Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Gussied Up Green

Publicerad 2012-02-18 10:57:11 i Naglar i grönt,

Jag berättade ju när jag visade Golden Spurs för inte så länge sedan att jag fotade om alla mina Rodeo Diva-lack för jag var missnöjd med mina gamla bilder. Jag är inte jättenöjd med mina nya bilder heller, om jag ska vara ärlig, men jag kommer ändå visa dem. Jag frågade också vilka Rodeo Diva ni var mest sugna på att se igen och Mona ville se Gussied Up Green. Här kommer den alltså. Bilderna är tagna en solig dag på balkongen för kanske en månad sedan. 
Gussied Up Green är en mörkt skogsgrön skönhet med svärtade kanter. Lacket har en blå bas i sin gröna färg men inte så blå att den ser tealfärgad ut utan bara så att det är en tydligt kall färgton. Det är ett skimmerlack, så klart, och det är samma rinniga formula som alla China Glaze-lack hade vid den tiden då de bytte formula till B3F. Jag har använt min GuG rätt mycket då den kom men nu står den nog rätt orörd sedan marknaden för några år sedan exploderade med grönt. Den är en aning för mörk tycker jag, även om det gröna skimret alltid gör att man ser att det är ett grönt lack. Skalbaggegrönt kanske?

Kommentarer

Postat av: Annie
Publicerad 2012-02-18 11:47:58

Den ser väldigt vacker ut!

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-02-18 11:48:46

Mycket vacker grön nyans!

Postat av: Anna N
Publicerad 2012-02-18 18:02:48

Vad roligt, jag har precis målat på GuG på mina naglar också. Jag tänkte dock kleta på ett lager eller två av KleanColor's Chunky holo black över, den kombon är en av mina favoriter.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-18 18:04:29

Annie! Det är vackert.



Kerstin! Ja, det är en skönhet.



Anna! Ja, det låter som en väldigt bra kombination!

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-02-18 18:55:34

Väldigt vackert!

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-02-19 09:27:52

Jag har inte det här, men på dina bilder ser det ut som en väldig vacker grön i min smak!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-19 09:32:28

MNPO! Ja, det är fint.



Roxcat! Ja, det är en vacker skogsgrön.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela