Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Påsksmink med Ben Nye

Publicerad 2012-04-07 14:06:00 i Emmas FOTD 2012,

Det är lätt att glömma bort att det är vår och påsk när snön vräker ner utanför. Det gör den här just nu, men förhoppningsvis har den slutat till påskafton när ni får se det här. I skrivandets stund är det alltså långfredag, men jag vill inte konkurrera med holonaglarna och spar alltså lite på sminket. Sminket är ifrån skärtorsdagen, jag var ledig men inte Erik och då tyckte jag att jag kunde passa på att göra nåt kul smink. Först och främst tänkte jag att det kunde ju vara kul att vara lite rosa på skärtorsdagen, men sen bestämde jag mig för att göra en riktig påsksminkning i gult och rosa, det är väl i det närmaste en påskklassiker här på bloggen. När jag väl satt med min underbara Ben Nye-palett så bestämde jag mig för att använda den orangea skuggan också, dels för att den är fin och dels för att jag tror att det blir lättare att få snygga övergångar med en orange mellan den rosa och gula. Slutresultatet ger lite solnedsgångskänsla tycker jag, vad tycker ni?

Hyn

Foundation: Bare Minerals Originalfoundation i Golden Fair

Concealer: MAC Select Cover Up Concealer NW 20

Puder: Fyrinnae Rice Powder Primer

Rouge: MAC Mineralize Blush Pleasantry

Ögon
Ögonbryn: Laura Mercier Brow Definer i Soft
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance
Ögonskuggor: Ben Nye Luminere Grand Colour Pressed Eyeshadows i Sun Yellow, Tangerine och Azalea

Highlighter: Too Faced Spotlight

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Mascara: Clinique Lash Power Mascara

Lösögonfransar: Dimples 114

 

Läppar

Läppstift: MAC Hight Tea



Här valde jag lite andra basprodukter än vanligt och upptäckte till min förfäran att min hud blev galet torr av min Bare Minerals Foundation. Jag tyckte personligen att min hud såg skräckinjagande ut efter några timmar, men på bilderna är ju sminket fortfarande nygjort och fint. Rice powder primer är mitt vardagspuder, jag tycker det är mycket bättre än Fyrinnaes Oil Controlpuder och jag försöker göra av med lite av det smink jag har innan jag köper nya basprodukter. På ögonen valde jag min favoritbas, Shadow Insurance och så jobbade jag inifrån och ut med gult, som övergick i orange och så slutligen rosa. Jag tycker att alla min Ben Nyeskuggor är bra, men bland de jag använde här så kan jag säga att den gula och den rosa är helt fantastiska, så fantastiskt pigment och ändå lätta att blenda. Highlighter är Spotligt från Too Faced, jag orkade inte öppna lådan med singelskuggor och körde därför enbart på palettskuggor. Spotlight är lite väl mörk just nu egentligen, men jag tyckte att den bidrog till solnedgångskänslan på ett trevligt sätt. Eyeliner är den fantastiska från Clinique, den är suverän att måla med, lika lätt som en kakeyeliner men med bättre hållbarhet. Under ögat målade jag kajal, fransarna fick mascara och en extra skjuts med lösögonfransar av märket Dimples. Kinderna fick mycket Pleasantry, jag ville se påskrosig ut och läpparna målade jag med mitt favvonudestift High Tea. Enbart för Sminkans skull halade jag fram en gul tröja att fota i, hon har nämligen tjatat om att hon ville se mig i gult, påskigt så det förslår blev det alltså:) Lägg extra märke till örhängena som är en rätt perfekt matchning till skuggorna.

Kommentarer

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2012-04-07 14:34:09

Jättefint! Vad bra du passar i gult, tröjan är superfin på dig. En sådan vill jag ha. :)

Postat av: Vikab
Publicerad 2012-04-07 16:17:34

Färgrikt och fint! Och jag gillar örhängena!

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-04-07 16:27:34

Väldigt fint och passande inför påsk!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-04-07 16:33:25

Älskar färgerna! De passar finfint till påsk också. :-)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-07 19:33:54

Hurra! Du visar den gula tröjan!! Hel perfekt! Den var ju snygg dessutom! Du gjorde mig så himla glad nu, Emmisen, du har ingen aning! Jag valde verkligen rätt när jag valde dig! ♥

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-04-07 20:44:13

Mrs Data: Tack! Ja den är fin, det en vacker gul...



Vikab: Tack! Jag med!



MNPO: Tack:) Ja visst är det:)



Nailtastic: Tack. Jag tycker med att de är superfina, och så är det grymt skimmer.



sminkan: haha, vad bra att du gillade den:) Och vad bra att du fortfarande är nöjd med ditt val:)<3

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-04-07 21:18:26

Otroligt fint!

Jag hade gult och rosa igår!

Great minds think alike!:)

Postat av: Annie
Publicerad 2012-04-07 21:53:57

Vad fint och vårigt! Örhängena passade jättebra till också!

Postat av: Amanda
Publicerad 2012-04-07 23:09:34

Jättefint verkligen!

Postat av: Verunka
Publicerad 2012-04-07 23:52:07

Wow, such positive colours are always invited! :) It reminds me of some cocktail, and of course - summer! Yesterday my Monaco palette by Sleek just arrived so I'm looking forward to make some bright look, too!

Nice one, Emma, I like it much ;-)

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-04-08 10:05:28

Så fin sminkning med härliga färger!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-04-08 10:14:06

Sanna: Tack! Ja så är det såklart:)



Annie: Tack:) Ja visst gör dem, jag är mycket belåten med den matchningen.



Amanda: Tack så mkt:)



Verunka: Wow thanks. I really like the colours, their so happy and I think they look really nice together. Wonderful with a new palette!



roxcat: Tack så mkt raring:)

Postat av: Martina J:son Gren - Colourize Me
Publicerad 2012-04-08 17:36:10

Sjukt snyggt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-04-08 18:27:07

Martina J:son Gren - Colourize Me: Tack så mkt!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-04-10 07:52:41

Underbart fint!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-04-10 19:59:29

Kerstin: Tack så mkt:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela