Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nail Twist - quick and gentle nailpolish remover

Publicerad 2012-08-26 12:06:00 i Hud och hand,

Jag är ju inne i en prova remover fas och har så klart nya removers på gång här hemma för att se vad som finns på marknaden som jag vill använda eller varna för. Här kommer en att varna för. Jag tyckte den lät himla spännande när jag snurrade runt på elevens webshop och egentligen skulle ha en hårborste eller två. Det blev alltså ett köp men det ångrar jag nu. 
 
Man kan läsa detta om produkten på elevens webshop:

Glöm kladdiga bomullstussar. NailTwist är en praktisk nagellacksborttagare som trollar bort lacket på några sekunder. Det enda du behöver göra är att stoppa ner fingret i burken och snurra runt - efter några sekunder är lacket borta. Klibbar inte och lämnar en lätt jordgubbsdoft.

 

En remover som luktar jordgubbe låter väl trevligt. Dessutom är det ju roligt att prova en annan dip in burk än Depends. Allt jag kan säga nu är undvik den här. Undvik den till varje pris. Den är förskräcklig. 

Så här såg den ut efter att jag använt den en gång. Då hade jag Zoya Song i blått på naglarna och det var lika mycket blått på mina fingrar som det är i burken. Jag fick använda en annan remover för att göra rent huden och då är ju själva poängen med burken rätt bortkastad. Visst, det luktar jordgubbe och visst, den känns inte uttorkande, men i övrigt har den inte en enda kvalitet. Den tar lång tid på sig att lösa upp lacket och lacket fastnar sedan på svampens insida och försvinner inte därifrån. Det blir en oljig smet av allt och lacket klibbar fast på huden för glatta livet. Nästa gång jag skulle använda den provade jag bara på en nagel. Ni ser den nedan.
Ja, det blå lacket från gången innan bet sig omedelbart fast på huden då det sitter kvar i svampen. Jag är inte så förtjust i smurffingrar så jag lade ner projektet och kastade burken. Det här är inte okej och removern blir väldigt dyr om man inte kan återanvända burken. Fasen, jag kunde ju inte använda den ens en enda gång. Klumpar av halvupplöst nagellack fastnar på insidan av naglarna. Den oljiga blå smeten från gången innan suger fast i huden och är svårt att få bort då den är just oljig. Oljigheten kommer från glycerinet som de blandat med aceton, destillerat vatten och armoämnen för att skapa denna förfärliga lilla produkt. 49 kronor i sjön. 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-08-26 13:33:34

Blää! Det lät ju verkligen som nått man ska undvika! :/

Svar: Ja, den är helt klart den värsta remover jag provat.
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-08-26 14:36:42

Men fy, vilken värdelös produkt! Jag har också sneglat på den där, men då vet jag att jag ska undvika den.

Svar: den är så hemsk så ord kan inte uttrycka det.
Sminkan

Postat av: Veronica
Publicerad 2012-08-26 15:05:47

Tack för varningen! Hade precis tänkt beställa den men nu tänker jag verkligen inte göra det!

Svar: Nej, undvik den! Den är galet usel.
Sminkan

Postat av: Gelic' nail art
Publicerad 2012-08-26 15:18:25

Ja, alltså jag är ju redan skeptisk till sådana här dip-in-removers. Jag funderar hur hygienisk/ren de blir efter ett tag? Jag menar, jag återanvänder ju inte removerbomullstussarna om och om igen. Står det något om hur många gånger det är tänkt att detta ska fungera?

Svar: den ska funka i fyra månader står det. Om man lackar naglarna ett par gånger i veckan (normalt?) så är det väl alla fall tänkt att den ska klara några omgångar. det gör den ju inte så det spelar ingen roll vad de har tänkt.
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-08-26 16:40:46

Åh hu. Men det är bra, då vet vi att vi ska hålla oss borta:)

Svar: Helt förskräcklig är den.
Sminkan

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-08-26 17:59:58

Jag skulle säkert oxå torskat på den fina beskrivningen och snygga burken. Men huvvvva.. vilken crap produkt. Tack för att du sparade mig för 50 spänn!

Svar: Ja, jordgubbsdoft och snygg burk... Jag är glad om jag stoppar någon från att göra samma misstag.
Sminkan

Postat av: Lela
Publicerad 2012-08-26 22:44:21

Ugah vilken mardröm:(

Svar: Ja, visst är det en katastrofprodukt. Testar de inte grejer innan de släpps från fabriken?
Sminkan

Postat av: Anna-Cee
Publicerad 2012-08-27 08:54:40

Nej fy, den tänker inte jag klicka hem!

Svar: Nej, den är så inte värd pengarna.
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-27 09:20:21

Hahahahaha! Usch. Hur kan de ens släppa sådana här produkter till försäljning? Testar de dem inte först?! Galet.

Svar: Exakt!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-27 09:20:49

..och nu såg jag att du skrev typ samma sak i ett kommentarssvar! Jag lovar att jag inte försökte härma dig. Vi tänker bara lite lika. ;D

Svar: Inte så konstigt att vi tänker lika. Vi är ju smarta tjejer båda två! :D
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela