Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Revlon Facets of Fuchsia

Publicerad 2012-04-04 06:20:29 i Naglar - glitter för layering,

Glamour håller ställningarna på mina naglar, det är fortfarande inte slitet och jag kan alltså inte med att ta bort det trots att jag fick en massa vackra nagellack från Tyskland igår. Det var en mängd gröna och blå skimmerlack som hittade hem till mig som jag ser fram emot att bära. Inget av det är det dock som jag visar idag. istället är det ett arkivinlägg som kommer här. 
Facets of Fuchsia över svart. Lila glitter, olika storlekar, och ganska likt Lippmanns Bad Romance kan jag gissa, fast jag äger inte den. Massor med överlack behövs. Här är det ett lager som hunnit ätas upp trots att det var rätt nylackat när jag tog bilderna. Det behövs mer alltså. Jag brydde mig inte om att lägga på mer överlack för jag tog av det ganska omdelbart. Det är lustigt, jag älskar Lippmanns Ruby Red Slippers och Across the Universe som ju är samma typ av glitter men av någon anledning är inte Facets of Fuchsia lika tilltalande för mig. Jag tog av det inom några timmar och har inte återvänt till flaskan. Jag planerar dock att göra ett nytt försök i framtiden innan jag helt ger upp. Vad tycker ni? Är det ett lack i er smak?

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-04-04 06:43:45

Helt i min smak, både glittertypen och färgen! Jag har dragits till den här sortens glitter sista tiden.

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-04-04 08:39:14

Det ser väldigt tjusigt ut på dina bilder och jag har nyligen beställt Bad Romance så jag hoppas att jag kommer att gilla det. Borde nog köpa på mig mer överlack...

Postat av: Verunka
Publicerad 2012-04-04 09:04:47

I saw this a few days ago on some blog and I couldn't take my eyes off it. The same now. Oh, God, why is it so beautiful? I need to study for a test, not gazing on those photos whole day! :-)))

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-04-04 10:10:58

Vilket vackert lack!

Postat av: Else
Publicerad 2012-04-04 12:11:53

Weeeeee, what a pretty, pretty purple! Eller fuchsia som de själva kallar den, jag ska inte bråka;) Som den skata jag är kan jag inte låta bli att sucka hänfört, glitter och många sådana<3 I need to buy this or BR...

Snälla ge lacket ännu en chans, det är för vackert för at ligga i en låda, det förtjänar en plats i solen på dina fina naglar:)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-04 13:21:26

MNPO! Jag med men just den här var inte lika fantastisk. Kanske för den är lila...



Pamsan! JA, överlack behöver man i massor.



Verunka! It is so pretty on everybody else but I wasn't thrilled with it on me.



Kerstin! Ja, det är fint. Jag bara klickade inte helt med det.



Else! Ja, det ska få fler chanser. Jag funderar på att lägga det över ett snyggt lila lack istället för svart.

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-04-04 18:00:23

Vackert Vackert! Inte otippat att jag skulle tycka så :) Har precis som Pamsan oxå beställt hem Bad Romance nyligen, hoppas det blir lika fint som detta.

Postat av: CC
Publicerad 2012-04-04 19:09:30

Jag tycker det är jätteläckert!! Fast själv orkar jag aldrig med glitterlack, så jobbigt att få bort...

Postat av: Annie
Publicerad 2012-04-04 21:04:06

Åååh vad tjusigt! Jag älskar såna här lack på andra, kanske inte riktigt lika mycket på mig själv...

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-05 06:39:17

Kitty! Det är nog finare. :D



CC! Jag brukar inte ha så stora problem med det. Fast dina naglar är ju så mycket längre än mina förstås...



Annie! Ja, jag förstår hur du menar. :D

Postat av: EkoJante
Publicerad 2012-04-06 12:26:29

Det här var superglammigt. Läckert!

Postat av: Yolii- in London
Publicerad 2012-04-06 14:46:32

Gorgeous! Har detta fran revlon men har inte riktigt testa ordentligt an..x

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-07 07:56:28

Ekojante! Kul att höra av dig! För du är sminkjante, eller hur?



Yolii! Jag ska göra några fler försök med det. Jag tyckte inte det här blev så bra som jag ville.

Postat av: Linda
Publicerad 2012-04-08 17:42:13

Superfint lack och jättefin blogg. Har du några bra tips på nätsidor där man kan beställa billiga lack, tex OPI, Orly, Zoya, Essie... Fortsatt glad påsk!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela