Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Lynnderella Boy Girl Party

Publicerad 2012-09-04 06:00:00 i Naglar - glitter för layering,

Det finns en hel del ovisade lack som är fotade och väntar på att få visas upp men många av dem känns som att de synts så mycket just nu att de nästan är lite uttjatade, som Zoyas höstlack t.ex. Jag tänker alltså visa ett lack jag haft med tidigare på bloggen. När jag skulle börja jobba för några veckor sedan beslöt jag ha något blingigt men ändå mörkt. Jag valde Boy-Girl Party av Lynnderella över svart.
Det svarta är China Glaze Liquid Leather. Tre lager för att bli helt opakt. Ovanpå det ligger ett lager av Boy-Girl Party. Det är ett glitterlack med olika storlekar och form på glittren och färgerna går från rosa och rött via lila till blått. Över det har jag sedan två lager Seche Vite men ytan är inte helt slät ändå.  Lynnderella glittren är ofta i en tjock bas, så även här, och det vill bli vallar av det men de brukar sakta flyta ut medan lacket torkar. Boy-Girl Party var det lite rabalder om för ett tag sedan då de röda glittren blöder färg i basen som sakta blir rödtonad. Jag orkar inte hetsa upp mig över det men det kan ju vara bra att veta om man nu blir störtkär i det här lacket och vill köpa det på eBay. Lynnderella säljer ju sina lack på eBay numer. Lynnderella-febern verkar dock inte lika våldsam här i Sverige som i resten av världen. Kanske är inte vi ett folk av glitterbombsälskare? Vi kanske föredrar enklare lack, mer funktionella och lättare att både måla på och ta av? Eller? Vad tror ni det beror på att de här superglittriga lacken inte slagit på samma sätt i den svenska nagelbloggsvärlden? Indielacken över huvud taget har inte fått samma status och hype här, eller har jag fel? 
 
 

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-09-04 06:34:38

Himla snyggt!

Svar: Ja, det är ett väldigt fint lack.
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-09-04 06:39:17

Det är jättefint! Jag gillar ju giltterbomber, men orkar inte bära hur många som helst på raken, en blandning av finishar är bäst. :-)

Svar: Sant! Man tröttnar till sist annars.
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-09-04 06:39:22

Väldigt snyggt!
Visst är det konstigt att indie lacken inte är lika stora här i Sverige? För min del har det varit borttagningsfrågan. Det är snyggt men jag har inte orkat jobba så mycket med folie mm.

Svar: Ja, fast man måste ju inte hålla på med folie. Det gör inte jag och de flesta glitter går ju rätt lätt att ta bort. Men vissa är ju hemska, så klart. Men, visst är borttagning en stötesten.
Sminkan

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-09-04 08:00:07

Nä, inte min kopp te ^^
Min gissning är att indie inte slagit igenom lika mycket här delvis för att de är så svåra att få tag på många gånger. Saker släpps en viss tid som för oss blir mitt i natten och säljer slut på 10 min eller går för hutlösa priser. Jag tror att många svenska nagelnördar inte är lika beredda att lägga galna pengar på lack så som amerikanarna uppenbarligen kan göra :)
Men sen är det nog som du säger att vi inte är lika galna i glitterbomber heller!

Svar: Fast alla indies är ju inte så svåra att få tag på. Det där gäller väl mest Lynnderella? Jag har inte haft så stora problem att få det jag vill alla fall och ett indielack kostar väl i snitt 60-70 spänn så det är ju inte dyrare än ett IsaDora.
Sminkan

Postat av: Emma
Publicerad 2012-09-04 09:16:13

Jag är en sån där konstig person som faktiskt inte är speciellt förtjust i glitterlack över huvudtaget utan tycker bäst om cremefinish. Senaste glitterlacket jag inhandlade var Deborah Lippmanns Happy Birthday. Gjorde misstaget att försöka få det opakt och visst glittrigt blev det men inte speciellt snyggt. Jag tror jag satt i nästan 2 timmar med skiten när det skulle av, inte ens folie bet! När allt väl var borta var mina stackars fingrar alldeles röda och ömma av removern och jag fortsatte hitta något envist litet glitterkorn här och där under nagelbanden i VECKOR, lite som när man fiskat strömming och hur mycket man än tvättar händerna kan man något vecka senare fortfarande hitta något fjäll :)

Så ja, när jag nu inte är så förtjust i glitter så är just borttagningen det som får mig att helt avstå, det känns helt enkelt inte värt mödan.

Svar: nej, alla älskar inte glitter. Jag har perioder vad gäller glitter men krämlack tycker jag alltid om så jag förstår vad du menar. Sen finns ju hololacken också och där har jag min svaga punkt. :D
Sminkan

Postat av: Anna-Cee
Publicerad 2012-09-04 15:24:19

Vilket fint lack.
Jag kan tänka mig att indie-trenden inte blivit så stor här pga att det kan vara lite svårt att få tag på. Vill man ha ett lack är det enklare att gå in på Kicks, om du förstår vad jag menar. Sen så är det inte så vanligt med Etsy-Shoppar här i Sverige, frågar jag mina vänner i skolan om de vet vad det är så ser de alla ut som frågetecken. Lite tråkigt tycker jag, personligen älskar jag indielack.

Svar: Ja, det är ju så pass enkelt att beställa från utlandet att jag inte ens kommer ihåg att de flesta faktiskt går på Kicks... :D
Sminkan

Postat av: Gelic' nail art
Publicerad 2012-09-04 17:35:23

Tjusig kombination av glitterfärger i den men inte så mitt hjärta gick snabbare heller. Nu ska jag säga en dödssynd (för vissa) men har man ett glitterlack så tycker jag att man faktiskt kan ta aceton (finns inget lack jag kämpat med aceton, går ju bort på ett kick) och sen låta händerna bada i olja/kräm/cuticle-krämer. På ett sätt känns det lindrigare att göra så än att som emma säger att sitta och gnugga i 2h och ömma upp fingrarna med den acetonfria. Speciellt om man inte använder glitter så ofta så behöver man ju inte torka ut händerna med aceton så ofta. Så tänker jag i alla fall, men jag kanske har "tåliga" fingrar och naglar.

Svar: aceton är absolut inte farligt att använda som borttagning och den går ju att mixa med glycerin om man vill göra den mindre uttorkande. jag har alltid ren aceton hemma. Nej, man ska inte akta sig för glitter om man gillar glitter. Då ska man unna sig att frossa i det!
Sminkan

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-09-04 18:11:41

Jag har som bekant köpt lite Indie-lack, och jag visar gärna upp dom i min hörna hos Cactus. (Det kommer snart mera) Kan hålla med att det kan vara svårt få tag på ibland men jag tycker ju det är himla trevligt supporta tjejer som är lite entreprenör och som vågar försöka skapa egna kollektioner. Men att Lynnderellas ebay lack nuförtiden går för uppmot 700 USD flaskan - NÄÄÄ det övergår mitt förstånd! Inte värt!

Svar: Nej, jag köpte mina för betydligt lägre priser. Tror de kostade 12 dollar flaskan kanske. Minns inte längre. Det var tider det...
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-09-04 20:26:25

Jag har ju inte haft någon som helst lusta efter indies hittills, men nu har jag faktiskt lagt beställningar på... hmm, fem stycken tror jag. Jag ska dock försöka minska den ena ordern så det blir tre totalt, men det kommer ändå bli mina första indielack någonsin!

Varför? De har inte varit vidare intressanta. Oftast random glitter i konstiga kombinationer som jag tycker ser överansträngda ut på något vis. Sen hjälper det väl inte att det oftast är som sagt glitter, och att jag hatar att plocka bort det från naglarna heller...

Svar: Jag har inte samma lust efter indies nu som när Nerd fanns. Men jag beställer en strid ström ändå. Väntar på både Smitten, Hare, Contrary och kanske något mer.
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-04 22:45:55

Det är ju rätt spaceigt men jag kan inte påstå att det väcker ngt sug hos mig direkt...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela