Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

BB Couture Frosty Meadow

Publicerad 2012-02-06 06:01:06 i Naglar i grönt,

Det här lacket hade jag i fredags förra veckan. Det kändes helt fel i snön kan jag säga, så jag älskade inte min manikyr trots att det är ett vackert lack egentligen. Bilderna tog jag lördag morgon och då hade jag redan tip wear, som ni ser. Eller om det är så illa att lacket dragit ihop sig och då ska det kallas shrinkage. Det tycker jag är tråkigt för ett lack som kostar så pass som ett BB  Couture borde hålla en väldigt hög kvalitet. Det är kanske ingen katastrof för mig som ofta byter varje dag men de flesta lackbärare vill väl ha ut en fem-sex dagar alla fall?
Frosty Meadow var ett av mina första lack från BB Couture. Det är en kall, mellangrön jelly med silverglitter i. Glittren hamnar på lite olika djup och bllir mer eller mindre täckta med lack så det upplevs som grönt. Det ni ser är tre tunna lager, det funkar med två flödiga också, och torktiden är helt okej. Om ni klickade på länken och läste det gamla inägget ser ni att jag redan där upplevde att det drog sig bakåt från tippen. Den här gången såg jag inte det direkt utan först efter ett dygn ungefär. Jag målade naglarna torsdag eftermiddag och fredag eftermiddag var det inte så illa som lördag morgon när bilderna togs. Det stör mig att lacket har den egenskapen. Det är ju ett jätteminus egentligen för målar jag mina naglar vill jag ju inte att de ska slitna ut direkt. Jag klarar inte av den här typen av slitage heller. Vad tycker ni om tip wear och krympande lack?

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-02-06 06:24:11

Tip Wear av det här slaget bekymrar mig föga, har man ett lack 4-5 dar får man räkna med det tycker jag. Shrinkage är däremot jättetråkig, sitter med ett hemskt fall av det just nu...

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-02-06 06:51:15

Både tip wear och shrinkage stör mig grymt!

Synd för annars är både färgen och glittret fint!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-06 07:01:49

Emma! Usch... Shrinkage är supertrist för då känns naglarna slitna redan innan man hunnit ha lacket. Tip wear efter ett dygn är inte okej enligt mig. Och jag är osäker på om det jag har här är tip wear. Men krymper lacken brukar det ju vara "färdigt" när lacket torkat och det här kom efter ett dygn. Blä.



MNPO! Ja, visst irriterar det. Det är som en sten i skon. Jag måste göra om manikyren om det blir så här. Men visst är det synd på ett så fint lack. Om jag kommer ihåg det nästa gång så jag r inställd på att det är ett "bara över dagen" lack så blir jag alla fall inte besviken.

Postat av: Annie
Publicerad 2012-02-06 12:22:03

Jag tycker färgen ser väldigt fin ut!

Jag stör mig massor på shrinkage, men inte fullt så mycket på tip wear... Kanske mest eftersom jag byter så pass ofta att jag inte hinner få så mycket

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-02-06 14:07:58

Shrinkage är sjukt irriterande!

Tip wear p.g.a eget slitage har jag inga stora problem med, bara det inte är där direkt:)

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-02-06 14:15:30

Lacket är fint men synd att det krymper så. Som du säger har man väl högre förväntningar än så på BB couture...

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-02-06 16:12:20

Tip wear stör mig inte särskilt, om det inte dyker upp det första dygnet förstås. Shrinkage är däremot sjukt störande!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-06 18:56:41

Annie! Ja, så sant. Samma här egentligen.



Sanna! Visst är shrinkage hemsk! Usch!



Lacklycka! Ja, de är ju dyra...



Nailtastic! Ja, väldigt irriterande.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela