Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Kicks Macaron Pink

Publicerad 2012-04-10 19:51:26 i Emmas NOTD i rosa, lila och rött,

Som en liten kontrast till det tjusiga svarta glitterlacket Sminkan visade er innan så tänkte jag visa vad jag bär på mina naglar just nu, nämligen Macaron Pink från Kicks. Det är inte ett nytt lack men det är nytt för mig och efter min prickiga påskmanikyr kände jag för något diskret. Jag velade mellan denna och Desert Mirage och jag velade så jag lät Erik välja åt mig och då blev det denna. Ett bra val eftersom jag ju faktiskt burit Desert Mirage redan, om än bara på två naglar.
När lacken var nyinförskaffade så beklagade jag mig för Sminkan över att Macaron Pink och Desert Mirage nog var felköp. De känslorna har jag helt kommit över, jag gillar båda väldigt mycket nu. Macaron Pink skulle jag beskriva som en persokorosa färg. Det är kräm eller Jelly, jag har lite svårt för att greppa skillnaden. Det är ganska skirt, här har jag tre lager och det är inte helt opakt. Men fint och fräscht, perfekt för en jobbvecka!

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-04-10 21:45:01

Fint!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-04-10 22:10:18

MNPO: Visst är det:)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-10 22:27:14

Det är en färg som är lite överraskande på dig. Du brukar ju alltid påstå att nude är trist. Och det är ganska nude. ;D

Jag tycker sådana här färger är roliga men de är vansinnigt osmickrande på mig.

Postat av: Verunka
Publicerad 2012-04-10 23:19:25

Ha ha, my friend just tried to make macarons, they had the same colour ;-)

I like this shade, it's decent and elegant... and such shades are needed from time to time, I guess.

Postat av: Yolii- in London
Publicerad 2012-04-11 02:43:57

Va fint :) x

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-04-11 06:22:58

sminkan: Fast ibland gillar jag ju nude, jag har ju några OPInudes som jag tycker väldigt mycket om. Det är dock inte min favoritfärg, det är sant förstås...



Verunka: They were?! Well then they succeded with the colour I guess:) I like it to, nudes usually aren't my go to colour, but like you say, they're needed from time to time...



Yolii: Tack:)

Postat av: Verunka
Publicerad 2012-04-12 23:48:24

Emma, just have a look: http://udvouverunek.wordpress.com/2012/04/12/veronika-a-le-macarons/ My friend Veronika made two kinds of macarons. The second one - well, they are not the same colour like your polish, I should say. But never mind, both look great - her macarons and your nails! :)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela