Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Frankenlacket Rhiannon

Publicerad 2012-02-11 09:11:00 i Nagellack jag frankat, Naglar - holografiska lack,

Vi fortsätter med mer frankenlack tycker jag. Ett av mina projekt vad gäller frankenlack är Rhiannon. Dessvärre vet jag inte längre vad jag har i det. Det har gått igenom flera olika stadier nämligen. Först var det nog MUS Siw och något rött samt klarlack. Kan ha varit OPI I've Red the Script. Hur som helst, jag ville ha det mer holo och lade till spectraflair. Och så är det nog kanske mer av olika lack och massor av klarlack. Jag minns inte alls längre. Alla fall är det en ganska trevlig rosalila.
Två lager. Enkelt och bra. Det blir en jättefin holografisk effekt i solen men av en scattered effekt.
Rhiannon är ett annat namn på Epona. Epona är ju en gudinna associerad med hästar men också med fruktbarhet och med döden. Hennes hästar ledde de dödas själar till eftervärlden och hon kunde väcka de döda med hjälp av sina fåglar som sjöng den dödes själ  tillbaka från underjorden. Epona symboliseras ofta av en vit häst eller en vit kanin (fruktbarheten, ni vet) och hon ses både som en kvinnlig krigare och en beskyddare av barn och mödrar. Det ni.

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela