Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

BB Couture Green Goblin

Publicerad 2012-02-04 08:18:20 i Naglar i grönt,

Inte så spännande kanske men jag förvarnade om att det skulle bli en del gamla lack i repris. Green Goblin köpte jag när BB Couture var ett relativt nytt märke som nischade sig på att göra gröna lack, något som länge saknats på nagellacksmarknaden då. Idag finns grönt i parti och minut och det är bra. BB Couture har gjort en del himla snygga gröna men eftersom jag inte gillar deras penslar är det ganska sällan jag faktiskt använder dem.
Green Goblin är pigmenterat. Ni ser två lager här. Det har helt okej torktid och glans. Det är aningens mörkare på nageln än i flaskan. Ett helt okej lack men det känns idag inte så himla unikt eller fantastiskt längre. Vi har blivit bortskämda. det var 2009 jag köpte det här och mina originalbilder är så hemska att jag kommer radera det inlägget NU.

Kommentarer

Postat av: Polityr
Publicerad 2012-02-04 08:52:42

Jag gillar't! Men så är jag ju en sucker för grönt också.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-04 10:11:39

Polityr! Jag är också en sucker för grönt och jag är jäkligt glad att grönt blivit en vanlig färg idag. Det här lacket är dock inte alls lika spännande för mig nu 2012 som det var då, 2009. Idag har man så många alternativ att välja på. Men det är fortfarande ett fint lack.

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-02-04 10:13:39

Jag tycker det är snyggt. Undrar om jag har använt mitt, men det har jag kanske...

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-02-04 11:54:56

Håller med om att vi blivit bortskämda med vackra gröna lack, men jag gillar att vara bortskämd på det planet^^

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-02-04 17:58:47

Jättefint! Gröna krämlack är alltid fina :) Är Zoya Shawn en dupe till Green Goblin?

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-04 19:47:32

Emma! Kan ju vara dags igen i så fall. :D



sanna! Ja, det håller jag med om.



MNPO! Nja, Shawn är ljusare och varmare tror jag. Och har bättre pensel. D:

Postat av: Wilma
Publicerad 2012-02-04 23:58:09

Vilken läcker färg! Naglarna vart jättefina.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-05 08:53:58

Wilma! Ja, grönt är alltid snyggt.

Postat av: lovisa
Publicerad 2012-02-07 00:52:29

Snygg grön! Har lite svårt med grönt annars. Känns fel på nått vis.



I egenskap av nybörjare på lackfronten - finns det månne någon chans att göra en liten ordlista med lackbegrepp? Började få grepp på krämlack och tjotahejti när PIGMENTERAT nu kastas på mig.. Så om den bördan kan läggas på dina axlar så skulle jag vara väldigt väldigt glad och väldigt väldigt mycket mindre förvirrad!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-07 06:20:12

Lovisa! Pigmenterad betyder att det är mycket färg i lacket. Det täcker snabbt. Själva lacket är fullt av färgpigment. Åh, svårt att förklara, men om du tänker att du har en påse med pulver och en burk med ofärgat lack så kan du hälla i olika mängd pulver i lacket. Pulvret kan också släppa ifrån sig olika mycket av sin färg. Ett pigmenterat lack är som ett pigmenterat läppstift, täckande, medan ett transparent lack är som ett läppglans.

Postat av: lovisa
Publicerad 2012-02-07 13:14:00

Jag förstår precis! Tack så mycket!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela