Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Lynnderella Bride of Franken

Publicerad 2012-02-13 06:19:00 i Naglar - glitter för layering,

Nu ska vi vara glada att jag inte redan tömt arkivet utan har en hel del material som ligger och väntar på att bli utsläppt. Varför? Jo, jag bröt en nagel igår. Långt nere dessutom, så jag fick klippa bort halva nageln och nu är det mer köttig fingertopp än nagel att beskåda. Tack och lov gjorde det inte ont och det hela var rätt odramatiskt. Alla naglar är nu nerklippta men det blir ju ojämnt när en nagel är så ruskigt kort så jag vill inte visa mina händer på ett tag. Tag lärdom, flickor, städning är farligt. Jag hade skurat golv och väggar i köket när nageln helt stilla gav upp andan. Vill man fortsätta städa men skydda sina naglar finns ju handskar, något jag är dålig på att använda. Förmodligen blir jag inte bättre på det efter det här heller...
På de här bilderna var alla naglar intakta. Det är Lynnderellas Bride of Franken över svart. Ett lager av A Englands Camelot som bas, flödigt målat för att vara täckande i så hög utsträckning som möjligt, därefter ett lager av Bride of Franken och så ett generöst lager Seche Vite på det. Bride of Franken är ett "slätare" lack som fungerar ungefär som flakes, alltså räcker ett lager överlack.
Bride of Franken består at en lätt lilatonad, skir bas i vilken medelstora glitter av iridscerande typ simmar runt. De är transparenta mylarglitter, tror jag, som beroende på vinkeln ger intryck av att vara lila, elektriskt blå eller lysande turkosa. Förutom glittren så är det också packat med "holodamm" som för tankarna till China Glaze Fairy Dust. Dessvärre vill inte kameran plocka upp det när jag fotade på balkongen precis innan dagsljuset försvann. Det som ser ut som silverdamm är egentligen holografiskt. Lacket är oerhört vackert och det mest "normala" av mina Lynnderellas. Det betyder inte att det skulle vara mindre unikt, men det är inte svårapplicerat, innehåller inga jättegrova glitter och det klarar sig, som sagt, med ett lager överlack. Lägger man det, som jag, över svart förändras manikyren till en blurple i och med att basen har sin lila tint. Jag älskade det här. Speciellt eftersom man i elektriskt ljus får de små gnistrande holopartiklarna som grädde på moset. Jag bar det i flera dagar, fredag var sista dagen och då fotade jag det också. Ni ser att jag stött till en nagel så det är en flisa ur lacket? Det var nagelns fel, inte lackens. Som vanligt finns Lynns lack att köpa på Llarowe men de säljer slut löjligt fort. Lyckas ni knipa den här skönheten så släpp den inte. Den är väldigt snygg och väldigt användbar.

Kommentarer

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-02-13 06:53:14

Aj aj, städning är hälsovådligt. Sluta med det ;)



Bride of Franken ser underbar ut och gjorde sig väldigt bra över svart! Lite mera lagomt glittrigt jfm många av Lynns skapelser imo.

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-02-13 08:11:42

Tråkigt att höra om din klo, städning är på tok för farligt att utföra själv, man borde ha en lite robot :)



Lacket du visar här är alldeles underbart!

Postat av: Lina
Publicerad 2012-02-13 11:24:50

Superfint lack, har varit sugen på det länge men det hinner alltid ta slut innan jag kommer tillskott....

Postat av: Liza
Publicerad 2012-02-13 12:03:11

såå snygg färg Aj aj det gör ooont när man bryter naglarna så.

Postat av: Annie
Publicerad 2012-02-13 12:52:29

Som att städning inte är tråkigt även om man klarar sig ur det med alla naglarna i behåll... =/

Men det här lacket är oerhört fint!

Postat av: Beautybyjenny
Publicerad 2012-02-13 14:39:33

Helt underbart vackert, hoppas att jag nån gång lyckas hinna fram i tid för att beställa ett av Lynns lack,

Postat av: Beautybyjenny
Publicerad 2012-02-13 14:39:53

Helt underbart vackert, hoppas att jag nån gång lyckas hinna fram i tid för att beställa ett av Lynns lack,

Postat av: Beautybyjenny
Publicerad 2012-02-13 14:40:18

Helt underbart vackert, hoppas att jag nån gång lyckas hinna fram i tid för att beställa ett av Lynns lack,

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-02-13 18:33:05

Väldigt fint lack! Hon har så många fina!

Synd om nageln!

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-02-13 19:12:56

Så irriterande att bryta en nagel. Själv ska jag flytta om två veckor.... planerar att vara extra försiktig men jag hoppas inte för mycket haha

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-02-13 21:20:03

Det här var fint! Och stackars stackars din nagel!!! Jag stympade en i förra veckan, hörapparater är också farliga. Som tur är så gick det att klippa bort...

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-02-13 21:51:28

Aj aj stackars nagel! Det är farligt att städa..



Och vilket underbart lack! Det här ska jag nog försöka klicka hem en vacker dag.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2012-02-14 06:06:05

Kitty! Ja, den är mer "lagom" på många sätt.



Kerstin! Ja, städning är farligt. Helgen innan bröt jag tån och nu alltså nageln. Tån är dock värre så nageln är satt i proportion för en gångs skull.



Lina! Ja, man får inte tänka för länge. :D



Liza! Det gjorde inte så ont faktiskt. Det är bara fult...



Annie! Sant. Man önskar hemmet vore självrenande.



BeautybyJenny! JAg håller tummarna för dig.



MNPO! Ja, hon har verkligen en massa vackra skapelser.



Lacklycka! Flytta är jättesvårt om man ska vara rädd om naglarna. Jag trodde jag klarade mig ända till slutet av uppackandet då jag bröt tre på en gång. Håller tummarna för att din flytt ska gå bra.



Emma! Ja, det "värsta" den här gången är att det är fult. Om en månad är det förmodligen så pass utväxt att man kan göra det jämnt med de andra naglarna även om jag får ha dem korta. Bara att hålla ut alltså... :D



Hörapparater alltså? Min nemesis brukar annars vara stolar. Flest nagelbrott har skett när jag flyttat fram en stol.



Roxcat! Det är verkligen fantastiskt!

Postat av: nailspotting
Publicerad 2012-02-14 19:05:27

Städning ÄR farligt :) Tur att det inte gjorde ont med nageln i alla fall men skoj är det inte att bryta naglar. Själv fick jag ryggskott av städningen igår. Nej, vi borde inte städa ;)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela