Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

H&M Nail Polish Remover vitamin E och No Aceton

Publicerad 2012-08-19 15:31:00 i Hud och hand,

I sommar har jag ju skrivit lite om en produkt alla vi nagellacksgalna gör av med litervis. Nagellacksremover. Jag har inga dyrbara vanor när det kommer till removers, förr hade jag Ciens, nu använder jag huvudsakligen Depends blå men jag hade en period däremellan då det var H&M blå remover jag älskade mest. Jag köpte en av dem när jag var och hälsade på Emma i somras och även en av den rosa removern som innehåller vitamin E. Nu har jag använt upp den blå och, klantigt nog slängt flaskan, och jag är mer än halvvägs genom den rosa. Dags att delge er några tankar alltså.
 
Den blå removern har ändrats sedan jag använde den. Jag minns att jag älskade doften av den, lite citronblomsaktig genom lösningsmedeldoften. Den doften var inte kvar och när jag kom hem till stan igen så letade jag i mina gömmor och hittade en halv flaska av min "gamla" blå och den har en helt annan doft än den jag köpte nu. Synd att de ändrat det för jag måste säga att det i min näsa luktar gott. Tänk då på att jag även gillar doften av white board pennor. ;D
 
Jag slängde alltså den blå flaskan från nu innan jag skrev det här inlägget och kan inte se vad den innehöll. Min gamla flaska innehåller ethyl acetate, alkohol denat,capric triglyceride, parfym, butyl acetate, cl 61565, butylphenyl methylpropional, citronellol, linalool, hexyl cinnamal, geraniol och d-Limonene.
 
Förutom doften så är också min gamla flaska effektivare. Jag är så puckad som kastade flaskan för något mer än parfymen måste ha ändrats. Nu känns den "vattningare" och löser inte upp lacket lika fort. Båda kräver dock att man blöter sin bomullsrondell rejält för att få någon effekt. Den är alltså odryg. Flaskan innehåller 145ml och kostar 29.50. 
 
Den rosa med Vitamin E hade jag inte provat innan. Precis som den blå kräver den att man använder rät mycket av den för att den ska lösa upp lacket och den känns också vattnig. Den är dock väldigt mild. Båda är faktiskt milda. Det svider inte att använda dem och huden blir inte vit eller speciellt uttorkad. Den rosa innehåller dock aceton vilket alltså den blå inte gör.
 
Aceton är huvudingrediensen i den rosa, och förutom det innehåller den vatten, polysorbate 20, PEG-20 glyceryl laurate, tocopherol, lineoeic acid, retinyl palmitate, benzophenone-4, cl 17200.
 
Det är ingen skillnad i effektivitet på dem så valet kan göras utifrån innehåll eller färg. Jag märker ingen skillnad vad gäller grad av uttorkning på huden. Ingen av dem svider eller så. Att de är så pass odryga är dock störande för mig. Jag tror jag kommer behålla depends blå remover även om den känns starkare och huden blir lite mer irriterad av den.

Kommentarer

Postat av: peachgirl
Publicerad 2012-08-19 16:00:20

Jag har precis skaffat den rosa för att ersätta min gamla rosa (tog slut) och ja, de har ändrat totalt i innehållet! Jag gillar den rosa jättemycket dock, väldigt effektiv till och med mot glitterlack och man får inga "vita fingrar" som man får med depends blåa (kanske bara jag som får?)
29.50 är det helt klart värt för den här removern.

Svar: Aha, de har ändrat båda? Där ser man. Ja, det var en helt okej remover så jag kan använda den igen men jag föredrar snabbheten i depends blå.
Sminkan

Postat av: Martine
Publicerad 2012-08-19 16:17:10

Min favvo remover är Cien's då den är billig som attan (17kr för 200ml, det är svårt att slå) och den är den som är mest skonsam mot mina fingrar av dem jag har använt :) Har dock inte prövat någon av dessa så jag har ingen aning om hur de är jämfört med varandra

Svar: Jag använde bara Ciens i flera år så jag håller med om att den är billig och bra. Problemet för mig är tillgänglighet. Den finns ju bara på Lidl och jag har inget sådant på promenadavstånd.
Sminkan

Postat av: Little Miss Nailpolish
Publicerad 2012-08-19 18:31:32

Bra med tips från nån som verkligen testat vad de går för! :)
Min favorit är Depends gröna, både burken man doppar fingrarna i och den i flaska. Har aldrig haft så starka och fina naglar som när jag började med den!

Svar: Depends gröna är väldigt bra för den torkar inte ut naglarna. Den är lite sämre på att lösa upp lack dock.
Sminkan

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-08-19 19:25:51

Jag handlar ALDRIG på Lidl. Utom när jag knallar förbi o köper typ 4 flaskor remover åt gången. Dom tittar lite konstigt på mig men who cares! :) På "Inn & Finn" (butiker Sthlm) köper jag 250 ml flaskor Gunry med Aceton som kostar mellan 20-30 har jag för mig. Funkar prima. Även där gärna 2 åt gången, så har jag i skåpet.

Svar: Gunry-removern lät spännande! Måste prova det när jag tar mig in till stan och shoppar i fysisk butik.
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-20 08:58:36

Jag minns att jag också gillade den blå förut, för den luktade rätt gott. Men var sjukt prisovärd, så jag köpte den bara en gång någonsin.

Svar: Ja, den är oerhört odryg... Nå, det är ju roligt att prova men än så länge har Cien och Depends blå behållit sina tätplaceringar.
Sminkan

Postat av: Jenny
Publicerad 2012-08-20 12:52:34

Måste nog testa Cien tror jag, har Depends röda och gröna hemma, den gröna har jag svårt för p ga lukten. Använder även Gunry och den gillar jag skarpt trots acetonet, här finns Gunry även på CityGross :)

Svar: Ja, den gröna från Depend luktar verkligen inte gott.
Sminkan

Postat av: Erika
Publicerad 2012-08-20 20:46:01

Sist och ända gången jag använt den blå så fick jag stora vattenblåsor på händerna, som sedan sprack och huden försvann. så min erfarenhet av den e inte något vidare =/

Svar: Åh nej! Vad hemskt! Du måste vara allergisk mot något i den. Akta dig!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela