Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nerd Lacquer Webinarmy

Publicerad 2012-04-04 18:05:45 i Naglar i grönt,

Webinarmy kom ju idag på posten. Det var det lack som lockade mest i min stora lackskörd. Det är härligt smaragdgrönt med glitter i grönt och turkos och skimmer i samma färger. Det är lysande och gnistrande på fingrarna. Jag älskar det! Det funkar till och med efter ett höjdarlack som Glamour där andra lack brukar kännas rätt platta och tråkiga som kontrast.  
Det ni ser är två lager. De är lättlackade och torkar snabbt. Penseln ger bra kontroll och fomrulan är enkel att kontrollera. Inga klagomål alltså.  De oliga storlekarna på glitter och så skimret på det ger lacket djup och liv. Glittren syns men blir inte lltför prominenta i och med att de hamnar lite under skimret och dessutom går de ton i ton med basen och därför känns de inte påträngande eller oroliga. Lacken upplevs som en enhet, eller helhet, och det gör att det inte triggar min latenta glitter-OCD.
Visst är det vackert! Jag är så förtjust i Amandas lack. De har enastående formula och bara det gör dem till vinnare. Sen gillar jag glittren och skimret i kombination även om många tycker att glittren drunknar i den skimrande basen så är det uppenbarligen något som passar mig.
Det här lacket får mig att tänka på drakar och havsormar. Det är en så underbar grön. Mina bilder gör den inte rättvisa. Inga bilder jag sett gör den rättvisa, men det gäller för all Nerds. De måste provas för att man ska få en rättvis bild av dem.

Kommentarer

Postat av: Rebecka
Publicerad 2012-04-04 20:40:38

Så vackert! Kan inte vänta tills du visar de andra :)

Postat av: Annie
Publicerad 2012-04-04 20:58:30

Det var verkligen en härlig grön!

Postat av: Aila
Publicerad 2012-04-04 21:43:35

Underbart!

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-04-04 21:52:39

Alldeles, alldeles underbart!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-05 06:36:23

Rebecka! Jag förstår det. Det är fantastiska lack!



Annie! Ja, den är ännu bättre i verkligheten!



Aila! Ja, det är det!



Kerstin! Jag är lite kär i det!

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-04-05 09:16:22

Oh så fint! Det måste jag skaffa så fort hon öppnar igen :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-04-05 10:23:35

Det ser alldeles fantastiskt fint ut! Vacker färg och fint glitter...

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-05 10:38:42

MNPO! Det är helt ljuvligt! Du kommer säkert älska det! Det har samma gröna färg som Ivanka, samma glittrighet också, men på ett annat sätt där det är en annan typ av glitter.



Emma! Det är jättevackert!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-04-05 11:12:09

Otroligt vackert! Det turkosa glittret gör också att det sticker ut.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela