Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sminkans Empty Night

Publicerad 2012-08-23 17:55:00 i Naglar i svart, grått, silver,

Jag insåg imorse att jag, förutom ett frankenlack, bara visat China Glaze i min alfabetsresa. Det var inte meningen. Nu blir det alla fall ännu ett frankenlack även om det, som sagt, känns lite som fusk. Den här kallar jag Empty Night och den var del av en liten kollektion med tema taget från Jim Butchers bokserie om Harry Dresden. Det är en urban fantasy/noir serie med en trollkarl/detektiv som löser övernaturliga brott i Chicago. Han har en halvbror, Thomas, som är halvvampyr och en av Thomas favoritsvordomar är Empty Night. Därav namnet på lacket. Det finns några till i denna minikollektion som ska tweakas lite men en dag kanske ni får se dem allihop. 
Empty Night är en blåsvart halvjelly med silverglitter glest strödda som avlägsna stjärnor på en midvinterhimmel.
Mitt mål var att det skulle bli glansigt och ge en känsla av oändligt djup men det blev inte så magiskt som jag hade hoppats. Jag är dock inte missnöjd med det utan ser det som "färdigt". Det funkar för kollektionen och jag trivs verkligen bra i det. Det ser ut som att mina naglar är lite längre och smalare i det dessutom, vilket alltid är ett plus. Är ni trötta på frankenlack nu? Ja, okej, jag lovar att inte visa fler under resten av alfabetsresan. Imorgon är det holofredag och bokstaven är F. Ni kan få gissa vad det blir för lack då. ;D
 
 

Kommentarer

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-08-23 18:46:10

Sminkan, du är så bra på att franka! Tycker det ser vackert ut!

Svar: Tack! Vad roligt att höra!
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-08-23 19:32:03

Wow, det här är verkligen jättevackert! Tycker om att det är sparsamt med glitter och att det är så jämnt fördelat.

Svar: Ja, jag tycker också det blev bra fördelning och mängd av glitter. Inte så mycket att det tar över men ändå så man får lite spänning i lacket.
Sminkan

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-08-23 20:14:41

åh jag älskar din beskrivning av detta! Tycker det är jättefint! Och du måste verkligen inte undvika frankens haha. På tal om ditt holo för imorgon.... Fascinio Violeta? Eller Flash Black? ^^

Svar: Du är smart! Du har räknat ut det! Flash Black blir det. :D
Sminkan

Postat av: Anna-Cee
Publicerad 2012-08-23 20:58:39

Verkligen vackert.

Svar: Tack!
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-08-23 21:52:44

Väldigt tjusig franken!! Mycket snyggt!

Svar: Tack! Det är roligt att höra att ni som läser gillar mina små frankenförsök!
Sminkan

Postat av: Gelic' nail art
Publicerad 2012-08-23 21:54:28

Väldigt vackert vill jag lova! Subtilt även fast det är svart. Jag tänkte på en stjärnhimmel! :)

Svar: Ja, vad bra! Då blev den rätt!
Sminkan

Postat av: Linda
Publicerad 2012-08-23 22:15:41

Väldigt snyggt :)

Svar: Tack!
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-08-23 22:21:34

Mycket snyggt! Kul kombo av färg och finish1

Svar: Tack! jag tycker också den är snygg. Kanske inte exakt så snygg som i mitt huvud innan jag gjorde den men fortfarande snygg.
Sminkan

Postat av: Liza
Publicerad 2012-08-24 00:16:17

håller inte med någon!!
svart? Nä nä nä
men smaken är som baken..

Svar: Jag lade det i kategorin svart men faktum är att det är väldigt, väldigt mörkt blått.
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-24 08:37:33

Så länge du fortsätter producera så här vackra frankenlack så tillåter jag dig inte att sluta med dem! Galet! Jag tycker om det. :D

Svar: Jag tycker också om det. Roligt att ni vill se dem även om de inte finns att köpa. Du har ju specialdeal så klart så du kan ju alltid få dem. :D
Sminkan

Postat av: Annie
Publicerad 2012-08-24 18:45:45

Vad vackert!!! Det ser verkligen ut som en stjärnhimmel!

Svar: Tack! Jag är själv väldigt nöjd med det. Jag hade en ännu mer dramatisk bild i mitt huvud men jag känner att det här är bra nog.
Sminkan

Postat av: Liza
Publicerad 2012-08-25 01:22:33

OKI kollat igen håller med dig där då
det är mörkt mötkt blått...

Svar: :D
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela