Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

H&M Miss Stone Heart

Publicerad 2012-02-14 19:10:00 i Naglar i svart, grått, silver,


Miss Stone Heart är inte nytt men jag har inte visat det på bloggen. Det är rätt trist så sannolikt hamnar det i arkivet ett tag också. Det är ju inte aktuellt och det har setts förut. Två lager. Mellangrått mellanlack.

Ja, så skrev jag i juni 2011 och så blev det också. Nästan ett år i arkivet. Det finns inlägg som legat där längre men nu har jag bestämt mig för att peta ut lite inlägg slumpvis så bloggen inte självdör medan mina naglar växer ut. Ja, jag berättade ju om min nagelolycka, jag bröt långfingernageln långt ner och har nu en stympad look på det fingret. Alla naglar fick klippas korta men jag kunde inte klippa dem så långt in som långfingernagelns brott var så vi får vänta lite tills det växer ut någon milimeter. Eller tills jag vänjer mig. Än så länge är det nästan jobbigt att titta på handen. Och då är ändå en bruten nagel satt i perspektiv rätt ordentligt eftersom jag veckan innan nageln bröts lyckades bryta något annat, nämligen lilltån. Som grädde på moset så har min tvättmaskin gått sönder. Japp... Så är det i mitt glamorösa liv. Kanske passar bra att visa ett rätt trist, grått lack då. 


Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-02-14 19:30:40

Nämen aj, stackars lilltån! Låter inte som att februari varit din månad, hoppas den tar sig så småningom!

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-02-14 20:19:58

Aj! Naglar i alla ära men... Hoppas att tån återhämtar sig snabbare än nageln!

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-02-14 20:49:38

En olycka kommer sällan ensam heter det ju.. får hoppas att tå och tvättmaskin repar sig snart :)

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-02-14 22:05:04

Oj, vilka veckor! Det kan bara bli bättre nu :)



Lacket är inte så trist. Grått ja, men grått kan vara fint och elegant ibland, beroende på humör och vad man har det till.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-15 05:48:51

Nailtastic! Ja, det har funnits motgångar. Men det har funnits ljuspunkter också. :D



Cactus! Ja, men sannolikheten är liten.



Lacklycka! Tvättmaskinen är död och ny är inköpt. Väntar på leverans. Tån är väl lite läkt nu men gör fortfarande väldigt ont.



MNPO! Sant, grått kan vara fint. Jag gillar många grå men den här kändes rätt ointressant. För lik mycket annat jag har.

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-02-15 11:55:47

Snyggt och sobert! Jag har hoppat detta lack då jag är tämligen säker på att jag har dupes.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela