Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Mangosvart sotning

Publicerad 2012-04-01 15:20:18 i Emmas FOTD 2012,

Kära Sminkan har ju visat sina alldeles fantastiska helgnaglar och jag tänkte att jag skulle fortsätta med att visa er mitt helgsmink. Igår hade en av mina bästa vänner födelsedagsfest vilket såklart var ett ypperligt tillfälle att ösa på lite ordentligt med smink. Även ett ypperligt tillfälle att använda min nya röda klänning från MQ, är mycket belåten med den och även med sminket.

Hyn

Foundation: Elemental Beauty Soft Focus foundation, en mix av färgerna Nude och Sunshine

Concealer: MAC Studio Sculpt Concealer NW 20

Puder: Elemental Beauty Matte Powder

Rouge: MAC Mineralize Blush Dainty

Ögon
Ögonbryn: Laura Mercier Brow Definer Warm
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance och GOSH Love That Beige
Ögonskuggor: MAD Minerals Wild Mango och Kryolan Matt Black

Highlighter: Brite Bird Big, Mean, Yellow Dog

Eyeliner: Clinique Brush On Cream Eyeliner i svart

Inliner: Elisabeth Arden kajalpenna i färgen Smokey Black doppad i MAC Fluidline Blacktrack

Mascara: Clinique Lash Power Mascara

Lösögonfransar: Ardell Hotties

 

Läppar

Läppstift: MAC High Tea

Förra sommaren återupptäckte jag ju skuggan Wild Mango från MAD Minerals och blev alldeles upp över öronen förälskad i den, vilket jag inte var när skuggan var ny i min samling. Jag tror att felet kanske var att jag försökte bära den till vardags, vilket man såklart kan, men den gör sig kanske ännu bättre som partyskugga i lite maffigare sminkningar. Här valde jag att använda den tillsammans med en svart skugga för att ge lite mörkare känsla. Basen är Shadow Insurance med lite topping av Goshkrämskuggan Love That Beige för extra klistrighet och lite skimmer. Wild Mango ligger på inre halvan av ögonlocket och Matt Black på den yttre samt även under ögat. Skuggorna har blendats samman ganska kraftigt och Matt Black fick i den vevan lite klädsamt mangoskimmer och gör alltså knappast själ för namnet Matt Black längre. Skuggorna blendades även uppåt och jag tog en vaniljvit highlighter från Brite Bird till hjälp. Eyelinern längs med fransraden är från Clinique,s om inliner använde jag dock en kajalpenna doppad i MAC Fluidline, jag tycker det blir så jäkla bra!!! Mascara, fransar, rouge och läppstift fullbordar looken som jag tycker blev riktigt festfin. Dessutom är jag nöjd med att ha köpt en röd klänning, jag har inte så mycket rött så den känns lite nyskapande i min garderob.

Kommentarer

Postat av: EkoJante
Publicerad 2012-04-01 15:47:07

Superfint. Färgglatt men ändå vackert!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-04-01 15:52:53

EkoJante: Tack så mycket! Att kombinera färgglatt med svart är som regel ett rätt säkert kort:)

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-04-01 16:53:03

Grymt snyggt! Wild Mango ser ser kanonfin ut!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-04-01 17:05:59

kerstin: Tack! ja den är det, så jäkla knallig och härlig!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-01 18:44:21

Otroligt snyggt! Dina ögon blev ju supergröna! Och klänningen passade ju ypperligt vad gäller färgen. Den var jättefint röd! Håret är också exceptionellt snyggt! Så blankt! Iiiih! Tjusiga Emma!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-04-01 20:52:10

Sminkan: Tack så mkt:) Ja jag fattar inte varför man inte framhäver att rött, korall etc framhäver gröna ögon väldigt bra. Alltid när det är prat om vad som framhäver gröna ögon säger folk alltid lila och rosa fast rött är ju egentligen den ultimata färgen till det. Tack igen:) Det är nyklippt och nyfärgat och känns fräschare än på länge...

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-04-01 21:22:06

Precis som Sminkan tycker jag att hela du ser underbar ut! Vad gör du för att få håret så blankt?

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-04-01 21:44:24

Nailtastic: Tack så mkt:) Hmm, det är nog plattången som gör det. Men sen så är mitt hår nyklippt och nytonat och det gör ju med en hel del. Fast plattången gör nog mest, man får ju in alla småhår med den också...

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-04-02 09:48:03

kanonsnyggt! Vilken perfekt vinge!

Postat av: Nail Polish Anon
Publicerad 2012-04-02 10:05:08

Dina ögon ser fantastiskt! Jag önskar att jag passar koraller ögonskugga! Ljusa apelsiner, rosa och röda ser fula på mig.

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-04-02 21:58:15

Sanna: Tack! Jag älskar Cliniqueeyelinern, den är så lätt att få till snygga vingar med...



Nail Polish Anon: Tack så mkt! Du har testat eller?:) Jag tycker att såna färger är förvånansvärt fina på skugga, men klart att de kan inte vara allas tepåse...

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-04-05 12:30:56

Superfint! Och än en gång blir jag påmind om att jag borde använda Wild Mango, den skuggan har råkat bli bortglömd hos mig.

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-04-05 17:05:03

roxcat: Tack! Ja du borde använda den, den är skitfin faktiskt. Min var bortglömd i ganska många år, men nu har den hittat ut i ljuset:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela