Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sally Hansen Nail Prisms Pink Amber

Publicerad 2012-04-12 07:37:47 i Naglar - duokromatiska,

Jag tänkte att jag skulle vara lite vårig och plocka fram en ljus färg idag. Jag har inte tömt kameran på ett tag och jag har faktiskt bilder på ett rosarött lack i den, eller två till och med, men de bilderna får vänta tills jag kommit hem till Stockholm igen. Idag ska vi åka hem faktiskt, men förmodligen på eftermiddagen. Jag var hos veterinären i tisdags och tog blodprov på Edit. Det visade sig att jag hade rätt i mina misstankar och hon har hyperthyroidism. Hon har gått ner väldigt mycket i vikt senaste månaderna och även om hon alltid varit liten och smal så är hon nu riktigt mager. Jag har varit så orolig att det skulle vara något värre, som cancer, men det är det alltså inte. Nu på förmiddagen ska jag åka till apoteket och hämta hennes tabletter och så börjar hon medicinera morgon och kväll. Sen ska vi packa våra saker, äta lunch och åka hem.
Det blir en arkivbild på min snuttis eftersom det här är ett arkivinlägg vad gäller bildmaterialet. Nej, men för att jag inte har tömt kameran och för att jag vill ha en bild på henne eftersom jag skrvit bara om henne och inte om lacket hittills. Nu ska jag skriva om lacket.
Pink Amber är ett av Sally Hansens Nail Prisms. Det påminner lite om Nubar Pink Flame men är mjukare och blekare i färgerna. Som ni ser är det duokromt i rosa och ljusorange. Det är väldigt sött och som de flesta Nail Prisms kräver det tre lager och har bra egenskaper. Jag är väldigt förtjust i de här lacken och tycker det är sorgligt att Sally Hansen valt att sluta tillverka dem. Det är bra och roliga lack med bra penslar och suveräna duokroma och multikroma lack. Tack och lov har jag köpt mina för flera år sedan, i huvudsak, och då kostade de mellan två och tre dollar styck, vissa mindre än då. De går fortfarande att köpa billigt, många till de priserna jag betalalde fortfarande, på eBay. Några av dem har dock blivit dyra, bland dem till exempel Turqouise Opal som jag hoppade över då jag tyckte det räckte med Garnet Lapis... Gissa om jag ångrar mig nu.

Kommentarer

Postat av: Helena
Publicerad 2012-04-12 10:54:32

Det där lacket gillar jag väldigt mycket. Superfin färg.

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-04-12 13:38:15

Så vacker lack!

Och lilla Edit- krya på<3

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-12 15:50:09

Helena! Jag är kär i nästan alla mina SHNP! De är suveräna!



Sanna! Ja, vackert! Och Edit kommer snart må bra. Hon ska ta sina tabletter några veckor och sen blir det nya prover för att se att hon har rätt dos.

Postat av: CC
Publicerad 2012-04-12 18:54:56

Det är sköldkörtelsgrejen eller hur? Camelot låg på gränsen på det också...

stackars Edit...kramar från oss

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-04-12 19:14:04

Vad bra att det inte var cancer. Hoppas Edit tar tabletter lätt.

Lacket är väldigt vackert! Har funderat på dessa lack lite från och till men det har inte blivit av än...

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-12 19:56:41

CC! Japp, det är sköldkörteln. Tack och lov såg alla andra värden bra ut just nu. Hon kommer snart må bra igen hoppas jag.



MNPO! Ja, lätt och lätt... Jag tänker inte utsätta henne för kirurgi när hon är så gammal. Det har gått bra idag alla fall.

Du måste skaffa några Prisms. Det är fantastiska lack och än så länge väldigt prisvärda.

Postat av: Annie
Publicerad 2012-04-12 20:13:17

Aww stackars Edit... Men hoppas att hon blir bättre nu! Vad snyggt detta är är då... Kanske måste skaffa mig ett ebay-konto snart....

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-12 21:04:57

Annie! Ja, det är bra att veta vad som är fel. Min plan är ju att hon ska leva och må bra i minst fem år till. :D

Postat av: Verunka
Publicerad 2012-04-12 21:41:03

So, swinging on a duo- and multichrome wave? :)

This one looks like a sunset over the Caribbean sea. Nice!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-12 22:06:27

Verunka! Yes, it has a lovely sunset coloring!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela