Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Beach Cruise-r

Publicerad 2012-08-22 05:35:00 i Naglar i rosa,

Igår beslöt jag mig ju för att ta mig igenom alfabetet med oprovade lack, alla fall merparten oprovade lack, i Nailin' It-anda. Jag tyckte det var en så rolig idé! Nåväl, jag har nu gett mig ut på min egen alfabets-odyssé och hoppas ta mig i hamn på Z men vem vet hur det går. Jag tar mig alla fall tll B som i Beach Cruise-r.
Beach Cruise-r är ett av lacken i China Glaze sommarkollektion Summer Neons. Det är en sorts mellannyans mellan lila och rosa men jag tänker kalla den rosa när jag stoppar in den i en kategori. Den var lättlackad och trevlig precis som mer lila men ganska lika Under the Boardwalk. Tre lager på mina bilder och det torkade fort med ett lager Seche Vite.
Jag tycker verkligen det är en snygg färg även om jag inte skulle kalla den neon. Det är inte så många av Summer Neons som faktiskt är neon "på riktigt" även om färgerna är lysande och starka. Det här är en färg som kunde ha ingått i vilken sommarkollektion som helst men det betyder inte att jag är besviken, tvärtom, jag gillar det verkligen och det är bärbart och funkar även om man inte vill ha naglar som skriker "här är vi!" hela tiden men ändå tycker det är roligt med färg.
Det är ett fint, rosa skimmer som inte är så framträdande på naglarna i lacket och som sagt, ett av kollektionens bästa lack att måla med. Det är också det sista lacket jag har att visa av dem jag köpte från kollektionen. Jag har inte alla så det blir ingen kollektionssammanfattning men jag funderar på att göra en rankning/sammanfattning av dem jag har. Vi får se. 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-08-22 06:28:14

Oh, den här är underbar! Jag håller med att det inte är neon men sååå vacker och somrig ändå!

Svar: Ja, den är härlig!
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-08-22 07:40:53

Den ser jättefin ut på dig! Ser ut att påminna en del om Orly La Vida Loca?

Svar: Det kan jag inte säga för det lacket har jag inte. Det är vackert alla fall, det kan jag säga!
Sminkan

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-08-22 07:51:04

Det är en fin och pigg färg, men jag tycker mig ha sett snarlika, men lite snyggare på dina klor tidigare.

Svar: Kanske det. Den är inte så annorlunda men den är trevlig, lättlackad och fin!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-22 08:36:20

Roligt att jag verkligen tycker att det ser extremt lättlackat ut! Fin färg också, men inte tillräckligt för att jag ska bli lockad! Du får jättegärna göra en sammanfattning av de du har dock, för sånt gillar jag. :D

Svar: Sammanfattning gjord!
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-08-22 09:12:09

Den här gillar jag fastän den kategoriseras som rosa :)

Svar: Ja, men den är lite lila också. :D
Sminkan

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-08-22 09:44:20

Det här gillar jag verkligen. Färgen är verkligen starkt och djup på något sätt. Hoppas jag kan hitta ett lack som börjar på A idag. :)

Svar: Ja! vad spännnade!
Sminkan

Postat av: Linda
Publicerad 2012-08-22 10:10:43

Ser ut som en rätt lättburen fin färg :)

Svar: Ja, det är det!
Sminkan

Postat av: Mia
Publicerad 2012-08-22 11:43:35

Jag uppskattar verkligen dina rankningslistor, oavsett om du har alla lack ur en kollektion eller inte.

Jag har alltid gillat nagellack, men aldrig varit speciellt insatt. Först nu har jag börjat följa nagellacksbloggar på allvar. Därför har jag en fråga som kanske är korkad. Jag undrar hur man vet om ett nagellack är jelly eller creme. På nageln fattar jag ju hur man ser skillnad, men i flaskan?

Svar: Jag vet inte om man alltid kan det. Om man tar upp penseln kanske, men inte självklart att man kan det annars.
Sminkan

Postat av: Lovisa
Publicerad 2012-08-22 13:57:00

Det har varit mycket rosa på olika bloggar nu, det här är verkligen en av de snyggare nyanserna!

Svar: Ja, den är jättefin!
Sminkan

Postat av: Aila
Publicerad 2012-08-22 17:05:52

Gillar inte rosa, men det här var tamejfan läcker!

Svar: det är verkligen det!
Sminkan

Postat av: mona
Publicerad 2012-08-22 23:04:56

Funderar på att köpa ett till från denna kollektion...Vilket ska jag ha? Detta eller Under the boardwalk? Litar så blint på dig, gumman!

Svar: Under the Boardwalk är snäppet snyggare i färgen men den är ett krämlack så vill du ha skimmer så är Beach Cruise-r det du ska välja. Båda är väldigt snygga. Jag tror mitt råd är att ta det som är mest olikt det du redan har i samlingen.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela