Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Blågrön med Ben Nye

Publicerad 2012-02-13 17:30:00 i Emmas FOTD 2012,

Lördagens smink kommer här. Man får ju passa på och leka med färg och form när det är helg, till vardags är mitt smink så tråkigt att klockorna stannar. Synd på alla vackra färger och produkter, men jag har inte riktigt tid och ork att stå och pyssla med skuggor och eyeliner på morgonen, då är det bassmink för att jag ska se fräsch ut som gäller.

Våren har ju knappast gjort sitt intåg än, men vårprodukterna börjar ju dyka upp, både på bloggar och i butikerna. Jag känner ett galet sug efter en ny palett eller två, Natural At Night från Too Faced och Naked 2 från Urban Decay står högst upp på min önskelista. Igår spanande jag i webbshoppar för att se var jag kunde få tag på dem billigast och då kände jag att en liten palettinventering här hemma kunde vara i sin ordning. Således plockade jag fram alla mina fina paletter och blev då faktiskt ganska inspirerad. Ben Nye Lumiére Brilliant Palette vann tävlingen och fick alltså stanna framme och utgöra basen till kvällens smink. Vad färgglada paletter beträffar känner jag egentligen inget större behov, min Ben Nye-palett är fortfarande finast i mina ögon och antagligen också bland de bättre. Skulle jag känna för matta färgglada skuggor så har jag ju alltid Creative Me # 1, för att inte tala om en uppsjö av singelskuggor i fast och pressad form. Neutrala paletter har jag betydlig färre och tror faktiskt att jag har mer skuggor i färg också, så en neutral palett till eller två skulle alltså vara välkomna. Skulle jag få för mig att sminka mig med skuggor på jobbet så är det ju självklart mycket mer användbart också och på resor sitter en neutral palett i resväskan aldrig fel. Nog babblat om det dock, nu ska vi titta på sminket som jag faktiskt bar, inte det jag fantiserar om.


Hyn

Foundation: Elemental Beauty Soft Focus foundation, en mix av färgerna Nude och Sunshine

Concealer: MAC Select Cover Up Concealer NW 20

Puder: Elemental Beauty Matte Powder

Rouge: MAC Mineralize Blush Dainty

Ögon
Ögonbryn: Laura Mercier Brow Definer Warm
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance på ögonlocket och GOSH Love That Beige under ögat
Ögonskuggor: Ben Nye Lumiére Grand Colour Pressed Eyeshadows i Chartreuse, Turquoise, Cosmic Blue och Royal Purple

Highlighter: Makeupcosmetics Magic Copper

Eyeliner: Clinique Brush On Cream Eyeliner i svart

Mascara: Clinique Lash Power Mascara

Lösögonfransar: Ardell 131

 

Läppar

Läppstift: MAC High Tea

 


När basen var på plats började jag med gröna Chartreuse i den inre ögonvrån. På mitten av ögonlocket lade jag Turquoise och på den yttre delen Cosmic Blue. Kanterna blendades och de blendades även lite uppåt. Under ögat applicerade jag Royal Purple och för att balansera de kalla tonerna lite såanvände jag ljuvliga Magic Copper som highlighter. Eyelinern är min nygamla från Clinique och jag applicerade sen mascara och lösögonfransar. Kinderna fick varm persikoton med Dainty, blixten slukade dock det mesta av mitt rouge, och slutligen målade jag jag munnen med ljusa nudestiftet High Tea.



Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-02-13 18:30:46

Åh, sååå vackert! Älskar verkligen färgerna och hur fint du har tonat ihop dem.

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-02-13 18:31:33

Väldigt fina färgkombinationer!

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2012-02-13 19:00:02

Maj gad! Supersnyggt! Så där fin blir aldrig jag när jag sminkar mig...

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-02-13 19:19:28

Otroligt snyggt och inspirerande!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-02-13 21:18:06

Nailtastic: Tack så mkt! Ja visst är de fina, jag älskar de här skuggorna!



MNPO: Tack så mkt:)



Mrs Data: Tack! Jo det tror jag nog, men det är såklart roligt att höra, så tack igen:D



kerstin: Tack, vad gullig du är!

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-02-13 21:53:52

Jättesnygg sminkning med riktigt härliga färger!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-02-14 05:50:11

roxcat: Tack så mkt:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2012-02-14 05:58:20

Vilka fantastiska färger och vackra bilder! En ny favoritsminkning för mig. Du ser enastående ut!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-02-14 21:28:16

Sminkan: Men du är väl för rar:) Tack! Jag gillar den också...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela