är fin som vanligt. Dennis är helt ointresserad av att kommentera lack. Han gillar dock att gnaga på nagelfilen. Hm.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-02-22 08:51:24

Fin färg! Men det går förmodligen attt hitta ett liknande lack med bättre formula då. :-)

Postat av: Annie
Publicerad 2012-02-22 12:31:12

Ååh, jag älskar såna här färger! Verkligen jättefin, men tråkigt med formulan...

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-02-22 12:48:39

Undrar om märkena medvetet inte bryr sig om formulan så mycket och låter den bli som den blir, så att olika lack i sortimentet blir så olika. Eller om det skiljer massa från batch till bach, så att vissa omgångar blir så som de tänkte sig när de utvecklade lacket medan vissa blir fel.... Funderar mycket på sånt där :p

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-02-22 15:27:23

Jag tycker alla inlägg ska börja med lackbilder o sen en bild på Siri :) Sötnosen!



Jag tycker ChG For Audrey är helt okej formula att lacka med. Är Tiffany mycket ljusare/blåare än Audrey? Nån som gjort jämförelseinlägg på dom?

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-02-22 16:52:15

Jag är inte så förtjust i ljusblåa lack, men Siris min är obetalbar! Vilket härligt kort! :-)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-22 17:48:29

Kerstin! Jag håller med om sötis-Siri! Sofia tyckte inte formulan var lika illa så jag är nog kritisk också.



Pamsan! Ja, färgen är snygg. Och jag förstår Dennis. Edit är också svår att få med som lackrecensent men Siri är mer lättflörtad.



Nailtastic! Ja, eller så är jag kinkig. :D



Annie! Ja, formulan var jobbig, tyckte jag, men jag är lite sjåpig också.



Cactus! Jag tror det är lite individuellt också med hur man lackar, tjocklek på lager, penselpoitionering och sånt. Men det förändras definitivt från batch till batch också. Det vet man ju när man har backups av vissa färger.



Kitty! Ja, jag håller med. Siri är dock inte så linslusig att det skulle hålla i längden. Men jag gör så gott jag kan. :D

Jag har inte jämfört denna och For Audrey, men det är en bra idé. Ska försöka komma ihåg det.



Nageldraken! Ja, hon är förtjusande även när hon är lite fjär.

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-02-22 18:50:22

Färgen är i alla fall väldigt fin!

Siri också :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-23 05:59:10

MNPO! Ja, jag håller med!

Postat av: Vikab
Publicerad 2012-02-23 17:27:37

Vilken härligt kattig bild på Siri!



Fin färg på lacket men synd att det var knäpp formula.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-23 20:01:33

Vikab! Ja, hon är så söt med näsan i vädret! :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela