Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Påskaftonssminket

Publicerad 2012-04-17 16:00:00 i Emmas FOTD 2012,

Jag ligger lite efter med sminkvisandet, när det är långhelg blir det som regel lite mer smink producerat men det är ju inte alltid samma sak som att antalet sminkinlägg blir fler. I påskas gjorde jag tre sminkningar varav två förevigades med kameran. Den färgglada har ni redan sett, nu tänkte jag att jag skulle visa er en mer neutral sminkning som jag bar på påskafton. Vi skulle hem till Eriks mamma på påskbord och jag kände inte för att vara alltför färgglad i mitt smink. Jag hade dessutom en ny locktång och valde därför att lägga fokus på mitt hår och skapa lite påsklockar.

Hyn

Foundation: Idun Minerals Freja

Concealer: MAC Studio Sculpt Concealer i NW 20

Puder: Elemental Beauty Matte Powder

Rouge: MAC Mineralize Blush Love Thing

Ögon
Ögonbryn: Laura Mercier Brow Definer Warm
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance
Ögonskuggor: Coastal Scents Hot Pot ME014 och ME020 samt Too Faced Night Fever

Highlighter: Brite Bird Cream Cat

Eyeliner: Clinique Brush On Cream Eyeliner i svart

Mascara: Clinique Lash Power Mascara

Lösögonfransar: Ardell Wispies

 

Läppar

Läppstift: MAC High Tea

 

Tanken var att ögonlocket skulle vara lite persikoskimrigt med en mörkare globlinje. Dessvärre så var skuggorna i Winterberry Palette inte så persikofärgade som de såg ut i asken, ögonlocket blev alltså mest bara ljust med en mörk globlinje. Jag tycker att det blev fint i alla fall så jag ska inte klaga. Locktången är OBH Nordicas konformade ifall nån är nyfiken. Jag köpte min på Net On Net, har bara testat den en gång och utifrån det resultatet är jag riktigt belåten.

 

Kommentarer

Postat av: Verunka
Publicerad 2012-04-17 16:15:27

Such a beauty look and such lovely hair! You should wear curls more often ;-)



I wanted to ask you a question - do you dye your hair with henna? Because it looks exactly like henna colour.

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-04-17 17:42:20

Jättefint Emma!

Håret ser fantastiskt ut! <3

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-04-17 18:08:37

Vad fin du var i håret! Dessutom passar du ju jättebra i rött.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-17 18:17:14

Jättesnyggt!

Postat av: marybeth
Publicerad 2012-04-17 18:55:22

Vackra vackra du! Altid lika fint sminkad och ditt hår! OMG vilka lockar, jag är sjukt avundsjuk. Jag tycker sminket blev riktigt fint och visst ser man ändå en viss persikoton, det tycker jag allt :) Så roligt med smink :D



Ser att du också skaffat Idun minerals foundation, vad tycker du om den?

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-04-17 20:53:18

Vilka tjusiga lockar :) Jag önskar ibland att jag hade kvar mitt långa hår (jag klippte mig kort i slutet av januari efter ca 15 års långt hår... Jag håller fortfarande på att vänja mig vid mitt korta hår :D )

Sminket blev väldigt mjukt och fint!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2012-04-18 13:12:57

Vackert Emma! Och vilken hår sen! :D

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-04-18 22:10:28

Så fin sminkning, och lockarna ser helt underbara ut! Jag har fortfarande inte lyckats posta nåt inlägg med mitt påsksmink ännu... =)

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-04-19 08:01:58

Jättefint, både smink och hår!

Postat av: Ylva / Euphoric Green
Publicerad 2012-04-20 13:09:26

Vad snygga ögonbryn du har!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-04-21 15:06:13

Verunka: Thanks! I would love to, but I often find myself running out of time when my make up is done, and then their is unfortunately no time for curls.



No, I don't dye it when henna, I use Wella Colour Touch, I think the colour is 5.4.



Sanna: Tack raring:)



Pamsan: Tack! Vad roligt att du tycker det, jag har inte röd kläder så ofta...



Sminkan: Tack:)



marybeth: Åh tack, vad snäll du är! Ja jag köpte den i höstas och använder den nästan varje dag, i alla fall varje vardag. Jag tycker den är superbra, fin naturlig finish och så blir den inte torr. Till kvällsbruk händer det dock att jag vill ha ngt som täcker mer ibland, men dagtid är den verkligen perfekt. Dessutom tål den faktiskt en hel del vatten, snytande etc och det tycker jag är himla bra...



MNPO: Tack! Jag kan förstå att du saknar det. Långt hår är fint, men det är kort också och det är ju roligt med lite förändring:)



Zizzie: Tack så mkt:)



roxcat: Tack! Ja men ad skönt, då är jag inte sist ute:)



Kerstin: Tack tack:)



Ylva: Tack så mkt!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-04-27 19:00:46

Lockarna är to die for! Och du är lika vacker som vanligt! Lite extra vacker till och med då håret var extra fint här!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela