Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Lacquistry Go Ask Alice

Publicerad 2012-02-15 06:06:00 i Naglar i blått,

Jag har ju blivit biten av independent lacken och drömmer om beställningar från alla möjliga håll och kanter. Lynnderella var först men jag har också lack från Lacquistry och jag har beställningar inne hos Cult Nails och Nerd Lacquer. Jag vill absolut göra beställningar hos Hare och hos Dollish Polish under våren och jag har en förbeställning vilande just nu hos Pam's Girly Bits där jag väntar på att hon ska bli klar med sin nya kollektion. Något annat jag ser fram emot är att allas vår Brite Bird-Sanna startat lacktillverkning och jag kan knappt bärga mig tills jag får köpa några av hennes skapelser. Hon är så fantastiskt bra, Sanna, och jag älskade hennes ögonskuggor passionerat. Lacken kommer nog knocka sockorna av mig!
Det här är mitt första försök med Go Ask Alice från Lacquistry. Jag har använt det flera gånger efter detta, det är ju ett arkivinlägg, och det har varit mycket bättre de andra gångerna. Det blev dock inte fotograferat då på grund av bristande ljus. Jag slänger alltså ut de här bilderna och ber om ursäkt för dem. Det här är ett försök att få lacket täckande och jämnt och slätt vilket innebär att jag puttat runt lacket med penseln för att få ut det överallt och därigenom gjort vallar. Sen har jag öst på Seche Vite som också stelnat i vallar. Det åkte av så klart, men jag brände av bilderna på skoj och sen blev det alltså inga fler bilder trots de två efterföljande försöken som ju varit mer lyckade. MAn måste lära sig hur lacket funkar nämligen. Det är som klister med glitter i. Det blir nästan täckande men inte helt, därav mitt puttande med penseln, och om man väljer att lägga en bas av färg så slipper man det problemet. Jag har provat det över svart, vilket funkar bra, man ser inte det svarta alls när glittret väl är på om man nte verkligen spanar med falkblick och förstoringsglas, typ. Jag har provat över ett mellanblått också, vilket syntes mer eftersom det inte smälte ihop helt med lacket. En blå som tas upp av glittret mer skulle nog funka bra. Jag har också tunnat ur lacket jättemycket efter första försöket.
Om vi lämnar applikationsproblemen åt sidan och istället tittar på färgen så är lacket magiskt vackert! Massor av glitter i en lite turkostonad mellanblå och så guld i det och några enstaka korn i rött. Det är verkligen fint! Efter att jag köpte det här, som ju är ett lack inspirerat av OPI Absolutely Alice, så hittade jag Absolutely Alice rätt billigt på eBay och klickade hem det. Jag har inte gjort någpn jämförelse men jag har för avsikt att göra en, åtminstone på swatchstickor. 

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-02-15 06:38:15

Jag tänkte också på Absolutely Alice när jag såg både namnet och det blåa glittret.

Lacket ser jättefint ut!

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-02-15 06:50:32

Läckert! Synd att sånna här skönheter ska vara svårtflörtade vid applicering.

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-02-15 08:44:47

Du har verkligen blivit biten:) det ser häftigt ut, men jag tror varken jag skulle palla appliceringen eller att ta bort det...

Postat av: Lina
Publicerad 2012-02-15 09:25:28

Ser superfint ut! Är sugen på att klicka hem några själv, har varit inne på sidan och kollat många många gånger men det har inte bilvit av än....

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-02-15 11:19:05

Det ser fint ut, men jag tror jag nöjer mig med Absolutely Alice. :-)

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-02-15 11:52:42

Otroligt fint! Jag kan knappt heller bärga mig tills vi får se vad Sanna åstadkommit!

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-02-15 16:32:18

Snacka om glitterkavalkad :) tjusigt!

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-02-15 17:24:11

Det här ser riktigt läckert ut!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-15 19:11:23

MNPO! Ja, jag hade inte AA när jag köpte det här men jag vet att hon hade för avsikt att göra en dupe så nu när jag har båda vore en jämförelse spännande.



Kitty! Ja, det är synd. Men den är lättare att hantera nu, efter förtunningen.



Emma! Den var inte så hemsk att ta bort. Nu, efter förtunningen är den inte så hemsk att måla med heller.



Lina! Ja, gör det! Det är roligt med indielacken!



NAiltastic! Ja, det är klart, varför köpa en dupe egentligen?



Kerstin! Ja, jag är såååå nyfiken på vad Sanna ska göra!



Lacklycka! Ja, det är glitter de luxe!



Roxcat! Det är magi vad gäller glitter. Magi!

Postat av: Marina
Publicerad 2012-02-15 20:39:21

Åhh, superläcker färg, och allt glitter med!

Postat av: Veronica
Publicerad 2012-02-16 15:17:06

Jag ska också lägga en beställning hos Dollish Polish så fort hon får in en ny laddning med Toxic avenger.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-16 19:11:37

Marina! Jag med!



Veronica! Ja, jag med!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela