Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Who Are You Wearing?

Publicerad 2012-02-02 06:06:00 i Naglar i lila,

Det här är ett lack jag haft ett kluvet förhållande till. Det är fint men det har ett minus, det är så mörkt att det faller inom nästansvart och ibland blir jag så otroligt leds på att OPI gör så mycket nästansvart. Det hade, enligt mig, tjänat på att var en mikronyans ljusare med kanske lite ljusare skimmer än vad det har nu så att färgen skulle bli något mer tydlig.
Det här kom i Holliday in Hollywood 2007. Jag köpte flera av lacken i den kollektionen och swappade även bort dem. Den här kom dock i retur ett halvår senare genom en kompis som köpt den till mig i present. Jag tog det som ödets sätt att säga att jag borde behålla det i min samling. Det är ingen riktig snurr på det vad gäller användandet dock, jag tror jag använt det två eller tre gånger sammanlagt. Vill jag ha ett nästansvart lila lack har jag några andra lack med pensel mer i min smak och med ungefär samma formula. Formulan är lite rinnig och vill gärna krypa upp i nagelbanden.

I solen kommer lite av det lila skimret fram. Då är den rätt fin. Om man skulle komma ihåg att bära den på sommaren när det är soligt så vore den nog roligare. En mulen vinterdag är den inte lika snygg, helt enkelt.

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-02-02 06:26:46

Det ser jättefint ut, speciellt i solen!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-02-02 08:41:19

Jag tycker färgen är otroligt vacker! Min flaska har dock bara blivit använd en gång, den luktar nämligen skitäckligt! Vet inte vad det är, men lukten är verkligen kväljande.

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-02-02 08:44:31

Jag tycker att det ser fint ut, men som du säger skull det kanske vunnit på att vara liiite ljusare.

Postat av: Annie
Publicerad 2012-02-02 12:44:00

Den ser jättesnygg ut i solen!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-02 18:46:36

MNPO! Ja, i solen är det helt okej.



Nailtastic! Min luktar som alla andra lack, tror jag.Vad underligt att din har den egenheten...



Kerstin! Ja, liiiite ljusare hade gett lite mer färg för ögat att snappa upp.



Annie! Ja, det gör den.

Postat av: E
Publicerad 2012-02-06 17:08:56

Jag undrar om inte Lincoln park at midnight är den ljusare versionen av denna lack...vad tycker du?

Så knepigt, för jag har länge velat ha en aboriginfärgad lack med skimmer som inte ser svar ut. Den här kom riktigt nära. =)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-06 18:58:35

E! Jag kan inte svara på det för jag har inte LPAM. Jag upplever dessutom det här som mer blurple än aubergine. Kolla på Eif-fel for this Color, den är nog mer aubergine.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela