Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Tempest

Publicerad 2012-02-15 20:34:00 i Naglar i blått,

Idag har jag filat naglarna lite jämnare för att matcha min stympade långfingernagel och så målat dem knallröda. Det är min standardlösning när jag är nere på stumpstadiet. Fortfarande ser det så ojämnt ut eftersom den brutna nageln är av så långt ner så ni kommer inte få se denna pigga röda. Nej, istället tittar vi i arkivet igen. Jag hade en blå vecka i höstas och till den swatchade jag en del gamla lack som inte finns på bloggen för de är från före mitt nagelbloggande eller som har så usla bilder att jag ville göra om dem. Tempest är ett av lacken som jag ägt i åratal men som inte fått ett inlägg innan. Kan ju vara värt att göra ett, tänkte jag och så plockade jag fram det. Tempest är ett blålila lack som det inte finns så mycket att säga om. Det är tre lager av lacket och det är inget speciellt med det på något sätt. Finns inget att säga, liksom. Blålila. Fin glans.
Det tillhör China Glaze Core-collection och jag tror min är från före B3F-tiden efterrsom det har en mer glaslik finish och bra lackegenskaper. Jag köpte det i brytningen mellan den gamla och nya formulan, men jag orkar inte kolla nu vilket det är. Det är ganska tunt i konsistensen, jag trodde det skulle vara rinnigt men det är det inte. Det är lättkontrollerat och bra att måla med. Glansen är som sagt ljuvlig, här ser ni det utan överlack. Färgen är trevlig också, men kanske inte unik. Det är ett lack som lätt blir stående i lådan utan att man plockar fram det.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-02-15 21:13:26

Jag tycker det ser vackert ut. Det här lacket är inte så vanligt va? Känns inte som om jag kommer ihåg det...

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-02-15 21:36:06

Jag tycker det ser förtjusande ut på dig!

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-02-15 21:47:44

Fantastiskt fint tycker jag!

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-02-15 21:58:37

Väldigt vackert! Jag borde verkligen skaffa det här!!

Postat av: Honi
Publicerad 2012-02-15 22:58:20

Oj vad vackert :) Är också sugen på detta, det har en finfin ton.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-16 06:02:20

Emma! Det är vackert men inte så himla speciellt ändå. Det tillhör China Glaze "standardsortiment" och tillhör alltså ingen speciell kollektion. Det är nog det som gör att man inte minns den så väl. Den är ju tillgänglig hela tiden men presenteras inte så ofta på bloggarna. Jag tror jag sett den en gång, för flera år sedan, hos någon svensk tjej. Minns inte vem just nu...



Nailtastic! Ja, den är inte ful.



Kerstin! Blå med lila ton är alltid klädsamt.



MNPO! Ja, eller en liknande skönhet. Den är lite rinnig och eländig.



Honi! Ja, det har den. Fin nyans.

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-02-16 10:03:57

Väldigt fint men kanske inget man prioriterar i första hand. Finns några andra lack att lägga pengarna på först. :)

Postat av: SminkJante
Publicerad 2012-02-16 13:41:19

Åh, det här kommer jag ihåg. Det var ett av de första lacken jag köpte på webben. Jag tycker fortfarande att det är en helt underbar färg.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-16 19:10:57

Pamsan! Ja, jag är glad att jag äger den ändå.



Sminkjante! Det var kanske hos dig jag såg den?


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela