Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Up Colors Azul Disco

Publicerad 2012-04-25 06:11:44 i Naglar - holografiska lack,

Tusen tack alla fina människor för alla era kommentarer i mitt förra inlägg. Jag har suttit här en stund nu med min kaffekopp och gråtit och tänkt att det är fantastiskt att så många vill stötta mig i min sorg. Människor som faktiskt knappt ens känner mig. Ni är generösa och godhjärtade och jag är tacksam. Det känns konstigt att bara sätta igång och köra det vanliga programmet här på bloggen men den har fungerat som distraktion när jag haft det jobbigt förr så jag tänker försöka. Det här är den manikyr jag råkade ha när jag åkte till veterinären med Edit för sista gången igår. Den var vald för att matcha Signes ögon nu i helgen och jag hade hoppats lyckas ta en bild på min hand och Signe så att man kunde se likheten. Den är exakt samma blå. Jag lyckades aldrig ta den bilden för annat kom i vägen men jag har ju fortfarande lacket på så vem vet...
Det här är tre lager av lacket, jag målar relativt tunna sådana då penseln är sladdrig och med mycket lack tyngs den ner och blir väldigt svårmanövrerad och släpper lacket ojämnt. Jag har provat alla mina Up Colors holon och av dem är de mest holografiska de båda blå. Mer än så här kan man alltså inte få ur dem oavsett ljus.  Den påminner lite om Milanis blå men jag har ett minne av att Milanis fick tydligare regnbågar. Det här är alltså inte mitt första hand val om jag vill ha en kraftfull upplevelse av regnbågar men jag gillar den blå färgen och den har ju lite extra djup i skugga i och med skimret som då blir till silver och den får ju till färgfält alla fall, i solen. Diffusa färgfält, men det är bättre än ingenting.
Signe ville inte bli fotad så att man kan se hennes blå ögon. Hon och Siri har mest sovit igår. Och kramats. Så här.

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-04-25 06:31:28

Det tar ett tag att komma över en sådan sorg och man behöver bli distraherat ifrån det ett tag... Signe och Siri ser otroligt söta ut ihop. Hoppas du kan få en bild på din hand och hennes ögon :) Lacket ser också fint ut även om jag hade velat ha mer holoeffekt...

Postat av: Nail Polish Anon
Publicerad 2012-04-25 08:05:53

the cats are so cute napping together!!!!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-04-25 08:08:14

Vilken vacker blå färg!



Och ja, visst känns det konstigt att blogga på som vanligt när något riktigt jobbigt har hänt, men jag håller helt med om att bloggen kan vara ett bra stöd och en bra distraktion.

Postat av: Karianne
Publicerad 2012-04-25 08:15:21

Nydelig lakk! Har tenkt masse på deg, skjønner at det er tøft nå. Klem!

Postat av: Nailsbybellan
Publicerad 2012-04-25 08:36:27

Sorgen att förlora ett husdjur är bland det värsta som finns :( tur att Siri och Signe finns och kan trösta dig!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-04-25 09:20:02

Mmm, jättefint lack. Hoppas jag kan få till en holo till på fredag. I sorg kan det vara skönt att ha något annat att tänka på emellanåt. Annars blir man ju urlakad av alla tårar.



Finns det något gosigare än två missar som kramas?

Postat av: åsa-li
Publicerad 2012-04-25 10:05:48

Hej Sminkan! Beklagar din förlust och sänder dig mitt deltagande i sorgen. Då jag själv har husdjur känner jag med dig. Är tacksam att du orkar blogga då Sminkan är min absoluta favoritblogg <3

Postat av: Verunka
Publicerad 2012-04-25 11:26:53

Nothing compares to the beauty of Signe's eyes, though this polish is exceptional - like sky, a little sad but still pretty, and there's a hidden rainbow in it which sure stands for better and happier tomorrows, I think :-)

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-04-25 12:07:16

Jag vet precis hur det är, ibland behöver man annat att distrahera sig med så att inte sorgen tar överhand.



Väldigt vackert lack är det!

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-04-25 15:33:31

Åh, jag blir så ledsen för din skull! Det gör så ont när ens älsklingar försvinner från en! Stora, stora kramar!!!

Postat av: Annie
Publicerad 2012-04-25 18:01:09

Jag vet inte vad jag ska säga, tycker att det är så väldigt sorgligt alltihop.... En stor kram till dig i alla fall!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-25 19:51:23

Jag känner mig helt hemsk som inte svarar individuellt på era kommentarer. Jag lovar att bli bättre snart igen.



Ni är fantastiska som kommer med era vänliga, varma och stöttande kommentarer. De värmer verkligen och jag är tacksam.



Lacket sitter kvar fortfarande. Jag har ingen inspiration att byta just nu så vem vet, det kanske blir en bild på naglarna och Signes ögon. Just nu sover hon dock. Siri med. Signe har varit så oerhört kelig nu, suttit i knät hela tiden, men Siri är lite orolig och undrar varför Edit inte är hemma.



Jag är oerhört känslomässigt utmattad och också trött så in i märgen. Det är som all energi runnit ur mig. Ska försöka sova tidigt i natt, precis som igår. Tog en sömntablett då för att inte ligga och grubbla och gråta. Det var nog bra för jag ska ju orka jobba... Fattar inte att jag kan vara så trött nu trots att jag sov nästan nio timmar.



Nå, det var väl det. Tack alla för er medkänsla.

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-04-26 06:02:06

Sminkan. Låt det ta den tid du behöver o gör saker i den mån det känns bra för dig. Alla förstår och ingen förväntar sig nånting. This too shall pass.

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2012-04-26 09:32:22

Jag vet att det känns tungt men du har fler goa pälsbollar att söka tröst och närhet hos.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-27 06:19:20

Kitty! Ja, jag tror inte det blir så stor skillnad för er. Jag behöver lite distraktion. Men jag har tappat vad gäller bloggläsning hos andra. Jag är så trött och uttömd liksom...



Kajalen! Ja, det har jag. Men det är hemskt att förlora någon som varit en del av en i 18 år.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela