Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nya lack från närbutikerna

Publicerad 2012-04-05 12:04:00 i Emmas sminkväska,

Sminkan visade ju igår alla sin nya tjusiga exotiska inköp. Jag har med köpt nya lack och tänkte att jag skulle visa dem. Till skillnad från Sminkan är mina lack från svenska butiker och alltså betydligt lättare att få tag på. De har dessutom rätt rimliga priser, jag handlar inte OPI och Essie i svenska butiker då de är så extremt överprissatta, men det finns ju andra lack med betydligt trevligare prislapp. Den här och denna veckan har jag införskaffat ett helt gäng från H&M och Kicks. Alla har en prislapp knappt 40 kronor och H&M-lacken innehåller 9 ml medan Kicks-lacken innehåller 8 ml. De snittar alltså på ett mililiterpris på 4,39 kronor respektive 4,88 kronor, vilket jag tycker är helt okej. Jämför med OPIs svenska mililiterpris på 10 kronor jämt och OPI har ändå inte värsta mililiterpriset, det är stora flaskor, ej att förglömma.

Lacken som fick följa med mig hem från H&M är från vänster till höger, Lady Luck, Nail Him, Pinkastic och Peach Me Soon. Jag var främst ute efter korall och persika i min första lackhaul men då fanns inte Peach Me Soon inne och jag kompletterade därför med den ett par dar senare. De andra är ju varken korall eller persika, men de är förbannat fina och färgglada, den typen av lack som lockar mig på våren helt enkelt.
Från Kicks har jag köpt en hel radda, men vid första köpet fick faktiskt bara Frosted Cupcake och Juicy Crush följa med hem, det är de ni ser längst till vänster. Jag hade dock Frosted Cupcake i förra veckan och föll som en kägla för lacket och var helt enkelt tvungen att köpa de andra krämlacken från samma kollektion. De övriga är Riviera Chic, Chilly Bellini, Desert Mirage och Macaron Pink. Macaron Pink är inte från vårkollektionen och jag betvcivlar faktiskt att jag behövde den, jag blev nog lite väl ivrig tror jag. Den är hur som helst en söt neutral rosa och är den lika bra att måla med som Frosted Cupcake så tror jag nog att jag kommer använda den.
Har ni köpt några nya vårlack? Vill ni köpa nya vårlack? Vad känner ni sug efter nu i vår? Jag har drabbats av krämsug och längtan efter persika och korall vilket är väldigt olikt mig, måste vara vårsolen:)

Kommentarer

Postat av: Helena
Publicerad 2012-04-05 13:15:46

Jag gillar både HM:S och Kicks lack tycker dom är prisvärda.



Köpte pastelligt gult från Kleancolor och persikofärgat från Barielle. Sen har jag ett alldeles citrongult från HM som väl får räknas som vårlack tycker jag. Vet inte riktigt om jag räknar med dom från CG:s Electropop kollektion som vårlack.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-04-05 14:49:06

Fina inköp! Jag tror jag ska slå till på Nail Him, stod och höll i det häromdagen, men det blev inget köp då. Dumt, för det är en härligt lysande blå! :-)

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-04-05 15:26:05

Vilka fina lack! Lady Luck ligger farligt till nu när min shoppingfria månad är över :)

Postat av: Annie
Publicerad 2012-04-05 16:02:34

Ååh jag ser att det vore lämpligt med en sväng ner på stan snart.. Mycket fina lack :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-04-05 17:03:29

Helena: Ja det är de verkligen!



Ja men det låter väl som trevliga vårlack. Hmm, de marknadsfördes väl som vårlack? De känns rätt våriga...



Nailtastic: Visst är det! Ja det är ett härligt lack, kan tänka mig att det är fint att toppa med holo:)



Kerstin: Ja vsst! Jag har köpt en sån till Sminkan med, tyckte den var himla vacker...



Annie: Ja det finns en del kul i lackväg i butik just nu helt klart, så en titt skadar nog inte:)

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-04-05 17:52:49

Jättefina lack! Det ska bli kul att se dem! Pasteller lockar mest just nu...

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-05 20:01:58

Macaronen var ju inte så tokig! Alla lacken ser fina ut och jag ser fram emot en massa korall och persika från dig här på bloggen. Det är ju vad alla läsare vill se också och jag är fortfarande besatt av mörka färger.

Postat av: Vikab
Publicerad 2012-04-05 20:14:03

Lede frestare! Blev tvungen att köpa Kicks Frosted Cupcake nu.

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-04-06 10:00:00

MNPO: Ja visst är det:) Aha där ser man. Ja då finns det ju en hel del fint att köpa just nu:)



Sminkan: Nej tokig är den inte, den är söt och fin, men behövde jag den? Knappast, men vad tusan. Ja men vad bra isf:)



Vikab: Ja förlåt, jag beklagar. Eller nej, Frosted Cupcake är kalas, du ska vara glad att jag frestade dig:D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela