Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Dollish Polish Zombie Flesh

Publicerad 2012-04-23 06:12:53 i Naglar i grönt,

Här kommer ett lack från Dollish Polish. Jag såg det på flera bloggar och blev sugen så jag köpte en miniflaska. Det ni ser här  är två lager, skulle ha behövt tre, för det är en viss flammighet. Färgen är en sorts grågrön med glitter i svart, vitt och grönt. Det gröna glittret är dessutom just glittrigt vilket inte de andra riktigt är.
Det var inga direkta problem med lacket, det flyter på men blir alltså lite strimmigt. Jag gissar att det skulle ha jämnat ut sig med ett lager till men var lite lat.
Idag började verkligen inget vidare. Jag har sovit dåligt och Edit har haft en period nu några dagar då hon äter väldigt dåligt. Hon är ju liten och mager redan innan och hon mår illa av att inte äta. Igår kräktes hon upp sin tablett mot hyperthyroidismen, men jag fick i henne en senare när hon ätit lite, och hon har kräkts nu på morgonen också. Jag vill inte alls åka iväg till jobbet och dessutom har jag en extra lång dag. Jag har satt henne i ett eget rum med en rejäl portion av Hills A/D för konvalecenter. Siri vill inte alls att Edit ska vara inlåst. Hon sitter utanför dörren och försöker öppna den. Jag vill bara gråta för jag är så orolig för Edisen. Men vi får hoppas att det vänder och att hon får i sig lite mat. Bara hon kommer igång med ätandet så blir det ju bättre. Typiskt att jag skulle få en av de 3% av katter med hyperthyroidism som är anoretisk istället för polyfagisk. Vi ska alla fall till veterinären igen snart. Har tid nästa måndag om inte det här utvecklas till något mer akut.
Här sitter min lilla älskling på balkongen. Man ser var de rakade henne på benet för att ta blodprovet. Håll tummarna för att hon inte kräks upp tabletten nu och att hon äter ordentligt.
Här ser ni henne och Signe och min torkställning. Signe är lika stor som Edit nu.

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-04-23 06:54:32

Håller tummarna för lilla Edit! Inte alls roligt när de inte vill äta! Och Signe har blivit så stor! Hon ser jättefin ut!

Intressant lack förresten!

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-04-23 07:37:25

Ajaj visst skulle man vilja införa VAK (vård av katt) eller kanske VAD (vård av djur) det är inte alls kul att åka iväg när läget är sådär. Man kan ju inte koncentrera sig den dagen ändå. Vi får hoppas hon hittar matlusten igen. Dagens kram går till Edit!



Lack ja... Det var intressant oxå. Sådär fulsnyggt och därför extra spännande. Och visst är det bra med Dollish miniflaskor!

Postat av: Helena
Publicerad 2012-04-23 08:04:08

Stackars lilla Edit :(

Lider verkligen med dig, det är superjobbigt att ha ett husdjur som inte mår bra. Som sagt VAK skulle införas!



Om lacket måste jag nog säga att jag gillar namnet bättre än färgen!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-04-23 08:29:16

Fint lack med coolt namn :)



Hoppas verkligen att Edit kryar på sig! Jag håller tummar och tår!

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-04-23 09:35:44

Åh, jag gillade zombie flesh när jag bar det. Väldigt udda :) Fick inte så många uppskattande kommentarer i verkligheten dock... haha! sambon tyckte att det såg ut som död hud så namnet är ju passande i all fall ;)



Lilla kissen då.. hoppas att hon snart mår bättre!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2012-04-23 11:20:51

Usch vad jobbigt! Fina Edit! Jag håller tummarna att hon repar sig och äter ♥

Postat av: Lina
Publicerad 2012-04-23 11:26:40

Håller tummarna för Edit, det är så jobbigt när ens små bebisar är sjuka.

Önskar att man kunde vabba med sina husdjur, är otroligt jobbigt att lämna dem hemma själva när det inte är riktigt ok.



Lacket är roligt och annorlunda, älskar namnet!

Postat av: Veronica
Publicerad 2012-04-23 11:54:57

Stackars Edit- det är så himla jobbigt när ens bebisar inte mår bra. Förhoppningsvis mår hon bättre efter lite vila och om hon lyckas äta något.



Älskar verkligen Zombie flesh! Det är ett sådant fult lack att det blir charmigt ;-)

Postat av: Verunka
Publicerad 2012-04-23 11:59:08

I hope your darling will be alright soon! I'm always so stressed when my cats are sick or hurt by something in the outside, it's always hurting me, too :-(

Postat av: Ifrith
Publicerad 2012-04-23 13:03:52

Men åh! Jag ska hålla alla tummar och tår det bara går för lilla Edit! Kram

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-04-23 13:24:39

Stackars lilla Edit och stackars stackars dig. Förstår att du oroar dig nåt galet för henne. Håller alla tummar och tår för er...

Postat av: BrilliantNail
Publicerad 2012-04-23 13:38:25

Jag håller tummarna och hoppas att Edit frisknar till så snart som möjligt. Kramar

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-04-23 14:01:44

Ååh, skriv inte sånt här tillsammans med ett lack, man känner sig helt förvirrad och vet inte vad jag ska skriva om...! Så tar lacket snabbt: VILL HA! Det är så fult och snyggt och önskar jag kan få tag på det nån gång!



Och önskar LYCKA TILL till Edit och er allihop! Självklart håller jag tummarna, tänker på henne. Kram!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-04-23 16:19:12

Nämen stackars lilla Edit! Hoppas att hon börjar äta snart och att hon får behålla maten. Stor kram!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-23 18:13:07

Hej allihop!



Jag är oerhört trött och ledsen och kör därför ett gemensamt svar till er alla. Ni är så fina som håller tummarna för min baby. Jag har tvångsmatat henne precis för hon har inte ätit på hela dagen och det är inte bra för njurarna. Hon uppskattade inte det men nu vet jag alla fall att hon inte får njursvikt i natt. Hon hade kräkts sex-sju gånger när jag var hemifrån, bara galla för hon har ju inget i magen. Nu har hon inte kräkts efter att jag matade henne. Det hänger ju ihop, hon blir illamående när hon inte äter och så kommer det upp galla och så vill hon inte äta för det. Jag ska koka torsk till henne snart och hoppas hon får i sig lite till. Jag är rädd att vi närmar oss dagen jag måste ta det där tråkiga beslutet men jag hoppas på ett mirakel.



Tack för alla välgångsönskningar. De värmer.

Postat av: CC
Publicerad 2012-04-23 19:25:15

Åh nej....usch vad ledsen jag blir att läsa detta... är hennes lever ok?? För såhär som du skrev i sista stycket var Damien på slutet, jag tvångsmatade också.

Jag o Camelot håller alla tummar o tassar, kramisar

Postat av: Annie
Publicerad 2012-04-23 20:00:36

Åh nej, stackars Edit! Och stackars dig!! Hoppas att det löser sig med henne. Kram

Postat av: Vikab
Publicerad 2012-04-23 20:47:15

Usch usch och usch! Man vill bara gå och gömma sig när ens små djur blir sådär sjuka. Går det inte att behandla med nåt annat än tabletter? Hoppas verkligen att det går att ta sig igenom detta.

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-04-23 20:51:00

Usch vad jobbigt när de små liven inte mår bra. Man blir alldeles trasig inombords. Förstår precis hur du måste ha känt när du var tvungen att åka till jobbet istället för att vara hemma och övervaka kissen. Hoppas hon kryar på sig fort. Kram till er båda, och Signe också så klart.

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-04-23 22:52:27

Jag hoppas verkligen Edit mår bättre snart, jag tänker på er!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela