Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

KleanColor Chunky Holo Poppy

Publicerad 2012-02-23 06:10:51 i Naglar - glitter för layering,

För många månader sedan så kom Sofia som har bloggen One Inch Nails hem till mig och umgicks och pratade lack en stund. Det var första gången vi träffades IRL och jag var lite nervös innan både av vettiga skäl (tänk om vi inte skulle gilla varandra trots att vi mailat och "känt" varandra över nätet länge) och mindre vettiga (hon är lång, snygg och har perfekta naglar och hon kommer tycka att jag är ett gammalt troll). Jag hade tänkt lacka om naglarna den dagen vi skulle träffas och ha något speciellt men jag fick totalt hjärnsläpp, stirrade på mina 1500+ lack och hittade inget jag ville ha. Jag behöll helt enkelt det lack jag radan hade och det, mina vänner, var det här!
Spam med tusen bilder men för ovanlighetens skull lite befogat då det här lacket ju är multikromt och dessutom ett glitter så man får många versioner av det beroende på ljus och vinkel. Jag har två lager Chunky Holo Poppy över ett lager svart krämlack. Poppy har en lätt orangetonad bas och jag trodde faktiskt inte den skulle göra någon skillnad men nu vet jag att de olika Chunky Holosarnas basfärg faktiskt märks när de är målade på svart. I vissa ljus ser nämligen min naglar ut att ha orangerött glitter. I och för sig, i vissa ljus ser de ut att vara täckta i grönt glitter också och så allt däremellan inklusive en aninges blått i kanterna.

Det blev verkligen oväntat snyggt och jag är nöjd med den här manikyren. De här lacken var så väl värda inveseringen för de kan verkligen fånga ens uppmärksamhet och väcka intresse. Jag älskar dem! Multikromt glitter liksom, vem kan motstå det? Nu får ni fortsätta att klicka upp bilderna och njuta av det här spektakulära färgspelet!

Vill ni veta vad Sofia hade för lack när vi träffades? Okej, här är en länk till hennes manikyr den dagen.

Kommentarer

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-02-23 08:21:22

Vilka vackra bilder!

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-02-23 10:28:52

Roligt att se att basfärgen har en poäng trots allt :)

Postat av: Botti
Publicerad 2012-02-23 11:11:47

Tack för titten! Vad underbart att se alla färger... Får sån lust att måla mina stackars korta naglar så de ser lite snyggare ut!



/B

Postat av: lepidopteria
Publicerad 2012-02-23 11:52:34

Love it !

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-23 14:34:17

Lacklycka! Ja, jag tycker de blev rätt bra.



Cactus! Ja, viss skillnad gör det!



Botti! Klart du ska måla naglarna! Man blir glad av det!



Lepidopteria! Me too!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-02-23 16:28:06

Supersnyggt!

Postat av: Agneta - My Nail Mania
Publicerad 2012-02-23 19:28:36

Läckert! Och svårt att tävla mot Sofias naglar men är det någon som kan så är det du :)

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-02-23 19:34:06

Så jättefint!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-23 20:00:16

Kerstin! Det var rätt fint, det var det.



Agneta! Ja, du har också sett henne IRL, eller hur? Visst är hon snygg! Och naglarna är fantastiska. Jag skulle kunna amputera hennes fingrar och byta mot mina egna... :D



MNPO! Ja, det var rätt snyggt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela